معاون وزير و رئیس سازمان شیلات ایران گفت: ايجاد شهرهاي مولد نقش موثري در پايداري توليد،اشتغالزايي و افزايش درآمد خانوار ايفا مي كند.

به گزارش روجا نیوز از روابط عمومي سازمان شيلات ايران سید حسین حسینی در سفر به بوشهر در جلسه امروز با موضوع شهر مولد كشاورزي از اجرایی‌شدن ۲ شهر مولد در سواحل خبر داد و گفت: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد.

سیدحسین حسینی افزود: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم ، توسعه اقتصاد دریاپایه است كه از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصاد دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

وی شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و تصريح كرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد،علاوه بر توليد، تامين امنیت غذایی پایدار است.

رییس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

حسینی با قدردانی از استاندار بوشهر براي پیگیري و اجرايي شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

گفتني است در این آیین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای مديريت جهاد کشاورزی، اداره كل شیلات، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.