“روجا ” نوری است در تاریکی

روجا به معنی ستاره سرخ سحری و اولین ستاره ای است که می توان در آسمان مشاهده کرد.

 

پایگاه خبری روجا نیوز با هدف ارتقای سطح دانش عامه نسبت به مسایل روز با مجوز معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس گردید.

 

در اینجا پاره ای از مبانی و رویکردهای مورد توجه رسانه خود را به استحضار می رسانیم.

۱ـ احترام عمیق و اعتقاد به باورهای ملی و دینی و ارزشهای عام انسانی، سنت ملی و همچنین وفاداری به آرمانهای بلند انقلاب اسلامی و ارادت نسبت به پیشوای کبیرمان حضرت امام خمینی (س) و نیز رهبر فرزانة انقلاب اسلامی و تأکید بر اصول و حدود دیانت و التزام و عمل به مقتضای شریعت.

۲ـ اعتنای جدی به مشکلات هر روز مردم و جامعه که گاه در هیاهو و ازدحام بازار سیاست دیده و شنیده نمی شود و تفکیک ساحت فردی و اجتماعی زندگی ملت از حوزه مسائل سیاسی و شکافتن لایه هایی از دردها و رنج های پنهان و آشکار آنها و همچنین تبیین آرزوهای دینی و ملی مردم این بوم و بر.

۳ـ سعی در تفکیک مشکلات واقعی مردم از معضلات پنداری و نگاه کارشناسانه درراه ایجاد فضایی سالم، پر نشاط و آکنده از امید به آینده.

۴ـ احترام و ارج گذاردن به افراد و جریانهای سیاسی، فرهنگی و اندیشه ای کشور و ترغیب رقابت منطقی و قانونی و اعتقاد به لزوم ایجاد توازن میان آنها و البته انتقاد متین، مستدل و سازنده از کارنامه و عملکرد هر یک از شخصیت ها و جناح ها و احزاب.

۵ـ توجه به مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور و ژرف شدن در آن چارچوب حاکمیت دینی، وحدت و امنیت ملی، ثبات سیاسی و قانون اساسی.

۶ـ اهتمام به گردش و نشر آزاد افکار و اندیشه های مردم به ویژه نخبگان و تلاش در نشر دیدگاهها، نقدها و نظرهای آنان در چارچوب حفظ هویت دینی و ملی و حدود قانون و باورهای مردم.

۷ـ توجه به تمدن و فرهنگ ایرانی به مثابه یکی از عناصر هویت در جهان امروز برای رویارویی و مکالمه تمدنی با تمدن معاصر غرب و دیگر مدنیتها و فرهنگ های موسوم و مرسوم.

۸ـ بهره گیری و تکیه بر زبان رسانه ای و تحلیلی، پرهیز از ادبیات لمپن و پایبندی به حدود دینی و اصول عملی و اخلاقی حرفة روزنامه نگاری.

در این راه دست دوستی به سوی همه مردم و جریان ها و اهل نظر دراز می کنیم؛ از آنان همفکری، همکاری و یاری می طلبیم .

تماس با ما:

دفتر شمال کشور: ۰۹۱۱۱۵۸۲۸۹۲

دفتر جنوب کشور: ۰۹۱۷۴۰۵۲۰۲۴

واحد آگهی ها: ۰۹۱۹۲۳۵۳۰۰۶

واحد خبر: ۰۹۱۹۲۳۵۳۰۰۷

ارتباط با ادمین:

info@rojanews.ir

 

Roja is a light in the darkness


Roja means the red morning star and the first star that can be seen in the sky.


Roja News was established with the permission of the Deputy Press Secretary of the Ministry of Culture and Islamic Guidance with the aim of improving the level of public knowledge regarding current issues.