رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از نجات جان کودک هفت ساله که در چاهک آسانسور گیر افتاده بود خبر داد.

به گزارش روجا نیوز،هادی عیدی پور گفت: درساعت ۱۴:۲۳ ظهر سه شنبه مورخ ۴ اردیبهشت ماه ، گیر افتادن کودک در سازه ی آسانسور در بلوار خرمشهر شیراز به ستاد فرماندهی آتش نشانی گزارش و تیم عملیاتی ایستگاه ۱۷ قهرمانان به محل اعزام شد.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز ادامه داد: در این حادثه کودک ۷ ساله به طور عجیبی با باز کردن درب داخلی آسانسور وارد چاهک آسانسور شده و روی استراکچر فلزی چاهک آسانسور در طبقه دوم می ایستد ،خوشبختانه باتوجه به زمان حادثه و عدم استفاده ی متصرفین از آسانسور، کابین آسانسور در زمان حضور پسربچه در چاهک حرکتی نداشت. در غیر اینصورت شاهد حادثه ای ناگوار میبودیم.
وی با اشاره به حضور به موقع و عملکرد سریع آتش نشانان گفت:آتش نشانان بلافاصله ضمن قطع برق آسانسور و حمایت کامل و اصولی از پایین جهت جلو گیری از سقوط احتمالی کودک و با استفاده از ابزار هیدرولیک در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به باز کردن درب آسانسور کردند و کودک را نجات دادند.
عیدی پور تاکید کرد: کودکان را در آسانسور تنها نگذاریم و نکات ایمنی را به آنها آموزش دهیم؛رعایت نکات ایمنی آسانسور در مورد کودکان بسیار حائز اهمیت می باشد.

  • نویسنده : اعظم صفری
  • منبع خبر : دریافتی