رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس گفت: بر اساس آمار میزان صادرات استان فارس در سال گذشته بیش از دو و چهار دهم میلیون دلار بوده است که از این میزان سهم شرکت های دانش بنیان استان بسیار ارزشمند و شایسته است.

به گزارش روجا نیوز، محمدصادق حمیدیان جهرمی در جمع مسئولان و مدیران شرکت های دانش بنیان استان فارس بیان کرد: در حوزه صادرات استان شاهد رشد بوده ایم و میزان صادرات استان فارس در سال ۱۴۰۱ معادل یک و هفت دهم میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲ و چهار دهم میلیارد دلار رسیده است که این رشد مرهون تلاش تمام فعالان حوزه تولید و صادرات استان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس با اشاره به میزان صادرات شرکت های دانش بنیان استان افزود: جای خرسندی است که در سال گذشته برخی از شرکت های دانش بنیان استان توانسته اند بیش از سه میلیون دلار صادرات داشته باشند و این مایه افتخار استان است.

حمیدیان با بیان اینکه معتقدیم تولیدات دانش بنیان ارزش افزوده ناشی از صادرات و ارزآوری خدمات محصولات دانش بنیان به مراتب ارزشمند تر و بیشتر از کالاهای خام، نیمه ساخته و یا با ارزش افزوده پایین است، اظهارداشت: با توجه به توان و ظرفیت موجود استان فارس انتظار این است که سهم شرکت های دانش بنیان استان نسبت به حجم کل صادرات استان سهم بالاتری را به خود اختصاص دهدyn-ad

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: استان فارس هفت درصد عرصه سرزمین و ۶ درصد جمعیت کشور را باید اما سهم فارس در تولید ناخالص داخلی معادل چهار و شش دهم درصد است که فعالیت شرکت های دانش بنیان استان باید به سمت افزایش کمی این تناسب باشد به گونه ای که تولید ثروت و خلق تولید بتواند ارزش افزوده فارس را بهبود ببخشید.

وی با بیان اینکه سرمایه هر کشور نیروی انسانی متخصص آن کشور است ادامه داد: شرکت های دانش بنیان استان با وجود پتانسیل های ویژه ای که دارند، می توانند ارزآوری بیشتری برای استان داشته باشند و ضمن ایجاد جهش در حوزه اقتصاد استان به عنوان یک فرصت و مزیت اقتصادی برای استان باشند.

حمیدیان با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان آماده همکاری و ایجاد مشارکت و هم افزایی بین بخش تولید، صنعت و تولیدات شرکت های دانش بنیان استان هستیم عنوان داشت: مطالبه بخش اقتصاد و خصوصی استان از فعالان و شرکت های دانش بنیان استان تلاش در جهت ارزش آفرینی و ارزآوری است ودر این زمینه آماده همکاری با این شرکت ها هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از سرمایه های اصلی شرکت های دانش بنیان مشکلات موجود جامعه در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و غیره است که راهکار برون رفت از این مشکلات می تواند پایه فعالیت این شرکت ها باشد.

وی افزود: امروز جوانان متخصص و خلاقی در شرکت های دانش بنیان فعال هستند که فعالیت این شرکت ها باید به سمت ارزش آفرینی و درآمد زایی سوق داده شود.

حمیدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد انجمن شرکت های دانش بنیان در استان فارس گفت: با موافقت اتاق بازرگانی ایران، مجوز ثبت انجمن شرکت های دانش بنیان در استان فارس صادر شده است که فراخوان انجام مراحل انتخاب مجمع و هیات مدیره آن در دو مرحله اعلام می شود که انتظار داریم فعالان شرکت های دانش بنیان و موسسات در این حوزه مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین ما در اتاق بازرگانی دو دوره آموزشی در حوزه ثبت علائم تجاری و نشان های جغرافیایی بین المللی و مارکتینگ بین المللی و منطقه ای را با هدف پیشبرد اهداف شرکت های دانش بنیان برای این حوزه برگزار خواهیم کرد.

  • نویسنده : اعظم صفری
  • منبع خبر : دریافتی