مراسم اختتامیه و فینال مسابقات فوتسال محلات شهر شیراز جام «فجر تا رمضان» برگزار شد و این مسابقات تیم های اول تا سوم و همچنین تیم اخلاق خود را شناخت.

به گزارش روجا نیوز، مراسم اختتامیه و فینال مسابقات فوتسال محلات شهر شیراز جام «فجر تا رمضان» برگزار شد و این مسابقات تیم های اول تا سوم و همچنین تیم اخلاق خود را شناخت، در مسابقه نهایی این مسابقات که عصر امروز در سالن «پهلوانان نصیری» شیراز با قضاوت محمدمهدی حقوقی، جواد دهقان و محمد زارعی برگزار شد، تیم چابک توانست با یک گل از سد تیم سنگ سیاه عبور کند و به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابد.

آرش فرج زاده گفت: امروز شاهد اختتامیه مسابقات محلات که به همت هیئت فوتبال  شیراز و با همراهی و حمایت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز و شورای شهر از دهه فجر تا ماه مبارک رمضان برگزار شد، هستیم.

قائم مقام شهردار شیراز گفت: این رویداد  برای شهرداری  ۲ ویژگی مهم و قابل اهمیت را به همراه داشت دارد، یکی از ویژگی ها ایجاد نشاط آفرینی و انگیزه روحیه آفرینی در بین جوانان و ایجاد سلامت در بین جوانان است که  شهرداری از این امر قابل اهمیت به صورت تمام قد حمایت می کند و ویژگی دیگر این دوره مسابقات با توجه به وجود بالغ بر ۱۷۰ محله در شهر شیراز دارد و هم اینکه محلات بتوانند یک تیم و یک با هم بودن و همراهی باهم را در قالب یک تیم تجربه کنند، بسیار ارزنده است.

وی ابراز امیدواری  کرد: سازمان فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز که عهده دار برگزاری دوره اول این مسابقات بودند، چنین مسابقاتی را برگزار کنند و برگزاری مسابقات در بخش‌های دیگر ورزشی در حوزه محلات و ایجاد رضایت جوانان ورزشکار و ورزش دوست را شاهد باشیم.

فرج زاده گفت: برگزاری این نوع برنامه های ورزشی  و فرهنگی به همراه اجرای پروژه‌های عمرانی، اجرایی و خدمات رسانی شهرداری شیراز، باعث نشاط آفرینی در بین محلات شهر شیراز می شود.

محمدتقی تذروی، هم در این مراسم گفت: استقبال از بازی های محلی بسیار زیاد است و امروز می بینیم که فرهنگسراهای ما مورد استقبال قرارنمی گیرند برخلاف آن سالن های ورزشی است و به یقین برنامه های گذشته حمایت از برنامه های ورزشی بوده و در آینده هم همین مورد را ادامه خواهیم داد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه وقتی می بینیم مردم بیشتر از سالن های ورزشی استفاده می کنند به طور حتم بودجه بیشتری برای امر ورزش در نظر خواهیم گرفت، گفت: امروز شاهد مسابقه فینال بودیم که تاثیر زیادی در امر امید و نشاط آفرینی در میان مردم داشت و فکر می کنم باید به تماشاگران این مسابقه نمره مثبت داد و این تماشاگر را نمی شود یکجا جمع کرد و چون خودشان علاقه به ورزش دارند در این محل حضور می یابند.

وی گفت: بودجه و شهر مال مردم است و ما هم خود را پاسخگوی مردم می دانیم و سعی می کنیم به نیازهای مردم پاسخ بدهیم.

تذروی در مورد توجه به ورزش بانوان هم گفت: اگر نگاه کنید شاید اولین بار بود که ما توانستیم از یک تیم فوتبال بانوان حمایت کنیم، درست موفقیتی کسب نشد، اما در قدم های اول خوب بود و انتظار نداریم در همان ابتدای کار تیم قهرمان شود اما همین که توانستند خودشان و تیم شان را پیدا کنند می توان برای گام های بعدی منتظر اتفاقات خوب بود.

سید کمال پاک فطرت، ضمن اشاره به اینکه یکی از برنامه هایی که از گذشته که عضو شورا بودم و الان که به عنوان رئیس سازمان ورزش و جوانان شهرستان شیراز در خدمت مردم عزیز هستم، توجه به ورزش محلات است، گفت: اگر به ورزش محلات توجه زیادی شود می توانیم در بعد قهرمانی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز اضافه کرد: ورزش زمانی افت می کند که به ورزش محلات بی توجه شود، گفت: در گذشته اگر در حوزه فوتبال ظرفیت توانمندی خوبی وجود داشت و از لحاظ کیفی در سطح بالایی و نقش مسائل مادی کمرنگ بود، به خاطر توجه ویژه به ورزش پایه بوده است، امروز هم شاهد بودیم که ۲ تیم از محلات شیراز به خوبی در دیدار نهایی حاضر شدند و پیگیر اجرای مسابقات محلات خواهم بود.

محمدعلی چوبینی، یکی از رسالت های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز را توسعه ورزش محلات و ورزش های همگانی عنوان کرد و گفت: مسابقات فوتسال محلات که امروز به پایان رسید از دهه فجر آغاز شد و بعد از ماه مبارک رمضان به پایان رسید و از ۱۱۲ تیم از محلات مختلف شهر شیراز در این مسابقات شرکت کردند و شهرداری شیراز لباس ورزشی و امکانات را  در اختیار این تیم ها قرار داد و شرایط را برای توسعه ورزش محلات و ورزش های همگانی و افزایش شور و نشاط  در محلات فراهم کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: این مسابقات مدت ۲ ماه طول کشید و امیدوارم که بتوانیم بیش از پیش از این دست برنامه ها و مسابقات را در رشته های مختلف ورزشی برگزار کنیم و دوره بعدی این مسابقات هم اجرا خواهد شد.

وی در مورد توجه به ورزش بانوان هم گفت: در بحث بانوان برنامه های جدی داریم تا در رشته های ورزشی که بیشتر مورد توجه بانوان و بازی های هیجانی مورد توجه بانوان، با برنامه ریزی خوب و منسجم، مسابقاتی را طراحی کنیم و برنامه آن در آینده ان شاالله اعلام خواهد شد.

سید محمدرضا حسینی، با اشاره به کیفیت خوب بازی ها گفت: استقبال تیم ها و تماشاگران مثال زدنی بود و یک شور و شعف خوبی در سالن داشت این مسابقهات از بهمن ماه شروع شد در ماه مبارک رمضان هم ادامه یافت.

رئیس هیئت فوتبال شهرستان شیراز با اشاره به اینکه هر ساله هیئت فوتبال جام رمضانی را به صورت جداگانه برگزار می کرد و بعد از یکی دو سال با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، تصمیم گیری شد که این مسابقات به صورت یکجا برگزار شود، گفت: من سال ها در رشته فوتبال بازی می کردم و به عنوان مربی و مدیر هم فعالیت داشتم اما در چند سال اخیر تغییرات زیادی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به نشاط آفرینی و افزایش روحیه ورزشکاران در این مسابقات هم گفت: امیدوارم سال های آینده در لیگ برتر تیم از شیراز حضور داشته باشد، متاسفانه چند سالی است که شیراز تیم فوتسال ندارد چون رشته فوتسال یک رشته هزینه بر است و شیراز پیش از این تیم های بزرگی مثل، مقاومت، بنیاد مسکن و صدرا داشتیم اما امروز هیچ کدام وجود ندارند و این به آن خاطر است که به این رشته توجه زیادی نشده است و امیدوارم با همت شهرداری این موضوع هم حل و فصل شود.

حسینی افزود: همین الان بیش از ۳۰ تیم در شهرهای مختلف وجود دارد که به عنوان شهرداری مزین است مثل شهرداری گرگان، شهرداری ماهشهر و شهرداری بندرعباس، ما از شهرداری می خواهیم تیمی را حمایت کند تا بتوان استعدادهای این شهر را که کم هم نیستند، حمایت کرد.

رئیس هیئت فوتبال شیراز با اشاره به نام محمد ناظم الشریعه، سرمربی نام آشنای فوتسال ایران، گفت: افرادی دیگری هم در فوتسال شیراز بودند که به واسطه وجود تیم لیگ برتری در شیراز، درخشیدند و شیراز از لحاظ فوتسال بسیار حرف برای گفتن دارد اما اکنون این شهر فاقد تیم در لیگ برتر است و شهرداری همت کند و تیم فوتسال شهرداری شیراز را برای لیگ برتر راه اندازی کند اما متاسفانه وقتی این موضوع عنوان می شود، می گویند در حوزه حرفه ای ورود نمی کنیم.

وی گفت: استعدادهای بسیار درخشان و سالن های متعدد استاندارد وجود دارد و مسابقات هم در شیراز به شکل خوب برگزار می شود اما در نهایت تیم حرفه ای وجود ندارد و تمام این استعدادها به هدر می رود، شهرداری پتانسیل ورزشی مناسبی دارد و زیرساخت و نیروی انسانی وجود دارد تنها موضوعی که نیاز است، حمایت از استعدادهای این شهر است و نیاز است تیم حرفه ای در شان شهر شیراز وجود داشته باشد.

حسینی گفت: مردم برای تشویق ورزشکاران خود به خوبی در سالن ورزشی حضور می یابند و وقتی شهرراز یا فجر سپاسی به پیروزی می رسد مردم بسیار خوشحال می شوند و می دانیم که فوتبال و فوتسال یک پدیده سیاسی اجتماعی هست و ما می تونیم با زبان فوتبال با دیگران صحبت کنیم.

علیرضا یگانه مهرآبادی گفت: مسابقات توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری شیراز با همکاری هیات فوتبال شیراز برگزار شد در این مسابقات سعی شد تا از داوران فوتسال شهرستان شیراز استفاده شود و داورانی که در همه رده های کشور فعالیت دارند برای  قضاوت این مسابقات انتخاب شدند و ۳۰ داور که از سطح پایه تا لیگ برتر را قضاوت می کنند در این مسابقات به قضاوت پرداختند و نزدیک به ۲۰۰ مسابقه را سوت زدند.

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال شهرستان شیراز گفت: به لحاظ کیفی بر اساس بازخوردهایی که گرفته شد، قضاوت های خوبی و مورد پسندی را از داوران شاهد بودیم.

احسان شاکری، مسئول برگزاری این مسابقات افزود: مسابقات فوتسال محلات شیراز تحت عنوان جام فجر تا رمضان با همکاری هیئت فوتبال شهرستان شیراز و شهرداری شیراز، با حضور ١١٢ تیم از دهه مبارک فجر ١۴٠٢ آغاز و پس از برگزاری ٢٠٢ مسابقه پایان یافت.

خاطر نشان می شود، مسابقه رده‌بندی این مسابقات بین ۲ تیم شهدای کشن و بیمه پارسیان و مسابقه فینال این مسابقات بین ۲ تیم چابک و سنگ سیاه امروز در سالن پهلوانان نصیری برگزار و تیم چابک با برتری یک بر صفر مقابل تیم سنگ سیاه به مقام قهرمانی دست یافت و در مسابقه رده‌بندی نیز تیم بیمه پارسیان با برتری مقابل تیم شهدای کشن مقام سوم این مسابقات را کسب کرد و جام اخلاق این مسابقات نیز به تیم شهدای کشن اهدا شد.

  • نویسنده : اعظم صفری