تهران- مدیرکل صمت استان فارس اظهار داشت:  بهره مندی از ظرفیت ها، پتانسیل و قابلیتهای صنعتی، معدنی و تجاری استان در رشد فعالیتهای تجاری و اقتصادی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار روجا نیوز، دراین نمایشگاه علاوه بر ارائه ظرفیت ها و توانمندیهای تولیدی و تجاری فارس نیز زنجیره ارزش صنعت فولاد استان فارس در قالب کتاب، بروشور دوزبانه فارسی و لاتین ، اینفوگرافیک، موشن گرافیک ، پوستر و بنر و استند توسط اداره کل صمت فارس در معرض دید مراجعین  و میهمانان حاضر دراین رویداد مهم جهانی قرار گرفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس با تاکید بر اولویت رویکرد توسعه صادرات و حمایت ازفعالیتها و خدمات تجاری در دولت سیزدهم گفت: ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی «ایران اکسپو۲۰۲۴» فرصتی برای معرفی ظرفیت های استان است ، لذاضرورت دارد ؛ جهت رشد فعالیتهای اقتصادی فارس ازظرفیت، پتانسیل و قابلیت  های تولیدی، صادراتی ، صنعتی ، معدنی، تجاری و سرمایه گذاری استان توام با بازاریابی به موقع در ارتباط با تجار خارجی و افزایش مقاصد صادرات غیر نفتی با محوریت دانش بنیان نیز سهم لازم و بهره کافی راببریم .

ایزدی در خصوص اهداف این رویداد مهم جهانی تصریح کرد: معرفی و انتقال توانمندی‌‌‌های صادراتی واحدهای تولیدی و صنعتی استان فارس در راستای بهره مندی از ظرفیت‌‌‌های ششمین نمایشگاه اکسپو در دست یابی به بازارهای فروش، صدور کالا و خدمات، تأمین مواد اولیه و تجهیزات موردنیاز جهت تعاملات تجاری جهانی است.

این نمایشگاه در هفت گروه کالایی صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، گروه پتروشیمی، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی و آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی  و گروه خدمات برپاست.

گفتی است  نمایشگاه ایران اکسپو از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از روز شنبه ۸ اردیبهشت در ۱۷ سالن نمایشگاهی در متراژ ۵۰ هزار متر آغاز به کار کرد.

افتتاحیه این نمایشگاه به حضور آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، و سایر مسوولان و نماینده کشورهای مهمان برگزار شد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور میزبان بیش از  ۲۰۰۰ نفر  و حدود ۱۰۰ کشور است که ۴۰ کشور با هیئت‌ عالی رتبه دولتی در این برنامه حضور خواهند داشت و از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر و آماده پذیرش علاقه‌مندان است .

خبرنگار: رجا معالی