امروز با حضور ویدئو کنفرانسی، رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی، بیش از 2 هزار واحد مسکن مددجویان فارس به بهره برداری رسید.

به گزارش روجا نیوز، مهرداد بذرپاش، امروز در مراسم تحویل مسکن مددجویی که همزمان با ارتباط ویدیویی با رئیس جمهوری برگزار شد، گفت: پیش از این چند دوره افتتاح واحدهای مسکن نظیر نیروی های مسلح و اعضای هیات علمی را شاهد بودیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیش از ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویان امروز افتتاح شد، گفت: امروز هم شاهد بهره برداری از مسکن مددجویان هستیم که به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی شاهد بهره برداری از آن هستیم و سعی می کنیم امسال تعداد قابل توجهی را نسبت به سال های گذشته به بهره برداری برسانیم.
محمود رضایی کوچی با اشاره به اینکه امروز با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس شاهد بهره برداری بیش از ۳۳ هزار واحد مسکن مددجویان هستیم، گفت: از این مقدار بیش از ۲ هزار و ۸۰ واحد آن مربوط به استان فارس است.
معاون عمرانی استانداری فارس با یادآوری این مطلب که در نقاط مختلف استان این واحدها ساخته و تحویل مددجویان شده است، تاکید کرد: در کل استان فارس باید ۱۶۰ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان وجود داشته باشد که از این میزان قسمت عمده آن تامین شده است و ۱۸ هزار واحد آن مانده بود که بیش از ۲ هزار واحد آن امروز تحویل این عزیزان می شود.
وی گفت: حدود پنج هزار واحد زیرمجموعه طرح نهضت ملی مسکن است و حدود ۱۰ هزار واحد آن با توجه به همکاری های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی استان فارس و لارستان و سازمان حمایتی مثل بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و بسیج سازندگی، برنامه داریم که مشکل مسکن مابقی مددجویان حل و فصل شود.
رضایی کوچی پیرامون نهضت ملی مسکن هم گفت: ۱۷۰ هزار واحد برای افراد مختلف که اسامی آنان مشخص شده باید ساخته شود و در برنامه چهارسال که دولت به آن متعهد شده است، ساخته می شود.
وی اظهار کرد: بیش از ۷۰ هزار واحد آن پروانه دریافت کرده اند و عملیات اجرایی تعداد زیادی از مسکن های ملی آغاز شده است و بنا داریم به محض اتمام هر پروژه به افراد ثبت نام کننده تحویل داده شود.
رضایی کوچی در مورد افرادی که در طرح ملی مسکن هم نتوانسته ثبت نام نکرده اند، گفت: تعدادی که مشمول استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن بوده اند، ثبت نام کرده اند و مابقی هم در فرصت های مقتضی شرایط را اعلام می کنیم و به نوبت به آن رسیدگی می شود.
معاون عمرانی استانداری فارس گفت: استان فارس جز استان های اول کشور برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن محسوب می شود و زمین به اندازه کافی در شهرها و روستاهای مختلف تامین شده است.
وی گفت: در تامین زمین به جز شیراز مشکلی نداریم و در مورد شیراز هم طی هفته آینده زمین مورد نیاز برای متقاضیان مهیا و مشکل تامین زمین در این شهر هم حل شود.
مرتضی موصلی، با اشاره به اینکه یکی از جهت گیری های کمیته امداد علاوه بر اشتغال موضوع تامین مسکن مددجویان است، گفت: همزمان با سراسر کشور شاهد بهره برداری از ۲ هزار و ۸۷ واحد مسکن مددجویان استان فارس با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری، هستیم.
مدیر کل کمیته امداد فارس گفت: از این تعداد ۷۴ درصد در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری است در تلاش هستیم دستاوردهای بیشتری در حوزه مسکن مددجویان داشته باشیم.
وی گفت: چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در قالب طرح ملی نهضت ملی مسکن را امسال دنبال می کنیم و هزار واحد نیمه تمام هم از سال قبل عملیات احداث آن آغاز شده، هم امسال به بهره برداری می رسانیم.
موصلی گفت: از چهار هزار و ۵۰۰ واحد طرح ملی مسکن مددجویان، حدود هزار و ۸۰۰ واحد مربوط به شهر شیراز است و بر اساس بررسی های انجام شده، ۱۱ درصد خانوارهای مددجویان فاقد مسکن مناسب در سطح استان هستند که امیدواریم تا ۲ سال آینده حدود ۸۰ درصد مسکن این عزیزان را با بهره گیری از تمام ظرفیت ها بهره برداری کنیم.
مدیر کل کمیته امداد فارس اظهار کرد: این ۱۱ درصد حدود ۱۸ هزار واحد مسکن در سطح فارس می شود و بخشی از اعتبارات مورد نیاز از محل بودجه کمیته امداد، بخشی از سوی خیرین تامین می شود و بخش دیگری هم از دیگر دستگاه ها مثل بنیاد مسکن و تسهیلات نهضت ملی مسکن تامین خواهد شد و مشارکت خانواده مددجو هم می تواند در تسریع روند تامین مسکن می تواند موثر باشد.
وی گفت: در حال حاضر بیش از ۴۵۰ هزار نیکوکار در زمینه کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان به کمیته امداد یاری رسانی می کنند و خیرین در زمینه های مختلف نظیر ازدواج خانواده ها، درمان، تحصیل و اشتغال و تامین مسکن مددجویان همکاری می کنند.
موصلی گفت: بیش از ۵۰ درصد منابع، پروژه مسکونی «امیرالمومنین (ع)» که به نمایندگی از ۲ هزار و ۸۰ واحد مسکن مددجویان که امروز افتتاح شد، توسط خیرین تامین شده است که امیدواریم بتوانیم در سال جاری برای تامین مسکن نیازمندان که یکی از نیازهای آنان و جز خدمت گران در کشور محسوب می شود، از ظرفیت بیشتر خیرین استفاده کنیم.
وی گفت: هم افزایی مسئولین در سطح استان فارس را با مدیریت استاندار فارس شاهد هستیم.
موصلی افزود: تلاش شده است از ظرفیت خیرین استفاده شود.
سعید نیاکان، هم گفت: پنج بلوک به صورت استاندارد تهیه شده و این کار محصول مشترک کمیته امداد به عنوان علمدار، خیرین و حمایت های سپاه و مابقی سازمان هاست که چهار بلوک تاکنون آماده شده و بلوک نهایی هم تا یک ماه آینده آماده بهره برداری می شود و روز عید سعید غدیر خم به بهره برداری می رسد.
خیر سازنده مسکن مددجویان گفت: مسئولین امر دست به دست هم داده اند تا مسکن مددجویان فراهم شود، استاندار فارس به میزان قابل توجهی از ساخت مسکن مددجویان حمایت و مدیر کل کمیته امداد هم به خوبی فعالیت کرده است.
وی ضمن تشکر از بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور، گفت: مدیر کل کمیته امداد هم برای ایتام و خانواده مددجویان بسیار ارزش قائل است.
نیاکان گفت: برخی پروژه ها بدون افتتاح رسمی تحویل مددجویان شده است و به گفته آقای بختیاری «یک شب هم مددجو زودتر در مسکن خودش بسر ببرد، ارزشمند است» و خیرین همکاری مناسبی داشتند.
نیاکان ضمن تشکر از زحمات شهرداری منطقه هم گفت: کار ساخت، ۳۰ واحد هم در کازرون با همکاری کمیته امداد آغاز شده است.
وی گفت: یکصد واحد نیمه تمام که بنیاد مسکن زمین آن را تامین کرده و وام هم ارائه شده است، به اتمام خواهیم رساند که این واحدها در روستاهای استان واقع شده است.
نیاکان گفت: علت پیشرفت مسکن مددجویان همدلی و هم افزایی مسئولین استانی است.

  • نویسنده : اعظم صفری