مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس گفت: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ذیل بیستمین دوره جشنواره های رضوی آستان قدس رضوی برگزار شد و در استان فارس 51 هزار و 337 نفر از مردم در بخش های مختلف جشنواره که با محوریت امام رضا (ع) بود شرکت کردند.

به گزارش روجا نیوز، محمدحسین فیروزی، امروز در اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که در موقوفه کاظمی شیرازی برگزار شد، گفت: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی ذیل بیستمین دوره جشنواره های رضوی آستان قدس رضوی برگزار شد و در استان فارس ۵۱ هزار و ۳۳۷ نفر از مردم در بخش های مختلف جشنواره که با محوریت امام رضا (ع) بود شرکت کردند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به اینکه در این جشنواره کتابخوانی رضوی تمام تلاش ها صورت گرفته است تا مسابقات کتابخوانی به دور از چارچوب معمول و کلیشه ای مرسوم و معمول، فعالیت های کتابخوانی برگزار شود.

وی گفت: با توجه به رویکرد متفاوت جشنواره کتابخوانی در بخش های مختلف از بحث های هنرهای تجسمی، داستانک، چهار گزینه ای، هنرهای دیجیتال، پویش، شعر سرایی و بخش های مختلفی تلاش می کند که به صورت فردی و خانوادگی مشارکت خوبی را جذب کند.

فیروزی در ادامه این مراسم درباره برگزیدگان این جشنواره هم گفت: امسال ما در سطح ملی ٩ برگزیده را داشتیم و در سطح استان هم ۱۷۱ وجود داشت.

وی گفت: اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با آغاز سیزدهمین دوره اجرا می شود که در این مراسم آغاز سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی هم اعلام خواهد شد و در ادامه فراخوان دوره سیزدهم اعلام شده است و کتاب های این دوره به کتابخانه های عمومی رسیده است و کار سیزدهمین دوره عملا شروع شده و مرحله جدید کار سزدمین دوره را در حال انجام است.

فیروزی در ادامه در بحث تهیه کتاب ها هم گفت: تمام مسیرهای تهیه کتاب های جشنواره فراهم شده است، هم به صورت فیزیکی در کتابخانه ها توزیع شده است و می‌توان به امانت گرفت و هم فایل صورت به PDF در دسترس دوستداران کتاب قرار دارد و برنامه داریم که کتاب های صوتی هم در دسترس علاقمندان به کتابخوانی قرار بگیرد و در ادامه کتاب های صوتی تکمیل خواهد شد و در ادامه کتاب های ویژه نابینایان و ناشنوایان تولید خواهد شد و به مرور به جشنواره سیزدهم اضافه خواهد شد.

وی گفت: این اتفاق کمک شایانی می‌کند که قشرهای مختلف بتوانند از این فرصت استفاده کنند تا امکان شرکت در این مسابقه ملی که به جرات می‌تواند گفت بزرگ ترین مسابقه ملی کتابخوانی کشور است، را داشته باشند.

فیروزی درباره تنوع در بخش های مختلف، جشنواره کتابخوانی رضوی هم گفت: در این جشنواره کتاب های روایی، احادیث، داستانی، رمان و کودک گنجانده شده است که می‌توانیم عنوان کنیم همه بخش ها را تقریبا پوشش داده است و تلاش می کند که مخاطب گسترده ای را برای خود جذب کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دستگاه های مختلفی به صورت دوره در اجرای برگزاری این جشنواره رضوی کتابخانه های عمومی را همراهی و مشارکت می‌کنند، از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری، مجموعه دستگاه های فرهنگی، استانداری و دستگاه های مختلف فرهنگی یاری رسان ما در این بحث فرهنگی بوده و هستند و همه در تلاش هستیم که مجموعه های مردمی فعال در حوزه کتاب و فعال در حوزه امام رضا (ع) و اهل بیت (ع)، را جذب کنیم تا جشنواره سیزدهم همانند جشنواره های رونق بیشتری داشته باشد، که این که در امر باعث رشد و فرهنگ و تعالی کشور خواهد شد.

وی افزود: در این دوره چهار هزار و ۷۸۵ نفر از زندانیان شرکت کردند که ۱۲ نفر از آنان برگزیده شدند و در همه بندها و زندان های استان کتابخانه فعال وجود دارد که کتاب ها برای زندانیان و کتابخانه های عمومی زندان ها ارسال می شود و زندانیان به صورت کتبی در جشنواره شرکت می کنند.

  • نویسنده : اعظم صفری