معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس با تاکید بر آمادگی همه دستگاه های خدمات رسان برای خدمت رسانی به مردم و مسافران در ایام نوروز، گفت: این استان آماده هرگونه ارایه خدمات به روزه داران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی است.

به گزارش روجا نیوز، محمد فرخ زاده، امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تبریک نوروز ۱۴۰۳، گفت: نوروز امسال با عید قرآنی همزمان شده است و امسال شب های قدر هم در نوروز قرار گرفته است.

معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس با اشاره به اینکه کارگروه های متعددی در سطح استان داریم که فعالیت های خود را آغاز کردند، افزود:تحویل سال نو در ۱۰۰ بقعه متبرکه اجرا می شود.

 

فرخ زاده اضافه کرد: ایستگاه هایی در ۶۰ و ۳۰ کیلومتری شهرها شکل می گیرد و این طرح به عنوان طرح «۳۰ – ۶۰» شناخته می شود که ۱۶۰ ایستگاه توسط دستگاه های مختلف ایجاد می شود.

 

معاون استاندار فارس با بیان اینکه ۳۰۰ زائرسرا برای اسکان مسافرین در نظر گرفته شده است افزود: ۹۷۰ مدرسه در استان فارس برای اسکان مهمانان نوروزی پیش بینی شده است که از این تعداد ۴۳۱ مدرسه در شیراز است.

فرخ زاده ادامه داد: ۶۸ پایگاه اسکان در فارس وجود دارد که۴۶ خانه معلم فعالیت می کند و ۶ مورد در شیراز است و در مجموع هشت هزار و ۲۸۸ کلاس با ظرفیت۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر در روز در فارس پیش بینی شده است.

 

وی همچنین به اسکان مسافران نوروزی توسط دیگر ارگان ها اشاره کرد و افزود: شهرداری شیراز نیز ۴ کمپ درمسجد جامع شهدا، زیباشهر، باغ جنت و سعدیه، ۱۳ سالن ورزشی متعلق به شهرداری و ۲۰ سالن مربوط به ورزش و جوانان در نظر گرفته است و همچنین نمایشگاه نیز پنج سوله را در اختیار مهمانان قرار خواهد داد‌.

 

وی محل استقرار چادر مسافران را پارک سایه و نماز عنوان کرد و افزود: ۴۲ حسیسنه آماده شده است حسینیه و مساجد برای زمان پشتیبانی دیده شده است.

 

معاون گردش‌گری استاندار فارس با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز نیز گفت: با توجه به این امر برگزاری برنامه های مختلف را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: طرح خیمه های معرفت و افطاری ساده نیز پیش بینی شده که ۱۱ ایستگاه افطاری ساده برپا خواهد شد.

 

فرخ زاده از آمادگی نیروهای امداد و نجات و اورژانس برای ایام نوروز خبر داد و اضافه کرد:۴ هزار و ۹۳۵ نفر داوطلب هلال احمر فعال است که ۵۸ درصد توان عملیاتی را برای نوروز افزایش داده است و همچنین ۲۶۳ دستگاه خودرو عملیاتی و آمبولانس آماده باش هستند به علاوه اینکه ۶۰ پایگاه موقت اورژانس در طرح نوروزی فعال هستند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه پلیس راهور و پلیس امنیت و نامحسوس فعالیت خود را آغاز کرده اند افزود: ۲۵ دستگاه خودرو نامحسوس و ۲۶۹ نفر پلیس پیاده تردد می کنند که ۱۵۰۰ واحد گشتی و انتظامی و ۳۹۰۰ نفر نگهبان محله و پلیس یار در نوروز فعالیت می کنند.

 

فرخ زاده در خصوص تامین مواد غذایی برای ایام نوروز نیز تصریح کرد: واردات گوشت از چند کشور اطراف انجام شده که ۱۰ هزار تن مربوط به استان فارس است و ۲ هزار تن مرغ ذخیره داریم.

 

وی ادامه داد:یک هزار تن میوه ذخیره ۲۵ تن سیب ۱۸ هزار تن پرتغال ۱۰ هزار تن خرما داریم و تامین شکر هم انجام شده است .

  • نویسنده : اعظم صفری