معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم از آغاز ثبت‌نام هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد که اتباع خارجی نیز می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

به گزارش روجا نیوز از سازمان دارالقرآن الکریم حسین تقی پور گفت: ثبت نام هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قران کریم از روز گذشته آغاز شده و تا ۱۶ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: حافظانی که قصد دارند در رشته های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم شرکت کنند، طی این دو هفته برای ثبت نام به بخش طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در پایگاه اطلاع رسانی سازمان دارالقرآن الکریم مراجعه کنند.

معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم اضافه کرد: تغییراتی در آیین نامه این دوره از طرح ارزیابی صورت گرفته که لازم است حافظان قرآن این آیین نامه را به دقت مطالعه کنند.

تقی پور ادامه داد: در هجدهمین دوره ارزیابی، برای اولین بار ثبت نام از اتباع خارجی صورت می گیرد و این افراد که قصد شرکت در این آزمون و استفاده از امتیازات مدارک تخصصی را دارند، می توانند در این دوره ثبت نام نمایند.

وی افزود: طلاب علوم دینی اهل سنت نیز می توانند در صورت دارا بودن مدارک رسمی از شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت که جزئیات آن در آئین نامه مشخص شده از معافیت های پیش بینی شده در هر یک از مراحل این آزمون ها بهره مند شوند.

تقی پور گفت: ثبت نام این دوره تمدید نخواهد شد و حافظان قرآن لازم است بر اساس جدول زمانبندی اقدام نمایند. آزمون مرحله اول این دوره ۱۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ برگزار می شود.

طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک هزینه تحصیلی برخوردار شوند.