نتایج دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان فارس اعلام شد.

به‌گزارش روجا نیوز، نتایج دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان فارس اعلام شد.

رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: مشارکت در فارس از مرز ۴۳ درصد گذشت با یک میلیون و ۵۹۸ هزار و ۹۶۷ نفر رسید و نسبت به دور یازدهم که ۴۲ و چهار دهم درصد بود، حد نصاب فراتر رفت.

وی گفت: در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از مجموع سه هزار و ۴۹۱ صندوق اخذ رای، از تعداد سه هزار و ۴۱۵ صندوق که شمارش شد، حضرات آیات، لطف الله دژکام با ۷۱ هزار و ۹۱۰ رای، احمد بهشتی با ۶۰۲ هزار و ۳۵۶ رای، علی اکبر کلانتری با ۴۲۷ هزار و ۷۶۳ رای، سید محمدعلی مدرسی طباطبایی ۳۴۱ هزار و ۲۲۷ رای و سید علیرضا دانا با ۳۰۶ هزار و ۶۷۴ رای تاکنون پیشتاز انتخابات خبرگان رهبری هستند.

قزل سفلی افزود: در حوزه انتخابیه آباده بوانات، خرمبید و سرچهان رحیم زارع با ۲۲ هزار و ۵۷۰ رای، در حوزه انتخابیه اقلید مسلیم صالحی با ۱۴ هزار و ۲۳۳ رای، در حوزه لامرد و مهر سید موسی موسوی با ۲۵ هزار و ۱۶۷ رای، حسنعلی محمدی در حوزه فسا با ۱۴ هزار و ۷۳۶ رای، در حوزه انتخابیه جهرم و خفر، محمدرضا رضایی کوچی با ۵۴ هزار و ۵۳۵ رای، در حوزه داراب و زرین درشت محمدجواد عسکری با ۴۲ هزار و ۱۰ رای، سروستان، کوار و خرامه غلامرضا توکل شوریجه، ۲۰ هزار و ۵۲۶ رای، فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین محمدمهدی فروردین ۳۶ هزار و ۶۶۴ رای، کازرون و کوهچنار غلامرضا دهقان

ناصرآبادی ۳۸ هزار و ۶۱۳ رای و در حوزه انتخابیه نی ریز، استهبان و بختگان فرهاد طهماسبی ۳۳ هزار و ۵۱۵ رای منتخبین مردم در این حوزه های انتخابیه شدند.

وی گفت: مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، اسفند عبدالهی با ۱۸ هزار و ۵۹۸ رای و سیروس سجادیان با ۱۴ هزار و ۵۳۰ رای به مرحله دوم راه یافتند.

قزل سفلی گفت: در حوزه لارستان، خنج و گراش علاالدین بروجردی با ۳۹ هزار و ۹۲۴ رای و حوزه انتخابیه کازرون کوه چنار غلامرضا دهقان ناصر ابادی ۳۸ هزار و ۶۱۳ ای پیشتاز رقابت ها در حوزه انتخابیه هستند و صورت جلسه به تایید شورای نگهبان و به تایید نهایی برسد بعد منتخب می شوند.

وی با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه ممسنی، رستم و همچنین سپیدان و بیضا تجمیع آرا در حال انجام است، تاکید کرد: در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان از مجموع ۸۷۱ صندوق از تعداد ۷۶۰ صندوق شمارش شده، صندوق اخذ رای حوزه انتخابیه تا هفت و ۴۵ دقیقه صبح روح الله نجابت با ۶۰ هزار و ۷۰۷ رای، جعفر قادری با ۴۷ هزار و ۲۸۷ رای، پاک فطرت ۴۳ هزار و ۷۹۷ رای، ابراهیم عزیزی ۴۲ هزار و ۶۳۵ رای، سید اسماعیل حسینی با ۳۷ هزار و ۵۳۰ رای، رحمت الله مرزوقی با ۳۶ هزار و ۵۳۳ رای، ضرغام صادقی ۳۳ هزار و ۸۶۴ رای، منصوره طاهری ۳۲ هزار و ۷۱۴ رای تا الان پیشتاز هستند.

قزل سفلی گفت: منتخبین ۲ روز فرصت ثبت شکایات دارند بعد هفت روز اعتراضات رسیدگی می شود.