معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حافظان قرآن، علَم قرآن و تربیت حافظان قرآن را در مناطق محروم کشور بلند کرده‌اند که مایه عزت و افتخار است.

به گزارش روجا نیوز، سیدمحمد هاشمی پنجشنبه در بیستمین جشنواره جبرئیل امین در شیراز اظهار کرد: رونق گرفتن فعالیت‌های قرآنی یکی از وظایف نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در حال حاضر تبدیل به یکی از خروجی‌ها، برکات و کارنامه این نظام شده است؛ می‌توان گفت در مباحث محتوایی، تفسیری، حفظ، ترتیل و قرائت قرآن شاهد جهش غیرقابل قیاسی در مقایسه با دوران پیش از انقلاب هستیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مؤسسه بیت‌الاحزان یکی از رویش‌های پرثمر قرآنی کشور محسوب می‌شود و بدون شک بیت‌الاحزان مصداق شجره طیبه است.

هاشمی افزود: برکات حضور مؤسسه بیت‌الاحزان که موجب مباهات جمهوری اسلامی است در تمام نقاط کشور مشهود است؛ باعث افتخار است که حافظان قرآن، علَم قرآن و تربیت حافظان قرآن را در مناطق محروم کشور بلند کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مؤسسه بیت‌الاحزان یک مؤسسه در تراز انقلاب اسلامی است، گفت: همه باید تمام تلاش خود را برای تربیت حافظان قرآن و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی که همان ترویج فرهنگ قرآن است به کار بگیریم.

 

حضور حماسی حافظان قرآن

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) نیز با اعتقاد به اینکه حل مشکل جامعه امروز در گرو ترویج قرآن کریم است، گفت: حافظان قرآن از سراسر کشور در این گردهمایی حضور دارند و امروز شاهد حضور حماسی حافظان قرآن در این رویداد هستیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بین تأکیداتی که درخصوص فعالیت‌های قرآنی دارند، بیش از هرچیز بر بحث پرورش حافظان قرآن تأکید داشته‌اند چراکه‌ حفظ قرآن تأثیر بسیاری در شخصیت افراد در جامعه دارد. لذا تربیت حافظان قرآن به عنوان یکی از شاخص‌ترین فعالیت‌های قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد.

او عنوان کرد: دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور ۱۰ سال است که بر روی زمین مانده است اما قول می‌دهیم که تا پای جان برای تحقق این دستور تلاش کنیم و یقین داریم که به این موفقیت هم خواهیم رسید.

حجت‌الاسلام شاهسونی اضافه کرد: طرح‌های بسیاری از سوی مؤسسه بیت‌الاحزان در طول سال اجرا می‌شود که اجرای طرح ملی رحله و راه‌اندازی مراکز حفظ همراه با تحصیل با همکاری آموزش و پرورش از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

وی گفت: برای قرآنی شدن و حافظ قرآن شدن تمام دانش‌آموزان مدارس درصدد هستیم که با همکاری آموزش و پرورش این مدارس را توسعه و رونق دهیم.

به گفته شاهسونی قراردادها و همکاری‌های خوبی با دانشگاه فرهنگیان و اداره قرآن، عترت و وزارت آموزش و پرورش برای مراکز شبانه‌روزی و پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در نقاط مختلف در حال شکل‌گیری است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی به راه‌اندازی نخستین مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن برای نیروهای پایور نیروی دریایی ارتش همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: امیدواریم این حرکت در کل کشور و سایر نیروها توسعه و رونق پیدا کند.

بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم کشور با عنوان «جبرئیل امین» مربوط به مؤسسه بیت‌الاحزان پنجشنبه چهارم اسفندماه ۱۴۰۱ در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

گلباران ۱۷۲ حافظ کل قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان، اجرای زیارت دسته‌جمعی حافظان کل قرآن از مضجع شریف حضرت شاهچراغ (ع) و ادای احترام به شهدای حرم شاهچراغ (ع) برنامه‌های حفظ‌خوانی، جمع‌خوانی، تواشیح و تجلیل از حافظان کل و خیران قرآنی از دیگر برنامه‌های این رویداد قرآنی است.