آیین رونمایی از ۱۴ کلان برنامه های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور معرفی مهمترین طرح ها، برنامه ها و دستاوردهای قرآنی دولت مردمی با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و عترت روجا نیوز، علیرضا معاف اظهار کرد: اولین رونمایی از مساله مساجد پایگاه قرآن است که در این عرصه به عدد چهار هزار رسیدیم یک عدد میدانی و واقعی است.

وی گفت: دومین رونمایی و دستاورد تاسیس مرکز ملی ترجمه قرآن کریم جمهوری اسلامی است که از مطالبات رسمی رهبر معظم انقلاب است. امروز آغاز رسمی کارهای این مرکز است.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد ادامه داد: سومین رونمایی منشور حکمرانی قرآن بنیان فرهنگ و هنر است. وزارت فرهنگ باید با اندیشه، آرمان و مفاهیم قرآنی اداره شود.

معاف با بیان این که چهارمین رونمایی چهارده هزارمین مربی طرح بشری است، گفت: این طرح بر اساس روش آموزش قرآن در مکتب پیامبر بنا شده است.

وی پنجمین رونمایی را آغاز طرح حفظ کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام برد و گفت: در همین ماه بهمن قرار است سوره ” فجر” حفظ شود.

معاف تاکید کرد: در راستای اجرایی سازی منویات رهبری قرار است ۱۰ میلیون نفر حافظ قرآن شوند.

معاون قرآن وعترت وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی  ششمین طرح را کنشگری فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در گام اول ۵۰۰ نفر مستقیم در این دوره شرکت می کنند.

وی اظهار کرد: طرح کنشگری فضای مجازی همان کنشگری قرآنی ها در فضای مجازی است.

معاف در ادامه هفتمین رونمایی را ستاد ترویج دعا و هشتمین رونمایی را چهل سند سیاستی مبتنی بر قرآن نام برد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر همین اساس با حمایت وزیر فرهنگ، اندیشگاه “حیات ” تاسیس شد.

نهمین رونمایی را معاف، تاسیس انجمن بین المللی نهج البلاغه عنوان کرد که  به ریاست حجج الاسلام رهبر اسلامی، سید طباطبایی، مهدی جعفری، علی جعفری، شهناز عزیزی است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دهمین رونمایی را انجمن بین المللی “صحیفه سجادیه” نام برد وگفت: یازدهمین رونمایی معرفی سی طرح و رویداد نمایشگاهی قرآنی در استان ها است.

وی ادامه داد: دوازدهمین رونمایی، دوازده هزارمین بیمه شده قرآنی در صندوق اعتباری هنر در راستای حمایت از فعالان قرآنی است.

معاف در پایان سیزدهمین رونمایی را دوهزارمین مجوز صادر شده برای موسسات قرآنی و چهاردهمین رونمایی را رونمایی از اولین خانه خلاق قرآنی نام برد..

بر اساس گزارش خبرنگار روجا نیوز،  در بخش دیگری از این مراسم محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که جامعه ما یک جامعه قرآنی است، گفت: این جامعه‌ای است که زنده به نام قرآن و زنده به عشق، علاقه، محبت و مودت اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه تصریح کرد: مهم‌ترین سپر دفاعی ما در برابر تهاجم فرهنگی و همه مشکلات تمسک به حبل‌الله متین و قرآن و عترت است و در وزارت ارشاد همه بخش‌ها موظف هستند مسئله قرآن را در اولویت قرار دهند. سال قبل در نمایشگاه قرآن این تمهیدات خوبی تدارک دیده شد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای گسترش هرچه بهتر تعالیم قرآن کریم است، گفت: با توجه به تعطیلی، همه فعالیت‌های قرآنی حتماً در این ماه با استقبال زیادی همراه خواهد شد.