شهردار منطقه ٩کلان شهر شیراز شیراز در سلسله نشست روایت امید گفت:  بهار عمرانی و آبادانی کلانشهر شیراز در دهه فجر با  افتتاح ٢٢پروژه با اعتباری بالغ  بر هزار ۸۱۰ میلیارد تومان در منطقه ۹ به بهره برداری می رسد و تقدیم شهروندان خواهد شد.

به گزارش روجا نیوز، عبدالصالح رستم زاده در تشریح  پروژه های که قرار است در دهه فجر برداربرداری شود گفت:  پیاده رو سازی یکی از پروژه های شاخص در منطقه محسوب می شود، اعتبار تعدادی از این پروژه ها مربوط به هزینه تملک است که معادل ۴۴٨ هزار میلیارد تومان می شود.

شهردار منطقه٩ کلان شهر شیراز با اشاره به اینکه عملیات احداث١٢٨ هزار مترمربع پیاده رو سازی و مناسب سازی پیاده روها آغاز شد و در دهه فجر به مردم اهدا می شود، افزود: بوستان احمدآباد، بوستان گیتی فروز، بوستان صداقت و بوستان ادیب در مجموع به ارزش ١٧۵ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه بوستان علوم و فنون با بحث اختر شناسی به مساحت ١١ هزار متر مربع در کنار رودخانه چنار راهدار راه اندازی می شود، افزود: ٢٢٠ هزار میلیارد تومان ارزش زمین این بوستان است.

رستم زاده اضافه کرد: مراحل اولیه ساخت سالن ورزشی در شهرک امام حسین (ع) در حال انجام بوده و هزینه عمرانی آن٢٢ میلیارد تومان است.

 

وی با تاکید بر اینکه ما در منطقه ٩  عملیات ها را در سه حوزه انجام می دهیم، افزود: یکسری اقدامات در راستای جذب گردشگری فرامنطقه ای است.

شهردار منطقه ٩ شیراز گفت: در مجموع ٢۴ پروژه با اعتبار ٣٣٨ میلیارد تومان تا روز شیراز کلنگ زنی می شود که در ایام دهه فجر ١٣ پروژه با اعتبار حدود ٣٠٠ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

 

نگاه وسیع، تفکر و تجربه سرمایه‌گذاری شهردارمنطقه ٩ باعث رشد و توسعه این منطقه خواهد

سیده مریم حسینی در سلسله نشست های رویداد امید گفت بود که به زودی شاهد آن خواهیم بود

 

سیده مریم حسینی عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست گفت: منطقه ۹ یکی از مناطق پر جمعیت کلان شهر شیراز است که از نظر اقدامات زیرساختی و رفاهی به جهت استفاده شهروندان  احتیاج به توسعه بیشتر دارد.

عضو شورای شهر شیراز گفت : همراهی و همکاری با دو شهردار جوان، با رویکردهای متفاوت و همه در جهت محرومیت زدایی پیشرفت و توسعه منطقه ٩یکی  از افتخارات من به عنوان و عضو شورا و ناظر منطقه ٩بوده است .

وی گفت : شهردار سابق  منطقه ٩در جهت افزایش و ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان در این منطقه از اواخر سال ١۴٠٠ با روحیه جوان گرایانه فعالیت و اقداماتی خوبی را انجام دادند.

پروژه یغمور پروژه بزرگ مقیاس منطقه ٩در کلان شهر شیراز است

ناظر شورای  شهر شیراز در منطقه ٩شهرداری شیراز با بیان اینکه  شهردار فعلی این منطقه از سال جاری با نگاه وسیع، تفکر و تجربه سرمایه گذاری در این منطقه فعالیت خود را آغاز کرد است گفت :

پروژه عمرانی شهید یغمور در این منطقه پروژه بسیار بزرگ برای شهر شیراز بود، اما پوشش رسانه ای در حد معرفی این پروژه بزرگ  انجام نشد است.

حسینی خاطر نشان کرد: یکی از اقداماتی که در راستای محرومیت زدایی در این منطقه صورت گرفت در حاشیه کمربندی در شهرک مهدی آباد بود که کانال های رو باز که محل ورود فاضلاب بود و شهروندان این منطقه از بوی نامطبوع این کانال ها گلایه بسیار داشتند و در این خصوص اقدامات لازم برای پوشاندن این کانال ها انجام شد.

 

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ٩ شهرداری شیراز اضافه کرد: در حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد پایدار برنامه مد نظر شهرداری به عنوان یک محور اصلی در دستور کار بود اما شهرداری اولویت مهم این موضوع را بر ارائه خدمات به شهروندان مبنا قرار داد و احداث پروژه هایی همچون پارک و بوستان های تخصصی را در دستور کار قرار داد.

 

برنامه جامع بلند مدت برای پیشرفت این منطقه با توجه به نیاز و اولویت های توسعه ای منطقه در دست تدوین است.

 

حسینی افزود: احداث و کلنگ زنی پروژه های بوستان و پارک ها در این منطقه تنها منحصر به بازه زمانی دهه فجر نیست و مدت دار خواهد بود و انتظار می رود افتتاح و بهره برداری از تعداد این پروژه ها را در هفته شیراز ١۴٠٣ شاهد باشیم.

وی خاطر نشان شد: در اجرای پروژه های شهری در این منطقه به ویژه در پروژه های پیاده رو سازی توجه به تردد افراد کم توان و توان خواه در این پروژه مد نظر است.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۹ شهرداری شیراز اضافه کرد: به همت شهردار این منطقه برنامه جامع بلند مدت برای پیشرفت این منطقه با توجه به نیاز و اولویت های توسعه ای منطقه در دست تدوین است.

  • نویسنده : اعظم صفری