مجموع تسهیلات تکلیفی پرداخت شده از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال جاری به بیش از ۵۷ هزار فقره بالغ می‌شود که ارزش آن از مرز ۶۱ هزار میلیارد ریال فراتر می‌رود.

به گزارش روجا نیوز، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین متولی قرض‌الحسنه کشور پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری را در راستای سیاست‌های کلان کشور و ضرورت افزایش جمعیت در دستور کار خود داشته است.

این بانک تنها در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ فقره وام ازدواج به ارزش ۲۷ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ابتدای فعالیت خود تا پایان شهریور ماه سال جاری ۴۲۴ هزار فقره وام ازدواج به ارزش ۱۵۱هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

همچنین وام‌های فرزندآوری پرداخت شده از سوی بانک در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۵۰۰ فقره به مبلغ هشت هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال بوده است. کل وام‌های پرداخت شده بانک در حوزه فرزندآوری از ابتدای پرداخت این وام‌ها تا پایان شهریور ماه به بیش از ۵۰ هزار فقره ‌رسیده که مبلغ آن نیز ۲۲هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال است.

این بانک در ذیل تبصره ۱۶ و به معرفی‌شدگان سامانه سامد و دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز نزدیک به ۲۰ هزار فقره وام در ۶ ماهه نخست سال جاری پرداخت که کرده که ارزش آن به حدود ۱۶هزار میلیارد ریال می‌رسد. بانک از ابتدای آغاز این طرح‌ها تا پایان شهریور بیش از ۵۳ هزار فقره وام بالغ بر ۵۱ هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همچنین ذیل تبصره ۱۸ و در راستای حمایت از اشتغال و به‌ویژه مشاغل خانگی حدود ۹ هزار فقره وام به ارزش ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

مجموع تسهیلات تکلیفی پرداخت شده از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال جاری به بیش از ۵۷ هزار فقره بالغ می‌شود که ارزش آن از مرز ۶۱ هزار میلیارد ریال فراتر می‌رود، این بانک همچنین از آغاز فعالیت خود تا پایان شهریور سال جاری ۶۲۰ هزار فقره تسهیلات تکلیفی به مبلغ ۲۴۶ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

 

  • نویسنده : اعظم صفری