مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی شیراز از لحاظ ساختاری دارای سه سایت صنعتی، سلامت و شهر دانشگاهی است، گفت: راه اندازی شهر سلامت زمینه ایجاد اشتغال پایدار را فراهم می کند.

به گزارش روجا نیوز، در نشستی که به منظور احداث شهر سلامت در منطقه ویژه اقتصادی شیراز برگزار شد، سعید مصفا مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و نایب رییس هیئت مدیره شهرسلامت ضمن خوش آمد گویی، گزارشی از اقدامات انجام شده را تشریح و برنامه های آتی را ارائه کرد.

سعید مصفا با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی شیراز از لحاظ ساختاری دارای سه سایت صنعتی، سلامت و شهر دانشگاهی است، گفت: منطقه ویژه اقتصادی شیراز مجموعا در زمینی به مساحت حدود سه هزار و ۶۰۰ هکتار واقع شده است که حدود ۱۷۶ واحد صنعتی در منطقه ویژه صنعتی در حال فعالیت و اجرا هستند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با اشاره به فعالیت بیش از چهار هزار نیروی کار و پرسنل در منطقه ویژه اقتصادی صنعتی شیراز ادامه داد: وجود شرکت های بزرگ در این منطقه بیانگر فراهم بودن زمینه تولید و زیر ساخت ها است.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی دهکده لجستیک یکی از پروژه های مهم این منطقه در جوار منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: مرکز لجستیکی با ظرفیت و سطح عملکردی بالا، دارای حیطه فعالیت و گستره غالبا بین، دارای بندر خشک و دسترسی پرظرفیت ریلی و جادهای، جهت ترکیب، توزیع، تخلیه، بارگیری، نگهداری، خدمات ارزش افزوده به افراد ارائه می کند.

مصفا با بیان اینکه راه اندازی شهرسلامت شیراز نقش مهمی در توسعه گردشگری تندرستی و درمان خواهد داشت، گفت: صنعت گردشگری بعد از صنایع نفت و خودرو سازی، یکی از صنایع مهم جهان است که نقش پررنگی در حوزه اقتصاد داشته و قطعا سرمایه گذاری در این حوزه سبب رونق تمامی حوزه ها می شود.

وی با بیان اینکه رونق و راه اندازی شهر سلامت شیراز زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای افراد زیادی فراهم خواهد کرد، تصریح کرد: با هدف توسعه صنعت گردشگری در شاخه توریست درمانی، سرمایه گذاران بسیاری با پتانسیل های بالا جهت رونق شهر سلامت اعلام آمادگی کرده اند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با اشاره به جوانی و نوپایی پروژه شهر سلامت شیراز تاکید کرد برای رونق و توسعه آن از ابتدای سال جاری سرمایه گذاری های مناسبی برای بسترسازی و تامین زیر ساخت ها انجام شده و تمام تلاش منطقه ویژه اقتصادی برآن است که طبق برنامه های پیش بینی شده اجرای زیر ساخت فاز نخست این پروژه عظیم با وسعت حدود ۱۳۰ هکتار در آینده ای نزدیک آماده و به بهره برداری برسد.

مصفا با اشاره به اینکه ارز آوری و ایجاد اشتغال از اولویت های مهم راه اندازی این منطقه است، بیان کرد: قطعا رونق گردشگری سلامت تاثیر بسزایی در مثبت کردن تراز تجاری و اقتصادی کشور دارد.

نائب رئیس هیئت مدیره شهر سلامت شیراز با اشاره به اینکه طبق اهداف تعریف شده برای شهر سلامت در استان فارس، طی سال های آینده شاهد حضور قابل توجه گردشگران سلامت و حوزه درمان در شیراز و استان باشیم، ادامه داد: ورود گردشگران سلامت به شیراز ارز آوری و مناسبی را برای کشور درپی خواهد داشت که استفاده از این ظرفیت و در آمدهای حاصل از آن می تواند باعث توسعه و پیشرفت در تمام حوزه ها شود.

  • نویسنده : اعظم صفری