رئیس جمهور گفت: کارخانه قند رستم ، ظرف چند روز آینده در مدار فعالیت قرار می‌گیرد و با جذب نیرو مشکل اشتغال را در منطقه برطرف می‌کند.

به گزارش پیام خبر، آیت االله رئیسی در دوم سفر به استان فارس در جمع مردم شهرستان رستم گفت: حضور ما در این شهرستان برای پیگیری مطالبات مردم است.

رئیس جمهور در ادامه گفت: مسئله اول سلامت و درمان مردم منطقه است که با تجهیز بیمارستان با تجهیزات ایرانی در خدمت مردم شهرستان خواهد بود.

وی با بیان اینکه کارخانه قند رستم ، ظرف چند روز آینده در مدار فعالیت قرار می‌گیرد و با جذب نیرو مشکل اشتغال را در منطقه برطرف می‌کند افزود: آغاز به کارِ کارخانه قند ممسنی آغاز شروع مرحله اول فعالیت تولیدی در جهت اشتغال جوانان این شهرستان است و مراحل بعدی در دستور خواهد بود.

آیت الله رئیسی با اشاره به ضرورت احداث صنایع تبدیلی کشاورزی در آینده گفت: بخشی از احداث این صنایع پیش رفته و دولت برنامه هایی در این زمینه دارد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارخانه آرد از کارهایی است که بررسی و راه اندازی خواهد شد و موجبات اشتغال جوانان را فراهم خواهد ساخت.

وی با اشاره به ضرورت ساخت سد پارسیان گفت: احداث این سد خواست به حق مردم این دیار است و عملیاتی خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر مشکلات راه های مواصلاتی بین شهرها و روستاهای شهرستان رستم گفت: ان شاءالله قرارداد هایی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بسته شد و به سازی این راه ها در دستور کار قرار گرفته است.

در پایان آیت الله رئیسی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن افزود: طرح ملی نهصت مسکن مساله مهمی است و در این منطقه مشکل تامین زمین نداریم و مساله تسهیلات است؛ اگر خانواده ای محروم بود و پیش پرداخت نداشت نباید از داشتن مسکن نا امید باشند؛ لذا برای این افراد باید طوری برنامه ریزی کنیم که پرداخت اقساط به آنها فشار نیاورد و باید مسئولین مربوطه به آنها توجه ویژه داشته باشند.

  • نویسنده : اعظم صفری
  • منبع خبر : دریافتی