رییس‌ جمهور در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سفر نخست به استان فارس 85 درصد از مصوبات اجرا و 19 درصد دیگر در دست اقدام است،بهره‌برداری از آب، برق، چند بیمارستان، بزرگراه، 6 قطعه آزاد راه شیراز اصفهان، واگذاری 10 هزار واحد مسکونی و در این راستا 40 درصد واحد احداث و 60 درصد باقی‌مانده در مدت کوتاه در اختیار متقاضیان فاقد مسکن می شود .

به گزارش روجا نیوز،  رئیس جمهور در این نشست گفت:  خبر خوب و مسرت بخش در این دوره سفر اکتشاف میدان گازی در مهر استان لار است که با توجه به این ظرفیت، درجنوب استان فارس تحول عظیمی با خواهد داشت و ما در آینده بتوانیم به عنوان ثروت ملی ازآن بهره برداری کنیم.

حجت السلام ابراهیم رئیسی گفت:با  توجه به وسعت استان فارس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها ما دربر آن داشت تا در این دوره سفر با بیشترین حضور وزیران و هیئت دولت در استان فارس حضور به عمل آوردیم تا گره گشایی و رضایت مندی هر چه بیشتر مردم صورت پذیرد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت پروژه‌های نیمه تمام به سامان برسد در این دوره نهضت پروژه‌های نیمه تمام رقم خورده است این پروژه‌های نیمه تمام علاوه بر عدم رضایت مردم هزینه‌های چند برابری را  پروژه تحمیل می‌کند.

وی در ادامه درباره ادامه نیمه تمام ماندن پروژه‌ها گفت بعضی از این پروژه‌ها به دلیل عدم انتخاب مناسب طرح یا عدم کارشناسی و یا جانمایی نامناسب انجام گرفته اما بر آن معتقدیم اید این پروژه‌ها نیمه تمام بماند و باید با کمک حوزه و دانشگاه که اتاق فکر دولت هستند حل مسئله کنند و چاره‌سازی شود.

 

آیت الله رئیسی در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر بانک‌های خصوصی که جذب حداکثری سرمایه دارند، اما در بحث پرداخت تسهیلات به متقاضیان  فارس خوب عمل نمی‌کنند گفت هرچه سریع‌تر با پیگیری مسئولان بر این امر تاکید  می‌کنیم و باید مشکلات مردم کنار جذب منابع در کمترین زمان حل شود.

رئیسی در ادامه سوالات خبرنگاران مبنی بر اینکه به واسطه حضور هئیت دولت پروژه‌ها در استان سرعت و پیشرفت داشته گفت: این امر بسیار امر خوبی است و اگر حضور ما بتواند در پیشرفت و پیشبرد و تصریح پروژه‌های آبادانی و عمرانی تاثیر مثبت بگذارد سعی می‌کنیم هیئت دولت و شخص بنده در این گونه سفرها حضور پررنگ‌تری داشته باشیم.

حجت الاسلام رئیسی درباره تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها در سطح استان فارس گفت: ما در سطح کشور یک ستاد و احیا برقرار کردیم که استان به استان پیگیری می‌کنیم و برای راه‌اندازی این و به مدار وارد کردن این کارخانه‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد، و با تلاش های  صورت گرفته  تا به امروز توانستیم ۳۰۰ کارخانه‌ای تعطیل و نیم تعطیل را بر مدار تولید وارد کنیم و امیدواریم بتوانیم روزی هرچه سریعتر خبرعدم وجود کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل را بدهیم ،چون در واقع برای اشتغال زایی و برنامه‌های توسعه ما باید کارخانه بسازیم و این خود هزینه‌های بالاتری برای دولت به همراه دارد و از نظر صرف هزینه، وقت، و نیروی انسانی راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل بهره وری اقتصادی مناسب تری خواهد داشت.

رئیسی در ادامه این نشست درباره درباره مسیر جاده‌ای و کلیدورهای ریلی گفت: در تلاش هستیم که با کشورهای همسایه  راه‌های ارتباطی را هرچه سریعتر راه اندازی کنیم که این هم به نفع منافع ملی را همراه دارد و هم منافع کشور بهره‌وری اقتصادی مناسبی دارد .

آیت الله رئیسی در آخرین سوال در پایان به سوال خبرنگار درباره رودخانه خشک و رودخانه چنارداران گفت، در صورتی که شهرداری کلانشهر شیراز توان و ظرفیت بهره‌وری و حفظ ونگهداری رودخانه‌ها داشته باشد که هم از نظر محیط زیستی و اهمیت زیادی دارد و هم از نظر زیبایی برای شهروندان شیرازی وگردشگری استان  قابل اهمیت است بر این امر تاکید می‌کنم و مدیران را مکلف به پیگیری این موضوع خواهیم کرد.

 

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مردم مهمان نواز شهرستان شیراز و رستم که  برنامه استقبال و سخنرانی‌های وی حضور پرشوری داشتند، از مردم شهرستان‌های استان فارس به دلیل عدم امکان سفر به این شهرها نداشته اظهار امیدواری کرد که در سفر بعدی بتواند به همه شهرهای استان سفر کردده و از نزدیک با مردم و مشکلات شهرها آشنا شود.

  • نویسنده : اعظم صفری
  • منبع خبر : پوششی