‌بازدید شبانه شهردار شیراز و مدیران شهری از زیرگذر گویم و بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی، انجام شد.

به گزارش روجا نیوز، معا‌ون فنی عمرانی شهرداری شیراز در این بازدید شبانه زیرگذر گویم گفت: پروژه زیرگذر گویم ۶٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
محمدامین گفت: معماری این زیر گذر برای خروج از شیراز به سمت سپیدان طراحی شده فعالیت و کارگاه شبانه روزی مستقر است و عملیات عمرانی در حال انجام است.
معاون فنی عمرانی شهرداری شیراز گفت :به یاری خدا و به دستور شهردار شیراز امشب اولین شب اجرای شیفت شب را فعال کردیم هرچند که زیرگذر گویم جزو پروژه هایی بود که از دوم فروردین ماه عملیات عمرانی آغاز شد.
امین در ادامه افزود: شیفت شب در پنج جبهه کاری در سه جبهه بتن ریزی هست هم همچنین یک جبهه اجرای خاک برداری و یک جبهه هم اجرای دیوار گذاری و اجرای هیدروفرز در حال فعالیت است.

معاون فنی عمرانی شهرداری شیراز در ادامه افزود: پروژه خوشبختانه در برنامه زمان بندی که برنامه ریزی شده بود قرار گرفته است و در حال پیشرفت قابل قبول که منتقد برنامه زمان بندی هست و امید ما این است که امسال بتوانیم در نیمه دوم سال در دهه مبارک فجر پروژه را به اتمام برسانیم.
وی گفت با توجه مشکلات که بر سر راه این پروژه وجود دارد از جمله رفع معارض هاست که این دو کیلومتر پروژه همراه با جابجایی بسیار سنگین تاسیسات آب و برق، گاز و مخابرات بود، که بحمدالله غالب آنها انجام شده و جز مواردی امکان پذیر نیست به صورت کامل این ها رفع شود که همزمان با پیشبرد اجرای پروژه آنها را در دست اجرا داریم، از جمله فیلم نوری اصلی شهر استان فارس که وصل می شود به شمال غرب که همزمان با اجرای پروژه و تکمیل پروژه در حال رفع معارض هستیم.

وی در ادامه گفت با توجه ویژه شهردار شیراز به این پروژه با راه اندازی شیفت شب روند اجرای پایان پروژه تسریع خواهد شد، که بتونیم هر چه سریع تر هم فضای زیر زیر گذر و آماده کنیم و هم فضای رو آماده کنیم وتا برای یک با حمل و نقل استاندارد و ایمن وبرای شهروندان عزیزانی که قرار وارد کلان شهر شیراز شوند یا از کلان شهر شیراز خارج رشوند و در اختیار ترافیک قرار بگیرید.

زمان در پروژه‌ای شهرداری بسیار قابل اهمیت است

شهردار کلان شهر شیراز در بازدید پروژه زیرگذر گویم ضمن قبولی طاعات عبادت و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت: در این پروژه به دلیل اهمیت زمان در این پروژه‌ بسیار مهم و قابل اهمیت است، بر همین مبنا مانند سال گذشته شیفت شب را که در خرداد ماه راه اندازی کردیم و امسال با توجه فراهم بودن شرایط و برای تسریع در روند پروژه شیفت شب را در این پروژه از فروردین راه اندازی شد.

محمد حسن اسدی در ادامه افزود: پروژه ۵۵متری آیت الله رفسنجانی پروژه زیرگذر گویم جز حجیم ترین و بحرانی ترین پروژه شهرداری بود است و به همت و تلاش همکاران در شهرداری و پیمانکار پروژه از این حالت بحرانی خارج شده است و تقریبا تمام تملک انجام صورت گرفته است.

این مقام ارشد کلان شهر شیرازگفت: مقداری فیبر نوری همراه ما است و فیبر نوری جابجا شود و هدف این است پروژه تا دهه فجر به بهره برداری برسد .

شهردار کلان شهر شیراز، سازمان سیما و منظر و شهرداری منطقه ۱۰ شیراز را مکلف کرد که با برنامه ریزی مختلف موضوع المان ورودی شمال شرق شهر شیراز را همچون دروازه قرآن در دستور کار قرار دهد.
وی تاکید کرد: باید آلمان ها و فضا سازی ها متناسب با شان کلان شهر شیراز و مردم فرهیخته و ادب پرور شیراز باشد و مانند دوازه قرآن المان فاخر ورودی به شهرجنت تراز شیراز باشدایجاد شود.

وی در پایان بازدید از پروژه زیرگذر گویم ضمن تشکر قدردانی از پیمانکاران گفت: امروز بهترین فصل کار است و این شیفت شب در عمل باید کار کند و باید روزانه شاهد پیشرفت این پروژه باشیم .

مدیران دستگاه اجرای به دنبال معجزه‌ی ای برای تامین منابع مالی نباشند

رضا محمدیان ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت: این پروژه بزرگ فنی و عمرانی با این شکل و با زمانبندی صورت گرفته در شرایط سخت و با رکود اقتصادی شرایط بسیار خوبی قرار دارد که خوشبختانه در عرض ۲ سال در حال اجرا و ان شالله در سال جاری تقدیم شهروندان فهیم کلان شهر شیراز می‌شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی شهرداری شیراز در هر محدوده شهر پروژه عمرانی، خدماتی در دست اجرا دارد و این نشان دهد این است که کسی اهل کار باشد در سخت ترین شرایط می شود و می‌تواند کار کند.
عضو شورای شهر شیراز در ادامه گفت: اگر مدیران دنبال کارهای سیاسی باشند مطمئنا نمی توانند کار کنند.
محمدیان در ادامه افزود: شیراز به عنوان گل سر سبد جنوب کشور باید آنطور شایسته و بایسته شان نام شیراز مردمان نجیب شهر شیراز است و باید پروژه های زیربنایی کلان‌ شهر شیراز تقویت شود و بهترین پروژه در جنوب کشور را داشته باشد که این پروژه ها زمینه گردشگری شیراز و نیاز مضاعف را در شهر ایجاد می کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه افزود: در همه پروژه های شهرداری، همراهی و کمک دستگاه های خدمات رسان لازم است و اما آنها وظیفه خود را دنبال نمی کنند و منتظر معجزه هستند.
وی در ادامه گفت: پیمانکاران و مدیران دستگاهای اجرای و دنبال جذب سرمایه باشند و از ظرفیت و پتانسیل نمایندگان استان، وزیران بومی استان فارس، مدیران بومی که در وزارتخانه های کشور حضور دارند استفاده کنند و مطالبه گری کنند و به دنبال جذب منابع مالی برای اجرای پروژه ها باشند.

سید ابراهیم حسینی گفت: روند کار پروژه‌های شهرداری روشن و کارها رضایت بخش و امید آفرین است.

رئیس شوراس اسلامی شهر شیراز در ادامه این بازدید شبانه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت عملکرد شهرداری رضایت بخش است و روند کار روشن و کارها رضایت بخش است.
وی افزود : ما در جریان عملکرد و روند پیشرفت پروژه های شهرداری هستم و عملکرد شهرداری در اجرای پروژها امید آفرین است و من به عنوان نماینده اعضای شورا فقط جهت همراهی و خدا قوت به دست‌اندرکاران اجرای این پروژه حضور یافتم.

پروژه بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی حدود ۱۸ کیلومتر است

محمد امین در ادامه بازدید شبانه از پروژه بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: این پروژه یک بزرگراه طولی است که از بزرگراه حسینی الهاشمی آغاز می‌شود و در کمتر از سه ماه عملیات عمرانی آن انجام شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره بر اینکه این بزرگراه به‌موازات محور شیراز-سپیدان آغاز می‌شود و از پشت شهرک گلستان عبور می‌کند و در نهایت به قلات منتهی می‌شود، گفت : عملیات راه‌سازی این پروژه نیز شامل زیرسازی، روسازی و آسفالت با با بهره گیری از تمام ظرفیت ها در ۲ نوبت روز و شب در حال انجام است.
وی در ادامه افزود: فاز نخست این پروژه به مساحت ۴ کیلومتر از پل حافظ به سمت تقاطع آفرینش اردیبهشت‌ماه امسال و در هفته شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون شهردار شیراز در پاسخ به سوالی مبنی بر تامین روشنایی مسیر بزرگراه گفت: مکاتباتی جلسات هماهنگی با شرکت توزیع برق برای تامین روشنایی این مسیر میسر شده و بزرگراه با روشنایی کامل و تقدیم شهروندان کلان شهر شیراز خواهد شد.

هفته شیراز را با افتتاح پروژه‌ای بزرگ همیشه در ذهن ها ماندگار خواهیم کرد

شهردار کلان شهر شیراز همچنین در بازدید از پروژه بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت : کار ترانشه برداری، خاک‌برداری و …این پروژه به حجم ۲۰۰ هزار مترمربع با توان بالای شرکت سد و عمران پارس گستر انجام شد است.

محمد حسن اسدی همچنین خاطر نشان کرد : اگرچه کلنگ این پروژه در سال ۹۷ به زمین زده‌شده بود اما حتی یک درصد پیشرفت فیزیکی هم نداشت و طی یکی دو سال گذشته تاکنون پروژه فعال‌شده است.

اسدی که معتقد به راه‌اندازی نوبت شب اجرای پروژه‌هاست، بیان کرد: از پیمانکار پروژه بزرگراهی محور جنوب خواست فاز اول این پروژه در هفته شیراز به بهره‌برداری برسد.

شهردار شیراز تأکید کرد: یکی از کارهای ماندگار برجسته سازی هفته شیراز بهره‌برداری از چنین پروژه‌ها یا آغاز پروژه‌های بزرگ است و باید کارهای بزرگ را در یاد روز شیراز انجام داد تا یاد روز شیراز در خاطر همگان نه فقط در استان و کشور بلکه در جهان به یادگار بماند.
محمد حسن اسدی در پایان افزود: با عنایت پروردگار امسال با افتتاح پروژه‌های بزرگ و خاطره انگیز برای مردم این هفته را به نحو احسن برگزار خواهیم کرد.

رضا محمدیان در ادامه بازدید شبانه از پروژه بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: امسال ادامه این پروژه آغاز خواهد تا به مسیر بزرگراه شیراز-اصفهان در قطعه هشت متصل شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی با بیان اینکه این پروژه موازی جاده فعلی شیراز-سپیدان تکمیل خواهد شد تا بخشی از ترافیک را به‌صورت موازی وارد شهر شیراز کند، افزود: تملک مسیر پروژه توسط شهرداری منطقه ۱۰ شیراز در حال انجام است و با اتمام آن طی سه ماه آینده، امکان ادامه عملیات اجرایی وجود دارد.

تواضع نیز گفت: مسیری که در آینده‌ای نزدیک زیر بار ترافیک خواهد رفت، ۴ کیلومتر از ابتدای بزرگراهی محور جنوب شهرک حافظ است که شامل ۳ کیلومتر مسیر مستقیم همراه با اتصالات تقاطع سپهر و آفرینش می‌شود و سهم عمده‌ای در کاهش بار ترافیکی منطقه ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت سد و عمران پارس گستر و پیمانکار پروژه بزرگراهی ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ با بیان اینکه ادامه مسیر نیز نقش مهمی در آزادی سازی ترافیک محور شیراز- اصفهان خواهد داشت، گفت: اکنون کار در مرحله انتهایی و روسازی است.

وی در پایان از حمایت‌های شهردار کلان شیراز تقدیر کرد.

  • نویسنده : اعظم صفری
  • منبع خبر : پوششی