فرماندار شیراز ضمن اعلام نتایج نهایی خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از شکوه حضور مردم قدردانی کرد.

به گزارش روجا نیوز، لطف الله شیبانی، امروز در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات یازدهم اسفند دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با شکوه برگزار شد و این انتخابات در سلامت کامل و آرامش کامل، در امنیت کامل و با مشارکت قابل قبول مردم را فهیم و عزیز رقم خورد، در این دوره در شهرستان های شیراز و زرقان نزدیک به ٢۶ درصد مشارکت حضور مردم را بر اساس واجدین شرایط شاهد بودیم.رف

فرماندار شیراز گفت: در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، انتخابات همانطور که قبلا عنوان شد، قریب ٢٢ هزار نفر از مجریان انتخابات، ناظرین، عزیزان امنیتی و نظامی، و مجموعه بازرسان ایفای نقش کردند.

وی با اشاره به اینکه در بحث خبرگان رهبری شهرستان شیراز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان فارس به حساب می آید، گفت: تعداد کل برگ آرای ماخوذه، یک میلیون و ۵٨٠ هزار و ۵٨٠ رای که از این تعداد یک میلیون و ١۶٠ هزار و ٨٢٣رای آرای صحیح بوده است و مجموع صندوق اخذ رای در استان سه هزار و ۵١۴ شعبه داشتیم.

فرماندار شیراز گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضرات آیات، لطف الله دژکام با ٧٢۶ هزار و ٨١٢ رای، احمد بهشتی با ۶٠٧هزار و ٩٩۵ رای، علی اکبر کلانتری با ۴٣٢ هزار و ٨١٠رای، سید محمدعلی مدرسی طباطبایی با ٣۴۵ هزار و ٣۶۵ رای و سید علیرضا دانا با ٣٠٩ هزار و ۴٢٩ رای به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند.

وی با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شیراز و زرقان، گفت: حوزه های فرعی در این ٢حوزه انتخابیه وجود داشت که در مجموع چهار حوزه فرعی داشتیم که شامل بخشداری ها می شد.

شیبانی گفت: کل آرای ماخوذه ٣۴١هزار و ٨٢ رای بوده است و مجموع آرای صحیح ٢٨٩هزار و ۴٢رای که ملاک انتخاب نامزدها بوده است و تعداد ۵٢ هزار و ۴٠ رای آرای ماخوذه باطل بوده است و طبق ماده ٩ قانون انتخابات مجلس حداقل یک پنجم آرای صحیح کسب شود بر این اساس روح الله نجابت با ٧٨ هزار و ٣۵١ رای و جعفر قادری با ۵٩ هزار و ۶٢ رای با کسب بیش از ٢٠ درصد آرا در مرحله اول نصاب ورود را کسب کردند و به مجلس راه یافتند.

وی گفت: مطابق ماده ١٠ قانون انتخابات محلس تعداد نامزدهایی که باید به مرحله دوم بروند باید ٢ برابر کرسی های مورد نیاز باشد بر این اساس علیرضا پاک فطرت با تعداد ۵۶ هزار و ٣٢٩ رای، ابراهیم عزیزی با ۵٢ هزار و ٧٧٣رای، سید اسماعیل حسینی با ۴٩هزار و ١١ رای و رحمت الله مرزوقی با ۴٧ هزار و ٣۴١ رای به مرحله دوم راه یافتند.

وی گفت: صورتجلسه انتخابات هر ٢ مجلس با حضور اعضای هیات نظارت شهرستان مورد تایید قرار گرفته است و پس از این جلسه این صورتجلسه بارگزاری می شود.

شیبانی اظهار کرد: شیراز میزبان به عنوان حوزه فرعی انتخابیه کلیمیان ایران بوده است که آرای مربوطه به حوزه فرعی شهرستان شیراز است و در این حوزه ٢ نامزد حضور داشتند، همایون سامه یح نجف آبادی با ۶٩۵ رای و امیر دوستان ۴١٨ رای کسب کردند.

فرماندار شیراز افزود: در حوزه فرعی ارامنه جنوب در شهرستان شیراز گغار منصوریان، ١۴ رای و امیر حوسپ ٢رای و حوزه فرعی زرتشتیان ایران بهشید برخوردار ۴٨رای و فرخ ایزدی کلانتری ١٠ رای کسب کردند.

وی گفت: ٢ نوع آرای باطله داریم که آرای باطله ماخوذه داریم که آرای سفید، آرای ناخوانا و آرای افراد غیر از داوطلبین باشد، ماخوذه هستند و جز مشارکت محاسبه می شود و آرای باطله غیرماخوذه آرای خرید و فروش شده و یا مازاد بر تعرفه صندوق در شعبه وجود داشته باشد.

فرماندار شیراز گفت: از امروز داوطلبین و نامزدهایی که معترض باشند ظرف ۴٨ ساعت می توانند به فرمانداری شکایت را تحویل دهند و ظرف مدت هفت روز هیات اجرایی و هیات نظارت نسبت به شکایات اقدام می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : اعظم صفری