وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که جامعه قرآنی جامعه ای است که اکثریت قاطع مردم عامل به دستورهای قرآنی باشند، جامعه ای که در آن اخلاق، ایثار، انجام واجبات الهی و دوری از محرمات و همه اینها در کنار هم یک جامعه آماده تحول و رسیدن به تمدن اسلامی را فراهم می کند، گفت: ما از راه گسترش حکمرانی قرآنی در پی تحقق آرمان تمدن نوین اسلامی هستیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف روجا نیوز، محمد مهدی اسماعیلی، در حاشیه رونمایی از ۱۴ طرح کلان و دستاوردهای قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: فراگیری روان‌خوانی قرآن را باید در سراسر کشور داشته باشیم و همه دانش آموزان و مردم که عاشق قرآن هستند باید بتوانند قرآن را به راحتی تلاوت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد که در گام بعدی بحث حفظ قرآن مطرح است و افزود: چهار هزار پایگاه قرآنی در مساجد با همت همکارانم در کانون های فرهنگی هنری مساجد افتتاح شده است. یعنی چهار هزار پایگاه آموزش و تلاوت قرآن در اختیار شبکه عمومی جامعه قرار می گیرد.

اسماعیلی گفت: دوستان هدف‌گذاری کرده اند تا سال آینده در همین ایام به ۱۴ هزار پایگاه  قرآنی در مساجد برسیم.

وی اظهار داشت: این برنامه‌ها باید به روان‌خوانی و حفظ قرآن منجر شود تا به تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند، برسیم. ما همه امکانات را برای این موضوع بسیج کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رواج و توسعه فرهنگ و سیره قرآنی و اهل بیت(س) در جامعه را از اولویت های کاری عنوان کرد و گفت: همه این فعالیت ها بایستی منجر به نتایج عینی شود. نتایج عینی هم این است که روانخوانی قرآن در سراسر کشور فراگیر شود تا همه مردم بتوانند به راحتی قرآن را تلاوت کنند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه جامعه قرآنی جامعه ای است که اکثریت مردم عامل به دستورات قرآنی باشند، گفت: همه اینها در کنار یک جامعه آماده تحول و رسیدن به تمدن نوین اسلامی آن را فراهم می کند و ما از طریق گسترش حکمرانی قرآنی در پی تحقق آرمان تمدن نوین اسلامی هستیم.

وی با اشاره به افزایش شش برابری اعتبار تئاتر خاطرنشان کرد: افزایش بودجه با همین سرانه را به فعالیت های قرآنی در استان ها در نظر گرفتیم.

وی تصریح کرد که این سرانه در اختیار میز قرآن قرارگاه شهید آوینی قرار دارد و افزود: ما به ازای هر فعالیتی که در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می دهیم به همان میزان در استان ها هم میز دایر کردیم.

اسماعیلی گفت: در کنار میز هنرهای نمایش، هنرهای تجسمی و بحث موسیقی و سرود در استان ها نیز توجه ویژه به فراگیری آموزه های قرآنی شده است که با حمایت از موسسات قرآنی شهرستان های استان ها صورت خواهد گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار موسسه قرآنی فعال داریم، اظهار کرد: برای هر استان سرانه یک میلیارد تومانی جهت حمایت از فعالیت های قرآنی خاص قرارگاه شهید آوینی تخصیص دادیم که امیدواریم منجر به توسعه فعالیت های عمومی قرآن در مناطق مختلف باشد.