وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان گفت: روابط تجاری و اقتصادی ما با ایران دارای پایه های بسیار مستحکمی است و می‌تواند به شکل هم افزا ادامه پیدا کند.

به گزارش روجا نیوز، قیس بن محمد الیوسف که روز پنجشنبه به شیراز سفر کرده است، در دیدار با فعالان اقتصادی استان فارس که در اتاق بازرگانی این استان برگزار شد، افزود: علاوه بر جنبه‌های تاریخی و سیاسی، در زمینه های تجاری و سرمایه گذاری هم می توانیم با هم به خوبی کار کنیم.

وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان، با اشاره به برگزاری بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و عمان که روز گذشته در تهران تشکیل شد، اظهار کرد: این اجلاس به توسعه روابط ۲ کشور در زمینه صنعتی، تجاری و سرمایه‌گذاری کمک خواهد کرد و بیانگر تلاش های صادقانه و برادرانه برای توسعه و تقویت این روابط است.

وزیر تجارت، صنعت و سرمایه‌گذاری عمان ادامه داد: نتیجه و خروجی جلسات اجلاس کمیسیون مشترک بیستم این بود که موارد و موضوعاتی که در حوزه روابط ۲ کشور دچار وقفه شده است، باردیگر فعال شود.

الیوسف اظهار کرد: تلاش ها همه در این جهت است که بتوانیم به بخش خصوصی که وظیفه دارد در جهت توسعه روابط ۲ کشور اقدام کند، کمک کنیم.

وی با یادآوری دومین سفر سلطان هیثم بن طارق پادشاه عمان به تهران و دیدار با دکتر رییسی رئیس جمهور ایران (خرداد ۱۴۰۲) گفت: این سفر با هدف تاکید بر این موضوع که روابط ۲ کشور عمیق، مستحکم، گسترده و دارای اهمیت بسیار بالایی است، انجام شد.

وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری کشور عمان، افزود: این سفر در راستای تجارت و شراکت های دیرینه بین ۲ کشور و همچنین در جهت تاکید بر چشم‌اندازهایی که پیش روی ما قرار دارد و در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین ۲ کشور صورت پذیرفت.

الیوسف ادامه داد: ۲ دولت با اعطای تسهیلات و مشوق ها جهت فعالیت بیشتر بخش خصوصی که در شکوفایی و رشد پایدار روابط اقتصادی و تجاری ۲ کشور بسیار نقش دارد تاکید دارند.

وی، از تجار و بازرگانان استان فارس دعوت کرد که از «سالن سرمایه گذاری کنید» که در نزدیکی فرودگاه بین المللی مسقط برپا شده است، دیدن کنند.

وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری کشور عمان افزود: در این سالن و نمایشگاه تمام مراحل مربوط به سرمایه گذاری و کار تجاری و فرصت های سرمایه گذاری و روش های بومی سازی سرمایه گذاری ها مطرح شده است.

محمد الیوسف ادامه داد: در زمینه های مختلف از انرژی و مواد غذایی گرفته تا کشاورزی و آبزی پروری و صنایع تبدیلی می توانیم با هم کار کنیم و به شکل هم افزا صنایع را تقویت کنیم.

وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان به همراه هیاتی متشکل از تجار و بازرگانان این کشور صبح پنجشنبه وارد شیراز شد و مورد استقبال مسئولان محلی قرار گرفت.

در این هیات فیصل الرباس رئیس اتاق بازرگانی عمان، المعینی سفیر عمان در ایران و محمدباقر رئیس اتاق مشترک عمان و ایران حضور دارند.

دیدار با استاندار فارس، دیدار با صنعتگران، تولید کنندگان و بازرگانان استان، بازدید از واحدهای صنعتی، تولیدی و صادراتی و برگزاری جلسات دو جانبه از جمله برنامه‌های هیات عمانی در شیراز است.

  • نویسنده : اعظم صفری