تفاهم نامه همکاری بین سازمان شیلات ایران و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دومین روز ازهفتمین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان و ماهیگیری به امضا رسید که طی آن ۲۲ هزارفرصت شغلی جدید در حوزه شیلات ایجاد می شود.

به گزارش روجا نیوز، مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: از سال گذشته اقدامات مشترکی با سازمان شیلات در زمینه زنجیره آبی در مناطق محروم و کم برخوردار اجرا شده و تفاهم نامه امروز برای توسعه این همکاری و افزایش تولیدات در زمینه آبزیان است.

محمد ترکمانه ادامه: که حمایت از هشت هزار طرح خرد، کوچک و متوسط معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال در زمینه آبزی‌پروری برای امسال برنامه ریزی شده است.

مدیر عامل بنیاد برکت با بیان این که بنیاد برکت از ابتدای امسال و با هدف تامین امنیت غذایی طرح‌هایی را در زمینه زنجیره سبز (کشاورزی) و زنجیره آبی (آبزی پروری) اجرا کرده است، گفت: وظیفه توانمندسازی مردم در مناطق محروم را بر عهده داریم و با تمام توان از طرح‌های اشتغال زایی حمایت می‌کنیم.

ترکمانه ادامه داد که این تفاهم نامه همکاری برای هم افزایی بین بخشی و به منظور حمایت از تولید انبوه و افزایش ظرفیت اشتغالزایی در بخش شیلات و آبزیان و حمایت از افراد توانمند و کارآفرین واجد شرایط امضا شد.

رئیس سازمان شیلات ایران نیز در این آیین با بیان این که قدرت تولید درآبهای شیرین، لب شور و شور در بخش شیلات و آبزی پروری وجود دارد، گفت: برای رسیدن به امنیت غذایی باید با اقلیم تطبیق ایجاد کنیم، گفت: تامین غذای مردم تا سال ۲۰۲۰باید به سمت پروتئین های کم آب بر باشد.

سید حسین حسینی تصریح کرد: تامین۲۰درصد غذای مردم از آبزیان و وجود ۲۵۰نفر بهره بردار در این حوزه و ارز آوری ۶۰۵ میلیون دلاری آبزیان از مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه‌ داد: برای ایجاد زنجیره ارزش تاکنون ۱۸ استان اعلام آمادگی کرده اندکه امیدواریم به کل کشور تسری یابد.

بر اساس این گزارش این تفاهم‌نامه در حوزه زنجیره آبی برکت با اولویت شرکت های دانش بنیان و فناورو بهره ور- اشتغال زایی- بین سید حسین حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران  و محمد ترکمانه مدیرعامل و عضو هیات مدیره بنیاد برکت منعقد شد که طی آن بنیاد برکت و سازمان شیلات ایران برای ایجاد ۲۲ هزار فرصت شغلی جدید و افزایش امنیت غذایی کشور در بخش شیلات و آبزیان به ارزش پنج همت همکاری خواهند کرد.

منبع: شیلات نیوز