سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس در جمع اعضای انجمن ورزشی نویسان و عکاسان ورزشی استان فارس گفت: در پازل ورزش فارس، ورزشکاران، پیشکسوتان ،رسانه، مسئولان، صنعت و جامعه نقش محوری وکلیدی را ایفا میکنند.

به گزارش روجا نیوز، عبدالرحیم خداجو، در جمع اعضای انجمن ورزشی نویسان و عکاسان ورزشی استان فارس  با اشاره به اینکه حامیان ورزش  و تکه های  اصلی  پازل ورزش فارس، ورزشکاران، پیشکسوتان، رسانه، مسئولین، صنعت هستند گفت: برای اینکه نقش ها را فعال کنیم باید مدیران مشکلات ورزش را ارزیابی  کنند و ظرفیت ها را پای کار بیاورند تا این پازل  به درستی و زیبا هرچه تمام تر شکل گیرد ، چون نقش پایانی این  پازل بسیار  زیبا است، زیرا ثمرات آن دستاوردهای کشوری و ملی را به ارمغان می آورد و در پی آن  حال خوب ونشاط جامعه را فراهم می کند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس با اشاره به نفوذ و قدرت ورزش گفت: الگو برداری  از ورزشکاران در جامعه و شور هیجانان  که از تاثیرات ورزش و رفتار قهرمانانه ورزشکاران در بین جامعه ایجاد می شود، باعث نشاط آفرینی وسلامت در سطح جامعه  می شود،که این امر در پیشرد اهداف کلی سیاست های کشور مسئله مهمی شمار می رود و ما به عنوان سکاندار  و خادم این روزهای ورزش تلاش بر این داریم که این شور و نشاط را در استان به بالا ترین سطح برسانیم .

وی با توجه به نقش  ورزشکار در همه عرصه ها خصوصا  عرصه سیاست هم دیده می شود، گفت: نقش و قدرت ورزشکاران بی بدیل و غیرقابل انکار است به نحوی که ورزشکاران ما در کشورهایی که مدعی هستند  و پرچم کشور ما یک خطر و تهدید به شمار می رود و اجازه اهتزار آن را نمی دهند، با قهرمانی و کسب مدال خود و باعث نمایش پرچم و پخش سرود ملی ایران در آن کشور و سایر کشورها می شوند.

خداجو با تاکید بر اینکه، ورزشی نویسان به دلیل علاقه ورزشی و  ورزش را به خوبی می شناسند و از ظرفیت ها و ابعاد ورزش مطلع هستند و بایدبه مدیران ورزشی اطلاع رسانی کنند تا بتوانیم در کنار هم راهبرد خوب برای ورزش معرفی کنیم.

وی با ابراز نگرانی از وضع به وجود آمده با توجه به گرانی های موجود  در ورزش گفت:  این روند چند سال آینده ورزش یک موضوع لاکچری و دست نیافتنی برای عموم مردم خواهد شد، و این نگرانی وجود دارد که خانواده های که با تمام فشار مالی فرزندان خود را در روند ورزش قهرمانی همراهی میکنند و چه ورزشکاران مدال آور که عمدتا از قشر متوسط به پایین جامعه هستند، چگونه می توانند ادامه حرکت دهند، ازاین رو رسانه ها باید مثل همیشه یاری گر باشند و در اطلاع رسانی صحیح در این خصوص همکاری کنند تا زمینه جذب اعتبارات و کمک خیرین فراهم شود.

خداجو گفت: دربرنامه های پیش رو، با رایزنی با  دستگاه ها، شهرداری  و نیروی های مسلح  سعی بر استفاده بیشتر از ظرفیت های ورزشی راخواهیم داشت.

 در ادامه این نشست، سید کمال پاک فطرت گفت: ورزشی نویسان  یک پتانسیل و نیروی محرک ورزش و مسئولان ورزشی هستند و قرار گرفتن این قشر در کنار هم و  اتفاقات خوشایندی را در ورزش به همراه دارد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان شیراز با اشاره به اینکه مدیران باید ظرفیت انتقاد را داشته باشند،گفت: وقتی یک ورزشی مدیریت سکان ورزش را به عهده می گیرد، این ظرفیت ایجاد می شود چون از جنس ورزش است و مشکلات را درک می کند، و انتقادات را به فرصت تبدیل  خواهد کرد، که خوشبختانه این فرصت برای ورزش فارس ایجاد شده است.

پاک فطرت با بیان اینکه، به عنوان عضو خانواده ورزش هیچگاه در مقابل نقد ایستادگی نکرده ام و مقابله کردن را راهکار اشتباه می دانم اما نقد منصفانه و آگاهی از مسائل وارائه راهکار راه آسان تر و سریع تر به حل مشکلات ورزش فارس  و شیراز دانست و ازخبرنگاران ورزشی خواست، با توان و امکانات خود  قلم فرسای کنند  و در رفع مشکلات ورزش بکوشند.

وی با اشاره به وسعت و پهناوربودن استان فارس  و با وجود یکصد هیات ورزشی در استان که و هر کدام مشکلات خاص خود را دارند و لازم است فصل جدیدی در ورزش فارس رقم بخورد و رضایتمندی ورزشکاران و ورزش دوستان ایجاد شود گفت: لازم است ورزشی نویسان،به عنوان نماینده جامعه ورزشی و راه ارتباطی این مشکلات به گوش ورزش و جوانان برسانند.

گفتنی است، در این مراسم اعضای انجمن به بیان مشکلات در ورزش ها و هیات های ورزشی مختلف استان پرداختند.

  • نویسنده : اعظم صفری