رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می بینیم امروز مردم غزه مصمم هستند نتیجه مقاومت بیش از 40 ساله مردم ایران است که مقاومت را به جهان آموزش داد و برای تحقیر استکبار جهانی راهی جز مقاومت نداریم.

به گزارش روجا نیوز، دکتر زهره الهیان، در مراسم جهاد اقتصادی که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: حوزه صیانت از خانواده یکی از موضعات کلیدی در کشور است و مقام معظم رهبری این موضوع را موضوع مهم اشاره کرده اند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر می بینیم امروز مردم غزه مصمم هستند نتیجه مقاومت بیش از ۴۰ ساله مردم ایران است که مقاومت را به جهان آموزش داد و برای تحقیر استکبار جهانی راهی جز مقاومت نداریم.

وی با اشاره به اینکه این روزها به نوعی می توان گفت مردم آزاده جهان بی تاب مردم غزه هستند و این ۷۰ سال ظلم و جور از بین برود، اظهار کرد: همه انواع جنایت های علیه بشریت در غزه به صورت یکجا اتفاق افتاده است و اساتید حوزه بین الملل از وضعیت مورد ناامید شدند و حقوق بین الملل را دیگر برای حقوق مردم جهان نمی دانند.

الهیان با یادآوری این مطلب که فراکسیون نهادهای مردمی در مجلس راه اندازی شد تا از نهادهای مردم و فعالیت های آنان حمایت کند، گفت: ما در یک حصر کامل اقتصادی هستیم و دشمنان ما را از طریق های مختلف تحریم کرده اند و اینها می طلبد بحث جدید در اقتصاد شکل گیرد و لازم است سربازان اقتصادی را معرفی کنیم و باید مردم بتوانند نقش خود را بازیابی کنند.

وی با اشاره به اینکه در شعار سال هم دیدیم که مقام معظم رهبری در مورد حضور گروه های مردم و فعالان اجتماعی و اقتصادی اشاره کردند، تاکید کرد: در کشور نیروهای فارغ التحصیل و پابکار کم نداریم این یک ظرفیت عظیم است و انتقال تجربیات موفق باید در دستور کار قرار گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سازمان های مردم نهاد باید به صورت شبکه های و هدفمند حرکت کنند و تاسیس جمعیت اعتلای نهاد های مردمی انقلاب اسلامی را با هدف دیده شدن ها راه اندازی کرده ایم.

وی گفت: یکی از قوانین خوب که مانع زدایی می کند قانون تسهیل است و ۹۰ درصد مجوزهایی که در سامانه ثبت شده بود، صادر شد و قانون های جهش ملی مسکن و جهش ملی دانش بنیان در دستور کار بود که دانش بنیان ها چند برابر شدند و چند هزار میلیارد تومان به صنایع راکد و نیمه تعطیل تزریق شد.

الهیان با اشاره به اینکه کشور جمعیت جوانی دارد ولی به سرعت رو به سالمندی هستیم، تاکید کرد: آینده نگری وجود ندارد و باید بدانیم جمعیت باید جوان بماند و اگر از امروز برای آینده فکر نکنیم با جمعیت سالمند مواجه خواهیم شد و جمعیت مصرف کننده است و باید پیوست جوانگرایی در دستور کار باشد.

بر اساس این گزارش در ادامه، محمد فرخ زاده، گفت: چندین سال است که رهبری معظم انقلاب موضوع اقتصاد را مطرح می کنند و باید به این موضوع توجه کنیم و اگر می خواهیم پیرو ولایت فقیه باشیم باید به فرامین ایشان توجه کنیم و اگر در عرصه اقتصاد به فرامین ایشان توجه نکنیم عمل ضد حرف ایشان را اجرا شده است.

معاون گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس اضافه کرد: آموزش در سطوح مختلف باید مورد توجه قرار گیرد و آموزش های محیط زیست و تاب آوری را از کودکی آموزش می دهند و حوزه صدا و سیمای کشور باید مهندسی مجدد کند و چقدر از آموزش های عمومی در رسانه ملی اجرا شده است مردم هنوز با مالیات و عوارض شهرداری آشنا نیستند.

وی با یادآوری این مطلب که عدالت در نظام شیعی یعنی هرچیزی در جای خود قرار گیرد، تاکید کرد: فارس از بیش از ۳۰ کشور اروپایی بزرگتر است و لازم است شورای فرهنگ عمومی باید به جهد اقتصادی اقدام کند و باید از الگوی مدیریتی ائمه اطهار (ع) برای جهاد اقتصادی استفاده کرد.

فرخ زاده گفت: ادبیات صادرات بر روابط بین الملل حاکم نیست و متاسفانه بازار صادرات نارنگی در روسیه با دیر عمل کردن به دست سایر کشورها افتاده است و کار جهاد باید منظم باشد و هر کسی هر توانمندی دارد نذر کند و به دیگران آموزش دهد.

حجت الاسلام محمد شریف حسینی، با اشاره به اینکه بنیاد صیانت از نهاد خانواده، با هدف صیانت از این عنصر جامعه است، گفت: مقام معظم رهبری سالهاست که روی بحث اقتصادی اشاره خاص دارند و ایشان می فرمایند ما در جنگ اقتصادی هستیم و باید در این عرصه جهاد کنیم.

مدیر عامل بنیاد صیانت از نهاد خانواده فارس گفت: یکسری اقدامات را مسئولین ادارات انجام می دهند ولی ما به دنبال آن هستیم نهادهای مردمی نظیر گروه های جهادی، مساجد و بسیج را گرد هم جمع آوری کنیم و کارهای اقتصادی ایجاد کنیم و گروه های مختلف آموزش ببیند و حمایت های لازم از ارکان مختلف فراهم آوریم و ما یک نقش تسهیلگر را ایجاد کنیم و این منجر به ایران آباد و بهتر از همیشه شود

وی اضافه کرد: این هدف اصلی ماست و ما در ۲ سال گذشته یک تجربه فعالیت در منطقه محروم بشاگرد داشتیم آنجا اقدامات انجام شد و کارخانه تولید پودر آلوئورا در آن منطقه ایجاد و باعث اشتغال زایی شد و امیدوارم این فعالیت در فارس هم شکل گیرد.

علی اکبر طحانی، با اشاره به اهمیت کار جهادی گفت: جامعه ما نیاز به پول و مدیران ندارد و به اندازه کافی این ۲ هست.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه نیاز به تفکر جهادی دارد، تاکید کرد: ما دور هم جمع شده ایم که توان خود را به میان بیاوریم تا معضل و مشکل اقتصاد را از خانواده رفع کنیم.

وی گفت: کار مردم را به خود مردم در کارهای جهادی سپردیم و ۲ هزار و ۵۰۰ صندوق قرض الحسنه اشتغال زا، توسط بچه های جهادی ایجاد شده است و در سال گذشته بیش از ۵ هزار فرصت شغلی را در راستای حمایت از خانواده ایجاد کردیم.

وی با اشاره به اینکه تفکر، تفکر حل کردن مشکلات است، اضافه کرد: هرجایی که عنوان جهاد بر آن گذاشته می شود باید تفکر جهادی باشد و تفکر دگرخواهی بجای خودخواهی است و افراد جهادی آرامش خود را می گیرد تا آرامش دیگرانی که نمی شناسد را فراهم کند.

مهدی مومن زاده، مدیر کل اجتماعی استانداری فارس هم گفت: مردم دغدغه های متعدد دارند و باید فرایند مشخص کنیم که جریان کنشگری دغدغه مندانه ایجاد کنیم و اگر همه مردم کنشگری کنند به نقطه مهم خواهیم رسید.

سید مجتبی علوی، با اشاره به اینکه امیدوارم به زودی شاهد پیروزی مردم غزه باشیم، گفت: مقام معظم رهبری در سفری که به شیراز داشتند تکلیف را مشخص کردند و اشاره کردند که اگر به بحث گردشگری توجه شود از سایر بخش ها بی نیاز می شود صنعت گردشگری تنها صنعتی است که می تواند جایگزین اقتصاد تک بعدی نفت باشد.

مدیرکل گردشگری استانداری فارس اظهار کرد: در محله بالاکف هر خانه یک کارگاه در نظر گرفته شد و یکی از راه های ما در اقتصاد خرد، توجه به اقتصاد در صنایع دستی است و در جشنواره انار فاروق شاهد بودیم که همه خانواده کارهای اقتصادی انجام می دادند.

مریم مسیحی، گفت: رسالت اصلی این بنیاد زندگی بهتر، امن تر و آرام تر را به جامعه ارائه دهیم اگر می خواهیم این موضوع را در جامعه ایجاد کنیم باید از کوچکترین نهاد جامعه یعنی خانواده ایجاد کرد.

مدیر پژوهش و آموزش بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس اظهار کرد: حمایت و صیانت ما در راستای توانمندسازی افراد است ما به جای ماهی دادن، ماهی گیری را به آنان آموزش می دهیم و با این آموزش فرد آموزش دیده باید بتوانند تحول را در درون خود ایجاد کنند و این تحول را به خانواده تسری دهند.

دکتر علی قرمزیان، بنیاد صیانت از نهاد خانواده با هدف حمایت از خانواده در اجتماع راه اندازی شد، گفت: خانواده های آسیب دیده، را بیشتر تحت حمایت قرار می دهیم و بنیاد سعی دارد زیر ساخت را ایجاد کند و این بنیاد نزدیک به یکصد هزار ساعت آموزش را برای صنف های مختلف برگزار کرده است.

معاون توانمندسازی بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس اضافه کرد: یکی از پررنگ نقاط شهرستان بشاگرد با فعالیت آموزش سعی کرد تا ایجاد اشتغال کند بنحوی که افراد بیکار این منطقه روی پای خود ایستاده اند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های مختلف آموزشی مذهبی و مهارت های زندگی، سعی کردیم که حلقه گم شده را مشخص کنیم، افزود: یکی از بارزترین فعالیت ها بشاگرد بود که به عنوان اشتغال پایدار می توان به آن اشاره کرد.

قرمزیان گفت: سعی داریم نقاط قوت بنگاه های اقتصادی کوچک را بالفعل تبدیل کنیم و با شناخت فرصت ها می توانیم فعالیت های جدید نظیر فریلنسری را برای دانشجویان و دانش آموزان فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: باید با ارزیابی افراد می توانیم حوزه های مختلف توانمندی افراد را مشخص کنیم و از علوم روز برای نیازمندی های خود باید مشخص کنیم و سایت بنیاد صیانت از خانواده به آدرس www.fepc.ir نظرات و آموزش هاست.