شرکت «سکاف»، با اجرای ۳۴ پروژه ملی در نقاط مختلف ایران و گردش مالی بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال در سال تلاش می کند سهمی شایان توجه در توسعه کشور داشته باشد.

به گزارش روجا نیوز، مهندس کامبیز صالحی، به موفقیتهای این شرکت در اجرا و راه اندازی پروژه های زیربنایی و ساختمانی اشاره کرد و گفت: تلاش ها و تجربیات بیش از ۴۱ ساله سکاف تاکنون منجر به اجرای صدها پروژه کوچک و بزرگ در نقاط مختلف کشور شده است.

عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سکاف ادامه داد: سکاف علاوه بر فعالیت های اجرایی تعداد قابل توجهی از پروژه های EPC را به انجام رسانده و امور اجرایی پروژه ها از مرحله طراحی مهندسی و تامین تجهیزات تا نصب و راه اندازی را عهده دار شده است.

 

وی گفت: شرکت «سکاف»، با اجرای ۳۴ پروژه ملی در نقاط مختلف ایران و گردش مالی بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال در سال تلاش می کند سهمی شایان توجه در توسعه کشور داشته باشد.

مدیر عامل سکاف اضافه کرد: هم اکنون اجرای پروژه های ایستگاه تقویت فشار وراوی و خط لوله جمع آوری گاز فلر پالایشگاه بیدبلند در قالب پروژه های EPCC و سه پروژه دیگر در قالب EPC با مشارکت شرکت های مهندسی معتبر در دست اجراست.

اجرای پروژه مسکن ملی توسط شرکت سکاف در شیراز

مهندس کامبیز صالحی با اشاره به برخورداری سکاف از گواهینامه رتبه یک صلاحیت پیمانکاری تاکید کرد: این شرکت در حوزه های متنوع صنایع نفت و گاز باند و راه آهن، ابنیه و ساختمان و صنعت و معدن متمرکز شده است.

وی در توضیح برخی از پروژه های در دست انجام یا پایان یافته این شرکت اظهار داشت: ۱۱ پروژه ساختمانی و عمرانی در محدوده استان فارس چهار پروژه ساختمانی در خارج از محدوده استان فارس هفت پروژه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ۲ پروژه راه آهن و نیز ۵ پروژه راهسازی در نقاط مختلف کشور در دست اجراست.

به گفته مدیر عامل سکاف، پروژه احداث تاسیسات تقویت فشار گاز شهید کبیرى لامرد در خط هفتم سراسری و احداث و راه اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز میدان وراوی از جمله مهمترین پروژه های در دست انجام این شرکت در حوزه نفت و گاز است.

وی افزود: همچنین اجرای پروژه زیرسازی قطعه ۱ و ۲ راه آهن همدان ملایر و نیز احداث باند دوم محور جیرفت – بافت – سیرجان مهمترین پروژه های این شرکت در حوزه راه آهن و راهسازی است.

صالحی اظهار کرد: احداث حدود ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن استان فارس»، «پروژه ۸۰۰ واحد مسکونی شهرستان رشت، احداث پروژه یک هزار واحد مسکونی شهرستان جیرفت، احداث یک هزار و ۷۰ واحد مسکونی شهرستان سیرجان، عملیات نازک کاری و احداث تاسیسات مکانیکی و برقی در پروژه یک هزار و هشت واحدی نگین دولتخواه و نیز احداث واحدهای طرح نهضت ملی ۲ هزار واحدی، مسکن استان قزوین از جمله مهمترین پروژه های ساختمانی سکاف در نقاط مختلف کشور به شمار می رود.

اجرای پروژه مسکن ملی توسط شرکت سکاف در شیراز

مدیر عامل سکاف به اهتمام ویژه این شرکت نسبت به مشارکت در توسعه استان فارس اشاره کرد و این شرکت را رکورد دار بیشترین حجم ساخت مسکن برای مردم شریف استان فارس دانست.

وی گفت: مسکن ملی یکی از مهمترین سرفصل های سیاست داخلی دولت مردمی آیت الله رئیسی به شمار می رود و شرکت سکاف با آماده سازی و اجرای ۱۹ هزار و ۳۸۶ واحد مسکونی در قالب زیربنای زیر ساخت ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۲۰ متر مربع تمام تلاش خود را برای همگامی با دولت محترم به کار بسته است.

وی تاکید کرد: اولویت سکاف استفاده از ظرفیت های داخلی در تکمیل زنجیره تامین و بهره گیری از تولیدات کارخانجات داخلی به ویژه واحدهای تولیدی مستقر در استان فارس برای اجرای پروژه های داخل این استان است.

به گفته مدیر عامل سکاف، اجرای پروژه های این شرکت در محدوده استان فارس، منجر به اشتغالزایی مستقیم برای سه هزار نفر نیروی کار و اشتغالزایی غیر مستقیم در بالاترین زمان اجرا ۱۵ هزار نفر شده است.

مهندس کامبیز صالحی، عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سکاف

وی افزود: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس هم اکنون در شهرستان های دبیران، حاجی آباد، داراب، مرودشت، صدرا، لار، استهبان، نی ریز، فسا و کمیل آباد شیراز توسط شرکت سکاف در حال انجام است.

عضو هیات مدیره شرکت سکاف بزرگترین سرمایه این شرکت را تعهد و صداقت این شرکت نسبت به ذینفعان و کارفرمایان دانست و از رعایت اصول مشتری مداری همراه با توجه به تعهدات اجتماعی در مناطق اجرای پروژه به عنوان عامل موفقیت در ایجاد سرمایه اجتماعی برای شرکت سکاف یاد کرد.

وی افزود: اجرای ۱۰ پروژه اقدام ملی مسکن یکی از دستاوردهای بزرگ برای شرکت سکاف است که علاوه بر اشتغال زایی، ایجاد سرپناه برای مردم یکی از فعالیت هایی است که در دستور کار قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار واحد در ۱۰ شهر انجام می دهیم که طبق برنامه طی ۲ ساله باید انجام شود، اضافه کرد: تلاش بر اینست که پروژه ها را زودتر انجام دهیم و بسیاری از پروژه ها را قبل از ابلاغ انجام داده ایم.

وی گفت: اولین بار مسکن مهر در بهارستان اصفهان آغاز کردیم و کیفیت بتن ریخته شده همواره مورد بررسی قرار می گیرد.

صالحی اظهار کرد: حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان ارزش ۲۰ هزار واحد خواهد بود و موازی همه کارها با هم اتفاق می افتد.

وی اظهار کرد: سعی کردیم ۹۰ درصد ماشین آلات در این پروژه ها استفاده شود و ۹۰ درصد هم از پیمانکاران بومی استفاده می کنیم.

اجرای پروژه مسکن ملی توسط شرکت سکاف در شیراز

صالحی گفت: در نی ریز تا سقف دوم هم پیش رفتیم و در دبیران و استهبان سقف اول زدیم.

 

  • نویسنده : اعظم صفری