معاون فرماندار تهران گفت: مدیریت پسماند مبتنی بر طرح جامع، گام بزرگی در ارتقای شاخص‌های تاب آورانه محیط‌زیستی در کلانشهر تهران خواهد بود.

به گزارش روجا نیوز، سعید بشیری در اولین جلسه کمیته راهبری طرح جامع مدیریت پسماند اظهار داشت: موضوعات محیط زیستی کلانشهر تهران به ویژه عملکرد صحیح مدیریت پسماند، همواره مورد تاکید فرماندار تهران بوده از این رو کارگروه قانونی مدیریت پسماند شهرستان تهران با دقت نظر مضاعف موضوع را پیگیری خواهد کرد تا به نتایج قابل قبولی در این حوزه دست یابیم.

وی با اشاره به تصویب طرح جامع مدیریت پسماند در کارگروه مدیریت پسماند استان در ماه گذشته، گفت: تاکید بر این است که مطابق طرح جامع مدیریت پسماند، ارتقای متوازن در همه ابعاد طرح از جمله مولفه های فنی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی احصاء شود به طوری که با یک الگوی تاب آورانه محیط زیستی در حوزه مدیریت پسماند کلانشهر تهران مواجه شویم.

بر اساس این گزارش، تدوین چشم انداز، اهداف کلان، راهبردها و سیاست های طرح جامع شهر تهران، هوشمندسازی سیستم مدیریت پسماند، اصلاح نحوه واگذاری خدمات مدیریت پسماند، نوماند (طرح نو در مدیریت پسماند)، بررسی پروژه های تحولی مدیریت پسماند درمجتمع های پردازش و دفع و… از موضوعات مختلفی بود که در این جلسه مطرح و در خصوص موارد فوق بحث و تبادل نظر شد.