مدیرکل اداره تبلیغ و‌ ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه جشنواره یکصدسالگی مفاتیح الجنان در نهم خردادماه به کار خود پایان می‌دهد، گفت: این جشنواره که با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ دعا و نیایش برگزار می‌شود با حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی معاونت قرآن و عترت همراه بوده است.

به گزارش روجا نیوز از روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حامد منیری مدیرکل اداره تبلیغ و‌ ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره یکصد سالگی مفاتیح الجنان با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ دعا و نیایش از منظومه جشنواره‌های تبیین تحت حمایت معاونت قرآن و عترت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: محورهای این همایش تجلیل از آثار برگزیده حول موضوع دعا و مفاتیح و نیز موضوع آواها و نغمات و همچنین آموزش دعا است.

مدیرکل اداره تبلیغ و‌ ترویج معاونت قرآن و عترت یادآور شد: در این مراسم که نهم خرداد از ساعت ۸ تا ۱۳ در محل سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود آیت‌الله صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران، آیت‌الله رمضانی دبیر مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما و علیرضا معاف معاون قرآن و عترت به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

منیری تاکید کرد: این جشنواره توسط موسسات مردمی قرآنی تحت حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسط معاونت قرآن و عترت برگزار شده است.

وی افزود: از جمله حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توان به کمک در امور مقدمه‌سازی این جشنواره، تجلیل از برگزیدگان مقالات علمی، پژوهشی و برگزیدگان آواها و نغمات، چاپ و نشر مفاتیح الجنان و راهبری محتوایی و اجرایی از افتتاحیه تا اختتامیه و همچنین برگزاری نشست‌های خبری در معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه اشاره کرد.

به گفته منیری یکی دیگر از حمایت‌های وزارتخانه متبوع جانمایی مناسب غرفه مفاتیح الجنان در سی‌امین نمایشگاه قرآن کریم بوده است.