نماینده ولی فقیه در امور حج با تاکید بر اینکه راه اندازی حج عمره مفره نیازمند مذاکرات مسئولان ایران و عربستان است، گفت: مسئولان دو کشور به دنبال راه اندازی حج عمره هستند.

به گزارش روجا نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ضمن تبریک عید سعید فطر به ملت ایران اسلامی و مسلمانان جهان اسلام با بیان اینکه نباید با بیان سخنان غیر کارشناسی در مسایل حج سبب ایجاد تنش در جامعه شد، اظهار داشت: راه اندازی حج عمره مفرده منوط به انجام مذاکرات کارشناسی شده بین مسئولان دو کشور ایران و عربستان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نمی توان از زمان دقیق راه اندازی حج عمره مفرده سخنی بی میان آورد، در خصوص راه اندازی سفارت و کنسولگری ایران در عربستان نیز گفت: با توجه به روند موجود سفارت و کنسلوگری ایران در عربستان می بایست تا پیش از آغاز سفر حج تمتع فعالیت خود را آغاز نماید.

سرپرست حجاج ایرانی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته، پس از اتخاذ تصمیم مسئولان برای اجرای راه اندازی حج عمره ما نیز اقدام خواهیم کرد.

حجت الاسلام نواب ادامه داد: رسانه ها باید از انتشار هرگونه خبر غیر کارشناسی در خصوص راه اندازی حج عمره پرهیز کنند زیرا در غیر این صورت سبب ایجاد برخی تنش ها در جامعه و نیز آثار منفی بر نرخ ارز و غیره خواهد شد.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز پیش تر با تشریح اقدامات انجام گرفته برای حج ۱۴۰۲ از تشکیل کارگروه‌های مشترک ایران و عربستان و عقد قراردادهای ویژه برای ارائه خدمات خاص به حجاج کشورمان خبر داد.

غلامرضا رضایی از آخرین برنامه ریزی ها برای حج تمتع ۱۴۰۲ و تشکیل کارگروه های مشترک بین سازمان حج و زیارت و موسسات عربستان به منظور ارائه خدمات مطلوب به حجاج کشورمان و عقد قراردادهای اسکان، تغذیه و حمل و نقل برای ارائه خدمات خاص به حجاج کشورمان خبر داد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی ها و اقدامات لازم برای حج تمتع ۱۴۰۲ صورت گرفته، به انعقاد قراردادهای اسکان، تغذیه و حمل و نقل حجاج کشورمان اشاره کرد و گفت: هیئتی متشکل از مدیران عالی حج و زیارت و کارشناسان بخش های مختلف به ریاست معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت که ۱۰ روز قبل با دستور رئیس سازمان حج و زیارت و به منظور پیگیری امور حج تمتع ۱۴۰۲ به عربستان سفر کرده بودند، امروز به ایران بازگشتند.

در این سفر هیئت اعزامی سازمان حج و زیارت توانست مقدمات لازم برای حضور زائران ایرانی در حج تمتع ۱۴۰۲ را مهیا کند تا حجاج کشورمان در کمال آرامش، عزت، امنیت و سلامت در این سفر معنوی حضور داشته باشند.

رضایی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای حج تمتع پیش رو گفت: با تشکیل کارگروه های تخصصی سازمان حج و زیارت و دفتر نمایندگی سازمان در عربستان با مسئولان و مقامات موسسات و ادارات تابعه وزارت حج عربستان که عهده دار برنامه ریزی و هماهنگی و پیگیری امور مربوط به حجاج کشورهای مختلف هستند، کارگروه های متعدد تشکیل و جلسات مختلفی برگزار شد.

وی تاکید کرد: با عنایت الهی و تلاش های صورت گرفته از سوی همه دست اندرکاران و هیئت اعزامی، مقدمات لازم به منظور حضور حجاج کشورمان در عربستان و خدمات رسانی مطلوب به آنها به نحو شایسته ای فراهم آمد.