مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس با اشاره به عملکرد این شرکت در توسعه ی طرح های فاضلاب طی دو سال اخیر گفت: بالغ بر ۲۸هزار متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه خانه ها و بیش از ۸۰ هزارمتر به خطوط انتقال و شبکه های جمع آوری فاضلاب اضافه شده است.

به گزارش روجا نیوز،علی جان صادق پور با اشاره به عملکرد این شرکت در توسعه ی طرح های فاضلاب طی دو سال اخیر گفت: بالغ بر ۲۸هزار متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه خانه ها و بیش از ۸۰ هزارمتر به خطوط انتقال و شبکه های جمع آوری فاضلاب اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه های خود در بخش فاضلاب را مبتنی بر افزایش سرانه ی بهره مندی از سامانه های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است، گفت: بر همین اساس در دو سال گذشته گام های بسیار بلندی در حوزه ی بهره مندی مردم استان از خدمات زیست محیطی فاضلاب برداشته شده است.

وی افزود: یکی از سیاست های کلان شرکت آبفا استان فارس ، افزایش سرانه ی بهره مندی جوامع شهری و روستایی استان از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بود که در این راستا اقدامات مطلوبی نیز صورت پذیرفت.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس علاوه بر اجرای طرح های توسعه ای ، مرمت و نگهداری تاسیسات و همچنین ارتقاء بهره وری آنها را از دیگر اهداف شرکت آبفا فارس در دو سال گذشته عنوان و اظهار داشت: با کار کارشناسی مداوم در تاسیسات فاضلاب، بهره وری در بخش های مختلف ارتقاء داده شد.

به گفته ی دکتر صادق پور علاوه بر ارتقاء کیفیت تصفیه خانه های موجود، تسریع در عملیات اجرا و بهره برداری از طرح ها و پروژه های ناتمام فاضلاب از مهمترین اولویت های شرکت طی دو سال گذشته بوده؛ همچنین جذب سرمایه گذار و انعقاد تفاهم نامه همکاری با بخش خصوصی و صنایع محلی در شهرستان های فارس به منظور اجرای طرح های جدید فاضلاب و همینطور فروش پساب تصفیه خانه های فاضلاب را نیز می توان به عنوان گام های قابل توجهی در راستای گسترش سطح بهره مندی مردم فارس از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقاء بهداشت عمومی شهرها و روستاهای منتفع نام برد.

وی اضافه کرد: طی دوسال گذشته تعداد ۵ تصفیه خانه ی فاضلاب، شامل تصفیه خانه فاضلاب شهرهای کازرون و آباده و تصفیه خانه های فاضلاب روستاهای امیر آباد کافتر و شهر میان در شهرستان اقلید و همچنین پکیج تصفیه ی فاضلاب روستای شهید آباد شهرستان خرمبید در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

رئیس هیات مدیره شرکت آبفا استان فارس اضافه کرد: با گشایش این تصفیه خانه ها ۲۷هزار و ۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب شهری و ۹۱۰ متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب روستایی اضافه شده است.

در همین بازه ی زمانی افزون بر ۸۰ هزار متر خطوط انتقال و شبکه ی جمع آوری فاضلاب نیز در شهرها و روستاهای استان اجرا شده است.

بنا بر اظهارات مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس، تصفیه خانه، خطوط انتقال و شبکه ی جمع آوری فاضلاب شهر داراب نیز در آینده ای نزدیک گشایش خواهد یافت.

  • نویسنده : اعظم صفری
  • منبع خبر : دریافتی