رئیس‌کل دادگستری استان فارس گفت: در بازدیدی که از ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز داشتیم تلاش و توانایی مجموعه مدیریت شهری شیراز کاملاً مشهود بود و می‌توان گفت شیراز از حیث مدیریت شهری در طلایی‌ترین دوران خود قرار دارد.

به گزارش روجا نیوز، رئیس‌کل دادگستری استان فارس، جمعی از معاونین، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، رئیس سازمان بازرسی استان فارس به همراه شهردار شیراز، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر از کمپ اسکان مسافران نوروزی باغ جنت بازدید و از نزدیک در جریان ارائه خدمات سفر شهرداری شیراز به مسافران نوروزی قرار گرفتند.

در این بازدید حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، رئیس‌کل دادگستری استان فارس، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین دادگستری فارس، رئیس منطقه سه بازرسی کل کشور، رئیس و اعضای شورای شهر شیراز، شهردار و معاونین و برخی مدیران شهرداری از محل اسکان مسافران نوروزی باغ جنت بازدید کردند.

حجت‌الاسلام موسوی در این بازدید با بیان این مطلب که میهمانان نوروزی در سفر به شهر شیراز از خدمات شهرداری رضایت کامل داشتند افزود: باید از عملکرد شهردار کلان‌شهر شیراز، مجموعه مدیریت شهری و اعضا شورای اسلامی شهر تشکر کرد.

رئیس شورای قضایی استان فارس با تاکید به اینکه بدون تردید خدماتی که به مسافران ارائه می‌شود موجب اقبال بیشتر گردشگران و زائران به استان فارس و کلان‌شهر شیراز می‌شود اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری شیراز و اعضا شورا شهر نشان داده‌اند که خدمتگزار مردم هستند.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس در ادامه افزود: در بازدیدی که از ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز داشتیم تلاش و توانایی مجموعه مدیریت شهری شیراز کاملاً مشهود بود و می‌توان گفت شیراز از حیث مدیریت شهری در طلایی‌ترین دوران خود قرار دارد.

این مقام قضایی استان با بیان اینکه ارائه خدمات به مسافران جهت انجام فرایض دینی و محل‌های پیش‌بینی‌شده برای اقامه نماز، مطلوب ارزیابی شد تصریح کرد: خدمات ارائه‌شده در شان و شایسته سومین حرم اهل‌بیت (ع) بود.

حجت‌الاسلام‌ موسوی بیان داشت ارائه خدمات در روزهایی که شاهد بارندگی شدید در شیراز بودیم به نحوی بود که هیچ گزارشی از بروز مشکل در ارائه خدمات دریافت نشده است که این امر درنتیجه تدبیر و مدیریت صحیح است.

رئیس‌کل دادگستری فارس در پایان بازدید از محل اسکان جنت با اشاره به هماهنگی میان بخش‌های مختلف مدیریت شهری شیراز را ستودنی‌ خواند و افزود: این همکاری مشترک در بخش‌های خدماتی، گردشگری، امنیتی ‌، انتظامی و سایر بخش‌ها برای شیراز منشا خیروبرکت خواهد بود.

محمدحسن اسدی نیز ضمن خیرمقدم به رئیس‌کل دادگستری استان فارس و همراهان گفت: به دلیل تقارن نوروز و ماه‌ مبارک رمضان خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در قالب خدمات اسکان و افطاری به روزه‌داران انجام می‌شود.

شهردار شیراز گفت: از ابتدای تعطیلات تا هشتم فروردین‌ماه، اسکان مسافران در کمپ‌های نوروزی شهرداری شیراز صورت گرفته است و با توجه به بارش باران در این ایام با تلاش مجموعه مدیریت شهری هیچ مسافری در باران نمانده و همگی اسکان داده‌شده‌اند.

وی همچنین تاکید کرد: تمام تلاش مجموعه شهرداری شیراز، حفظ ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و ترسیم یک تصویر خاطره‌انگیز از سفر به شیراز است.

این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با تمام توان برای حفظ سلامت و ایمنی مسافران نوروزی تلاش می‌کند و به‌عنوان‌مثال در ایام گذشته به کمک تجهیزات پیشرفته و دوربین‌های حرارتی، جان چند مسافر نوروزی را نجات دادند که در چادر مسافرتی دچار گازگرفتگی شده بودند و خوشبختانه هیچ حادثه و تلفات جانی برای مسافران نوروزی نداشته‌ایم.

اسدی از راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی درگذر حافظیه و عرضه تولیدات داخلی گفت که برخلاف سال‌های گذشته تنها تمرکز این بازارچه بر ارائه صنایع‌دستی است.

در این بازدید، روح الله خوشبخت، معاون محیط ‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز از راه‌اندازی ستاد‌های اسکان مسافران نوروزی در نقاط مختلف شیراز خبر داد و تاکید کرد: پنج کمپ ازجمله محل‌های اسکان جنت و زیباشهر و ۱۹ سالن‌ ورزشی شهرداری شیراز برای اقامت در اختیار مسافران نوروزی قرارگرفته است و اطلاع‌رسانی از طریق تبلیغات محیطی و فضای مجازی برای آگاهی مسافران از محل‌های اسکان انجام‌شده است.

در ادامه همچنین بازدیدکنندگان از خدمات نوروزی شهرداری شیراز در ماه مبارک رمضان از یکی از غرفه‌های توزیع افطاری ساده بازدید کردند.

  • نویسنده : اعظم صفری