وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کمتر از یک ماه دیگر همزمان با ماه مبارک رمضان نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آغاز می‌شود که این دوره حدود ۵۰ درصد از لحاظ حجم، میزان محتوا و تنوع نسبت به سال گذشته رشد و پیشرفت دارد.

به گزارش خبرنگار روجا نیوز، محمدمهدی اسماعیلی چهارشنبه شب در اختتامیه سی و نهمین دوره رویداد بین المللی قرآن کریم که با حضور آیت الله رئیسی رییس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد، به برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت توسعه نمایشگاه قرآن اشاره کرد و گفت:حدود یک ماه دیگر نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آغاز می‌شود و قرار است در این دور از نمایشگاه نزدیک به ۵۰ درصد از لحاظ حجم، میزان محتوا و تنوع نسبت به سال گذشته رشد و پیشرفت داشته باشیم.

وی با بیان این که امروز در همه عرصه‌های فرهنگی توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ترویج و تعلیم پیام‌های قرآن کریم است و در همه بخش‌ها قرآن در صدر فعالیت‌ها و آموزش‌ها قرار دارد.

اسماعیلی فعالیت های قرآنی را در صدر برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید برشمرد و گفت: این  وزارتخانه به عنوان وزارتخانه متولی فعالیت‌های قرآنی، مسئولیت هماهنگی فعالیت‌های ترویجی قرآن در دستگاه‌های مختلف را بر عهده دارد و نهایت تلاش وزارت فرهنگ در این یک سال و نیم اخیر تسهیل فضای فعالیت‌های عمومی برای گروه‌ها و مؤسسات قرآنی بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  به حمایت وزارت فرهنگ از مجموع مؤسسات قرآنی آسیب دیده دوران کرونا اشاره کرد و افزود: نهایت تلاش ها انجام شد تا حد ممکن است از مجموعه های قرآنی حمایت صورت گیرد.

وی  تصریح کرد: به همین منظور مصوبه‌ای را در دولت  به تصویب رسانده ایم و همچنین بخش مهمی از فعالان قرآنی، عضو صندوق اعتباری هنرمندان هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کسانی که می‌خواهند عظمت انقلاب اسلامی را درک کنند، باید نگاهی به فعالیت‌های قرآنی در کشور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های قرآنی چیزی شبیه اعجاز در این چهار دهه اتفاق افتاده است، گفت: امروز در کشور چند فعالیت عمومی قرآنی را به عنوان تصدی انجام می‌دهیم؛ بحث آموزش و تربیت مربیان قرآنی در این راستا در اولویت قرار دارد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تاکنون گروه های قرآنی به ۲۰ استان با محوریت روستاهای محروم برای تربیت و آموزش مربی قرآن اعزام شده اند و نزدیک به ۵ هزار نفر در کمتر از یک سال به عنوان مربی قرآن آموزش دیده و خودشان در مسیر ترویج قرآن قرار گرفتند.

وزیر فرهنگ گفت: سایر طرح‌های قرآنی نیز با قوت در حال اجراست تا وزارت فرهنگ بتواند نقش خود را در تسهیل‌گری گسترش فرهنگ قرآنی ایفا کند از سوی دیگر امروز در تمام برنامه‌های فرهنگی از جمله سینما، هنرهای تجسمی، تئاتر، سرود توجه به ترویج پیام‌های قرآنی در سرلوحه قرار گرفته است.

خبرنگار: رجا معالی