با فرا رسیدن ماه شعبان‌المعظم و اعیاد شعبانیه، ولادت امام حسین علیه‌السلام و روز پاسدار، همچنین ولادت حضرت ابالفضل‌العباس و روز جانباز و ولادت امام سجاد علیه‌السلام جشن باشکوهی برای گرامیداشت اعیاد شعبانیه و احیا شعائر دینی در مسجد کبود ایروان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روجا نیوز، این مراسم با حضور سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، جمع کثیری از ایرانیان و علاقمندان به مکتب اهل‌البیت و گروهی از دانشجویان مسلمان شیعه کشورهایی از جمله هند و دیگر کشورهای همسایه برگزار شد.

مراسم با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید و دعای توسل آغاز شد و سپس نماهنگی درباره بزرگداشت و تکریم مقام جانبازان حاوی تصاویری از دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با جانبازان برای حضار به نمایش درآمد.

محمد اسدی‌موحد رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان ضمن تبریک این ایام و اعیاد بزرگ، روز پاسدار و همچنین روز جانباز را به حضار تبریک گفت و از سفیر محترم ایران در ارمنستان که از جانبازان گرانقدر دوران دفاع مقدس هستند قدردانی کرد.

اسدی‌موحد با اشاره به برخی فضایل امام حسین علیه‌السلام و همچنین روز جانباز و ولادت حضرت ابالفضل علیه‌السلام، مطرح کرد: حضرت عباس اگرچه امام نیست ولی جایگاه ویژه‌ای نزد اهل‌البیت علیه‌السلام دارد. از صفات بارز این مرد بزرگ و الهی ادب، وفا و شجاعت بود و در اوج قله این صفات و ویژگی‌ها و فضایل اخلاقی قرار داشت و در مقابل امام حسین و اهل بیت  علیه‌السلام ادب، شجاعت و وفا را در حد کمال و در بهترین شکل رعایت می‌کرد.

 

وی با اشاره به بعضی از احادیث امام صادق علیه‌السلام همچنین زیارت‌نامه آن حضرت او را از بهترین بندگان صالح خدا دانست و گفت: طبق روایات حضرت عباس علیه‌السلام در روز قیامت جایگاه و مقام ویژه‌ای دارد که دیگر شهدا به مقام او غبطه می‌خورند.

گفتنی است، این مراسم با اجرای سرود توسط گروه سرود مجتمع آموزشی شهید فهمیده ادامه یافت و سپس با اجرای مسابقات فرهنگی درباره روز جانباز و میلاد مسعود امام حسین علیه‌السلام ادامه یافت و در پایان جناب آقای دکتر مهدی سبحانی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان که خود از جانبازان سرافراز انقلاب است درباره جایگاه حضرت عباس علیه‌السلام و روز جانباز و نقش جانبازان، رزمندگان و مجاهدان در حفظ امنیت و حفظ ارزش‌های دینی و اخلاقی به ایراد سخنانی پرداخت.

در ادامه به جانبازان حاضر در مراسم هدایایی تقدیم شد.

شایان ذکر است این مراسم با مولودی‌خوانی و مداحی و سپس پذیرایی پایان یافت‌.