نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه روز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) باید به جهان تشییع معرفی شود، گفت: روز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) باید توسط رسانه ها معرفی شود.

به کزارش روجا نیوز،آیت الله لطف الله دژکام، امروز در نشست هماهنگی سالروز شهادت حضرت احمد بن موسی (ع) گفت: رسانه ها انعکاس شهادت حضرت شاهچراغ (ع) را به عنوان آیین مذهبی مخصوص شیراز را در دستور کار قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه روز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) باید به جهان تشییع معرفی شود، اظهار کرد: ما متاسفانه کار آئینی نکرده ایم و روز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) باید توسط رسانه ها معرفی شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه این روز باید به صورت ملی و فراملی باید جا بیفتد، افزود: مهمترین رکن برای معرفی این روز، حضور رسانه ها هست و اطمینان دارم که با حضور رسانه ها این کار جا می افتد.

وی با اشاره به اینکه رسانه برای ما صرفا صدا و سیما نیست، اظهار کرد: همه رسانه ها در این جلسه جمع شده اند تا با هم افزایی این مراسم جابیفتد.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه موکب ۱۵ هزار شهید استان فارس از مسجد امام حسن عسکری (ع) محله کشن با پرچم متبرک حرم مطهر رضوی به سوی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) حرکت می کنند، افزود: این موکب سیار برای عرض ادب به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) حضور می یابند.

وی از حرکت هیات های مذهبی شیراز از حرم مطهر امامزاده ابراهیم (ع) به سوی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد و گفت: رسانه ها یک روز را به عشق حضرت شاهچراغ (ع) فعالیت کنند.

حمیدرضا قانعی، هم گفت: روز هفدهم رجب آنچنان که در خور شان حضرت شاهچراغ (ع) بوده، گفته نشده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه مصوبه ای در شورای فرهنگ عمومی بود که روز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) در تقویم ملی ثبت شود ولی رایزنی یکساله به خاطر اینکه عنوان می کنند مستندات کاملی در مورد این روز وجود ندارد، به جایی نرسیده است، اظهار کرد: باید به این موضوع بیش از پیش توجه شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس بر لزوم توجه رسانه ها به روز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) تاکید و خاطر نشان کرد: ما در شادی اهل بیت (ع) باید شاد باشیم و در عزای اهل بیت (ع)، باید عزادار باشیم.

حجت الله طلایی، هم گفت: پس از شهادت امام کاظم (ع)، صدها نفر آمدند با حضرت احمد بن موسی (ع) بیعت کردند و ایشان فرمودند، من خودم در بیعت امام علی بن موسی الرضا (ع) هستم و همه افرادی که با ایشان بیعت کرده بودند را برای بیعت با حضرت امام رضا (ع) پیش برد و امانت داری در امامت کرد.

معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اظهار کرد: همه شیعیان اثنی عشری، مدیون حضرت شاهچراغ (ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه از روز یکشنبه برنامه های ویژه شهادت حضرت شاهچراغ (ع) در این حرم مطهر برگزار می شود، اظهار کرد: لاله گردانی، سخنرانی تولیت آستان مقدس و خطبه خوانی حرم مطهر از جمله ویژه برنامه های ایام شهادت حضرت شاهچراغ (ع) است.

طلایی اضافه کرد: پیشنهاد شده است که مسئولین استانی به صورت خادم افتخاری حضور پیدا کنند و صحن را جاروکشی کنند.

وی افزود: مراسم غبارروبی با حضور تولیت آستان مقدس، نماینده ولی فقیه در فارس و خانواده شهدای حرم مطهر برگزار خواهیم کرد.

طلایی با تاکید بر اینکه مسابقه عکاسی ویژه عکاسان برپا می شود، اظهار کرد: این مسابقه در سه بخش آیینی، معماری و لحظات زیارت برگزار می شود.

وی گفت: مراسم روز دوشنبه ساعت ۱۵ حرکت خودرویی از مطهری جنوبی مسجد امام حسن (ع) و حرکت پیاده و مردم از چهارراه شاهزاده قاسم به سمت حرم از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه آغاز می شود.

  • نویسنده : اعظم صفری