آئين تجليل از نامداران فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت استان خراسان جنوبي، ذيل سفر کاروان "هفت بحر هنر" ۳۰ دي ۱۴۰۲ از سوي صندوق اعتباري هنر در بيرجند برگزار مي‌شود.

به گزارش روجا نیوز از روابط عمومی و صندوق اعتباری هنر، ششمین آئين نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر ذيل سفر “هفت بحر هنر” با محوريت و مقصد استان خراسان جنوبی، با حضور مدیرعامل صندوق اعتباری، استاندار خراسان جنوبی، جمعي از مديران استانی و اصحاب فرهنگ و هنر در سالن همایش های فرهنگسراي شهرداری بیرجند برگزار مي شود.

صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی بنا بر توجه ویژه به نامداران و چهره های ماندگار عرصه فرهنگ و هنر دارد و در این زمینه با هدف پاسداشت و تکریم از مقام هنرمندان برجسته کشور، آیین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر را در استان ها برگزار می کند.

صندوق اعتباری هنر در این رویکرد می کوشد تا زمینه دیدار و ارتباط بیشتر علاقمندان هنر و هنرمندان جوان با سرآمدان و نامداران را فراهم ساخته و از این مسیر به ایجاد انگیزه و انتقال تجربه و دانش بین نسلی کمک کند.

در این مراسم که عصر شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ در سالن همایش های فرهنگسراي شهرداری بیرجند برگزار می شود، قرار است از ۱۵ هنرمند نامدار و پیشکسوت در رشته های موسیقی، تئاتر، نویسندگی، فعال قرآنی و …  تجلیل شود.

آیین تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر استان خراسان جنوبی به عنوان ششمین مقصد ذیل سفر کاروان هفت بحر هنر است که از سوی صندوق اعتباری هنر و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی برگزار می شود.

پیش تر آئین نکوداشت هنرمندان و نامداران فرهنگ و هنر در خوانسار، گیلان، زنجان، اردبیل و بم، توسط صندوق اعتباری هنر و همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار و مورد استقبال اهالی فرهنگ و هنر، پیشکسوتان، نامداران، خانواده ها و مردم استان ها قرار گرفت.