رییس دبیرخانه دائمی نمایشگاه های قرآنی سراسر کشور با تاکید بر لزوم مشارکت هر چه بیشتر استان ها در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: این نمایشگاه به لحاظ آن که سی امین دوره به حساب می آید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت قرآن و عترت، محمد مهدی عزیززاده رییس دبیر خانه دائمی نمایشگاه های قرآنی سراسر کشور در نشست  برخط با ۳۱ استان  گفت: بدلیل اهمیت برگزاری سی امین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، برنامه های خاصی برای آن پیش بینی کرده ایم.

عزیززاده با قدردانی از حضور مدعوین در این نشست برخط افزود: این نمایشگاه از روز ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ مصادف با هشتم و یا نهم ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران آغاز و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تلاش ما در این دوره این است که با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بخش های بین المللی نمایشگاه قرآن را به طور جدی تقویت کنیم.

رییس دبیرخانه دائمی نمایشگاه های قرآنی سراسر کشور ادامه داد: به همین دلیل جلسات متعددی با رایزنان فرهنگی به صورت برخط و نیز مکاتبات و دعوت هایی صورت گرفته است.

عزیززاده شعار سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را “می خوانمت” نام برد وگفت: انتخاب این شعاراشاره به تداوم ارتباط و خواندن قرآن کریم است.

وی بخش بندی نمایشگاه را کاملا متفات از سال های گذشته عنوان کرد وگفت: بخش های مختلف نمایشگاه با محور اصلی خانواده طراحی شده و قسمت های مختلف آن کاملا مخاطب محور است.

عزیززاده در ادامه با بیان این که بخشی از نمایشگاه برای کودکان و نوجوانان به طور مجزا طراحی شده است، افزود: علاوه بر این بخش، قسمت ویژه ای نیز برای دختران و بانوان با اولویت مخاطب و موضوع در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: بدلیل این که روز افتتاحیه مصادف با ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران می باشد، برنامه ویژه ای برای این روز تدارک دیده شده است.

رییس دبیرخانه دائمی نمایشگاه های قرآنی سراسر کشور گفت: آن چیزی که ما برای مشارکت هرچه بیشتر استان ها در این رویداد پیش بینی و برآورد کردیم در چهار بخش خلاصه می شود.

عزیززاده اولین بخش را تدارک یک جشنواره ملی برای هر استان با عنوان ” آیین های رمضانیه درایران” نام برد و افزود: دراین بخش به آداب و رسوم سفره های افطاری مناطق و نواحی و اقوام مختلف آن ها پرداخته می شود که هر استان با ارایه غذاهای سنتی خود به جذابیت نمایشگاه می افزایند.

وی بخش دیگر نمایشگاه را تکریم از مفاخر عنوان کرد و گفت: دراین بخش نیز دستاوردهای بسیار خاص و ویژه استان ها که در زمینه قرآنی انجام داده اند پرداخته و از آن ها رونمایی می گردد.

عزیززاده تصریح کرد: در این دوره تورهای بازدید از نمایشگاه نیز برای استان ها تدارک دیده شده است.

این نشست بصورت مجازی و برخط با حضور رییس دبیرخانه دائمی نمایشگاه های قرآنی سراسر کشور، مدیر کل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن وعترت، جمعی از عوامل اجرایی و دفاتر قرآنی ۳۱ استان برای هماهنگی و برنامه ریزی مشارکت استان ها در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.