معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، موتورسواران را یکی از عاملان اصلی بروز تصادفات در تهران اعلام کرد و گفت: ۴۷ درصد از تصادف‌های فوتی به موتورسواران اختصاص دارد.

به گزارش  روجا نیوز از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ ” فیروز کشیر” با اشاره به ضرورت استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی استاندارد، توضیح داد: استفاده نکردن از کلاه ایمنی دلیل تصادف نیست اما استفاده از کلاه ایمنی استاندارد برای حفظ سلامت جان راکب موتورسیکلت در تصادفات لازم و ضروری است.

وی افزود: ضربه‌ای که در تصادف به سر وارد می‌شود علت مرگ موتورسواران است و اگر کلاه ایمنی استانداردی استفاده شود، شدت و نوع ضربه‌ای که به سر وارد می شود قطعا منجر به مرگ نخواهد شد.

سرهنگ کشیر با بیان اینکه بحث ایمنی و سلامت شهروندان همیشه جزو دغدغه‌های اصلی پلیس بوده و هست؛ گفت: تمام طرح‌هایی که پلیس در طول سال به جز اعمال قانون و نظم بخشی به ترددها انجام می‌دهد، بحث بازدارندگی رانندگان از انجام تخلفات است تا جان مردم حفظ و سلامت شهروندان را به ارمغان بیاورد.

وی افزود: با توجه به تجزیه و تحلیل‌هایی که از آمار تصادفات در طول هشت ماهه امسال انجام شده است، متاسفانه شاهد افزایش تصادفات فوتی و جرحی در شهر تهران هستیم که این مهم ما را بر آن داشت که طرح ایمنی و سلامت را به صورت پر رنگ تر اجرا کنیم.

 

موتورسواران، یکی از عاملان اصلی تصادفات پایتخت

سرهنگ کشیر ادامه داد: این طرح تخلفاتی چون استفاده نکردن از کلاه ایمنی، نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی را شامل می‌شود.

وی همچنین گفت که تخلفاتی چون ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و بی توجهی به جلو در تصادفات تاثیر بسیار زیادی دارد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: در تصادفات و واژگونی‌هایی که اتفاق می‌افتد سرنشینان جلو و عقب خودرو که از کمربند ایمنی استفاده نمی‌کنند در ابتدا سر آنها به شدت با شیشه جلو برخورد و باعث شکستگی سر و گردن و قطع شدن نخاع و در ادامه به بیرون پرتاب شده‌اند که فوت آنها را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: سالیان قبل اگر کسی از کمربند ایمنی استفاده می‌کرد شاید برخی افراد به آنان می خندیدند ولی الان به صورت یک فرهنگ در آمده است و اگر کسی نبندد توسط شهروندان هم شاید به وی تذکر داده شود.

سرهنگ کشیر یادآور شد: اگر در جایی پلیس نبود ما باید با رفتارهای ترافیکی که داریم خود قانون را اجرا کنیم و کمربند ایمنی خود را ببندیم و تخلف نکنیم و باید به این هدف برسیم که در نبود پلیس اجرای قوانین و مقررات را خود انجام دهیم و خودمان پلیس خود باشیم و این موضوع بسیار مهم، جالب و لذت بخش است.