رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: الحاق ناوشکن دیلمان توانمندی ناوگان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در دریای خزر ارتقا می دهد تا امنیت پایدارتری در شمال کشور فراهم کرده و همراهی روز افزونی با سایر ارتش‌های حاضر در این منطقه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار روجا نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری با اشاره به موفقیت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در ماموریت به دور کره زمین افزود: ناوشکن‌های ساخت دست جوانان و صنعتگران میهن مان آن هم در دوران اوج تحریم‌ها، ظرفیت وتوانایی حضور در تمام نقاط جهان را با اقتدار و سربلندی دارد.

وی تصریح کرد: اتفاق امروز در ادامه این روند افتخارآمیز رقم خورد و شاهد الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان قدرتمند نداجا در دریای خزر و شمال کشور هستیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است گفت: ما با همه همسایگان و کشورهای ساحلی دریای خزر روابط دوستانه در همه ابعاد و نظامی داریم و از این مراسم پیام صلح و دوستی را دوباره به این کشورها و نیروهای مسلح آنها اعلام می‌داریم.

وی اضافه کرد: این ناوشکن و سایر توانمندی‌های ما در نیروی دریایی در شمال کشور در خدمت تامین آرامش، امنیت ناوگان‌های تجاری، مقابله با تروریست ها و حوادث احتمالی آینده سازماندهی شده و این توانمندی‌ها بدون کمک بیگانگان، موجب شده امنیتی پایدار و قابل اتکا برای تمامی فعالیت‌های ملت و همه کشورهای همسایه در دریای خزر فراهم کنیم.

سرلشگر باقری ادامه داد: قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار در گرو توانمندی و آمادگی نیروهای مسلح است و نیروی دریایی با حضور در دریاها، خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان اقیانوس هند و سایر دریاها سهم مهمی در این قدرت و بازدارندگی پایدار در برابر دشمنان دارد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: ما در راستای اجرای تدابیر و راهبردهای نظام مبتنی بر فرامین فرمانده معظم کل قوا، امنیت ناوگان‌ تجاری و مقابله با توطئه‌ها و دشمنی‌ها و نیز شیطنت های استکبار جهانی را عهده دار هستیم تا امنیتی پایدار را برای کشور رقم بزنیم.

سرلشگر باقری در ادامه از توانمندی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بخش های مختلف از جمله صنایع دریایی، الکترونیک، هوافضا، دفاع و همه مجموعه‌های وزارت دفاع و نیز شرکت‌های دانش بنیان و تک تک جوانان دانشمند این مرز و بوم که به نحوی در ساخت این ناوشکن ارزشمند همکاری داشته‌اند قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه این سال‌ها در اوج تحریم ها هستیم، افزود: البته نیروهای مسلح در تمامی ۴۵ سال گذشته در تحریم آمریکا و ایادی و همراهان مستکبر آن بوده است اما در سال‌های اخیر این تحریم‌ها در اوج خود قرار دارد و در چنین شرایطی ساخت یک ناو شکن در لبه فناوری جهانی که تمامی بخش‌های آن توسط صنعتگران دانشمند ایرانی ساخته شده است موجب افتخار و امیدواری نسبت به رشد و پیشرفت فزاینده در آتی است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: کارخانجات نیروی دریایی ارتش در تکمیل و هم افزایی با صنایع دفاعی، این شاهکار بزرگ را برای دریای شمال رقم زدند و این توانمندی مایه مباهات است.

وی ادامه داد: در واقع در کنار این تجهیزات عاملی که نقش اساسی در دفاع از کشور دارد آنچه محوری تر و مهمتر است سرمایه انسانی مومن، متعهد، باهوش، دانشمند و ایثارگری است که از این توانمندی ها و تجهیزات بهره برداری می کند که ما در کشور از ظرفیت بالایی در این حوزه برخورداریم.