معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در شرایطی که مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی در حال افت است، رضایت‌مندی مردم از محفل در هر دو نظرسنجی رسانه ملی، بیش از ۹۰ درصد و میزان پیگیری مخاطبان از این برنامه بیش از دیگر برنامه‌های قرآنی بوده است.

به گزارش خبرنگار روجا نیوز، علیرضا معاف در نخستین نشست نقد و ایده‌پردازی نخبگان قرآنی با هدف ارتقای برنامه تلویزیونی قرآنی محفل و پشتوانه‌سازی برای این برنامه که با حضور جمعی از دست‌اندرکاران آن برگزار شد، با بیان این که با اتفاقی که در ماه مبارک رمضان افتاد، عنایت قرآن و اهل بیت بیش و پیش شامل این برنامه خوب تلویزیونی شد ، گفت: صدا و سیما، کنشگران و کسانی که در تدوین و شکل‌گیری این برنامه نقش داشتند، جای تقدیر دارند.

وی با اشاره به نظرسنجی صدا و سیما براساس سرانه هر ایرانی بالای ۱۲ سال، گفت: برنامه محفل ۲۰ درصد بیننده داشته است.

معاف ادامه داد که این درصد اختصاص به برنامه‌های الف صدا و سیما دارد و افزود: طی دو نظرسنجی انجام شده، بالای ۹۰ درصد از این برنامه رضایت داشتند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ۴۰ درصد از پی گیرکنندگان برنامه محفل، از افراد متدین نبودند.

رییس نمایشگاه قرآن  امسال را سالی دانست که بهار نوروز با بهار قرآنی تلاقی دارد وافزود: امسال فرصت بی‌نظیری در اختیار مجموعه‌ها و فرصتی برای برنامه محفل است که تلفیقی از برنامه‌های مفرح و قرآنی ایجاد کند.

وی با انتقاد از افول برخی برنامه‌های قرآنی تلویزیون گفت: امواج قرآنی بعد از انقلاب‌ را خیلی قدر ندانستیم.

معاف ادامه داد که باید از فرصت برنامه محفل استفاده کنیم و افزود: هر چقدر به این برنامه و ظرفیت موجود توجه شود و مراجعه به موسسات برای تلاوت و آموزش و حفظ بیشتر قرآن بیشتر شود همه بُرده‌ایم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تصریح کرد که امسال هم با توجه به تجربه قبلی قرار شد بار دیگر این کار را انجام دهیم و افزود: امسال یکی از نقاط کانونی طلایی باید این باشد.

وی ادامه داد که باید یک بیش‌برآورد و کم‌برآورد از برنامه تلویزیونی محفل داشته باشیم و تاکید کرد: باید از هر دوی اینها پرهیز کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به عنوان جامعه قرآنی باید این برنامه را سردست بگیریم و بگوییم موفق است، برای موفقیت آن تلاش و از آن دفاع کنیم.

معاف افزود: برای سال پیش رو تا قبل از بهمن امسال باید برای برنامه محفل ۲ برنامه‌ریزی و سوژه‌دهی کنیم. در مدل، سوژه‌ها و قالب کار سوالاتی وجود دارد که مطرح شده و به مجموع اندیشگاهی برای کار کردن روی این سوالات و ارتقای برنامه محفل ارجاع می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر همگانی برگزار شدن برنامه‌های قرآنی از جمله محفل تاکید کرد.

معاف با بیان سوال‌هایی که باید از مردم پرسیده شودگفت:باید از مردم پرسیده شود  که مردم برنامه قرآنی محفل را چگونه دیدند و چگونه دوست دارند.

وی در پایان گفت: در دو سه هفته باقی مانده تا پایان آذرماه یک روایت مردمی از برنامه محفل را به صدا و سیما ارایه می‌کنیم که یکی از اداره های معاونت و یا اندیشگاه  قرآنی می‌تواند متولی این کار باشد.