رئیس دپارتمان داوری کمیته داوران فدراسیون فوتبال وضعیت داوران استان فارس حاضر در لیگ های مختلف کشور را مناسب عنوان کرد.

به گزارش روجا نیوز، دانیال مرادی، در جمع خبرنگاران گفت: کلاس دانش افزایی داوری فوتبال که به همت هیئت فوتبال استان فارس برگزار شد با حضور ۱۱۰ داور و ناظر فعال در سطح کشور و استان همراه بود.
رئیس دپارتمان کمیته داوران فدراسیون فوتبال اظهار کرد: من تاکنون دوره دانش افزایی با داوران استان فارس نداشته ام و این دوره یک زمینه مناسب را برای من ایجاد کرد و نکات خوب این بود که ناظران و داوران از اطلاعات روز داوری بهره مند شدند و در مورد چلنج ها، اصلاحات قانون، هند، اتفاقات محوطه جریمه، مدیریت در کار تیمی و تغییرات مربوط به آفساید صحبت شد و بروزرسانی قوانین برای داوران و ناظران انجام شد.
وی با اشاره به اینکه با توجه به حضور داوران استان فارس در لیگ های مختلف و با توجه به شرایط استان فارس برای حضور داوران این استان در مناطق اطراف برای قضاوت، این دوره می تواند بسیار موثر باشد، اضافه کرد: امیدوارم بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی داوران باشیم.
مرادی اضافه کرد: داوران خوبی در فارس وجود دارد که نمونه این افراد سلطنت نوروزی و گودرزی از بخش داوران زن و فرهاد مروجی کمک داور بین المللی در بخش مردان هست که در تورنمنت های داخلی و خارجی حضور می یابد و حضور این عزیزان می تواند در ارتقا وضعیت داوری استان موثر عمل کند.
وی گفت: وضعیت کنونی بسیار مناسب است و داوران باید در حوزه آمادگی جسمانی و دانش داوری خود ارتقا دهند.

 

فرید امیدوار، گفت: از دانیال مرادی که رئیس دپارتمان داوری کشور دعوت شده است تا در این دوره حضور یابد و دانش جدید داوری را در اختیار داوران قرار دهد، مرادی به عنوان نماینده ایران در کشور عربستان حضور یافت و آموزش های VAR را دریافت کرد و تنها مدرس کمک داور ویدئویی در ایران محسوب می شود.
مسئول دپارتمان داوری کمیته داوران هیئت فوتبال فارس اظهار کرد: از ناظران و داوران دعوت کردیم که در این دوره حضور داشته باشد، که بانوان داور هم در این دوره حضور داشتند که هفت نفر از این افراد خانم های بودند که در لیگ برتر قضاوت و یا نظارت می کنند و سعی می کنیم دانش داوری را بروز نگهداری کنیم و در طول سال دوره برگزار شود.

  • نویسنده : اعظم صفری