معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای فارس از اجرای طرح توسعه پست انتقال برق شهر صدرای شیراز خبر داد و اظهار داشت: این طرح با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و بر اساس برنامه زمانبندی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش روجا نیوز، مهدی توکلی، معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای فارس افزود: توسعه پست ۶۳ هزار و ۲۳۰ کیلوولت صدرا یکی از طرح های زیر بنایی در برق منطقه ای فارس است که با اجرای آن شهرهای شیراز و مرودشت و صدرا از تاثیرات آن بهره مند می شوند ، اعتبار اجرای این طرح ۱۲۰۰ میلیارد ریال است و عملیات اجرای آن از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

مهندس اکبری مجری طرح پست های انتقال نیز افزود: طرح توسعه پست ۶۳ هزار و ۲۳۰ کیلوولت صدرا شامل یک دیامتریک و نیم کلیدی کامل و ۲ کلید ۲۳۰ کیلوولت جهت تکمیل بخش کلیدخانه ۲۳۰ کیلوولت به منظور افزایش قابلیت اطمینان بهره برداری از ترانس T2 و خط ۲۳۰ کیلوولت ارتباطی با پست ملک مکان، و نیز قابلیت اتصال دو خط ۲۳۰ کیلوولت ارتباطی با پست های دانشگاه و سعدی به منظور تکمیل رینگ شمالی شهر شیراز است که در فاز اول سه کلید شامل یکی جهت ترانس T2، دوکلید جهت خطوط ۲۳۰ کیلوولت ارتباطی با پست های دانشگاه سعدی به بهره برداری رسیده و بقیه نیز تا پایان امسال در مدار قرار خواهند گرفت.

مهندس مزارعی کارشناس این پروژه نیز اضافه کرد بیش از ۹۵% از تجهیزات این پروژه ساخت داخل کشور بوده و از خروج ارز از کشور تا حدود زیادی جلوگیری شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: بزودی شاهد تولید رله های حفاظتی نیز در داخل کشور باشیم تا بدینگونه بتوان امیدوار به خودکفایی کامل در زمینه تولید تجهیزات پستهای فشار قوی در کشور باشیم.

  • نویسنده : اعظم صفری