مدیرکل حفظ و نشر آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با اشاره به اینکه ۶۰ جلد کتاب در قالب مختلف در حوزه دفاع مقدس آماده رونمایی شده است، بیان کرد: اداره کل حفظ و نشر آثار تنها متولی این مهم نیست، همه دستگاه‌ها متولی نشر، تدوین و تکریم حوزه…
مدیرکل حفظ و نشر آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با اشاره به اینکه ۶۰ جلد کتاب در قالب مختلف در حوزه دفاع مقدس آماده رونمایی شده است، بیان کرد: اداره کل حفظ و نشر آثار تنها متولی این مهم نیست، همه دستگاه‌ها متولی نشر، تدوین و تکریم حوزه…

 

به گزارش روجا نیوز، سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید کوشکی جهرمی، امروز در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه، ضمن تبریک به مناسبت ایام الله هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه در حال حاضر در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مردم در ۲ سبک زندگی حقیقی و مجازی زندگی می‌کنند، اظهار داشت: تلاش ما باید به سمت زندگی مجازی مردم باشد و در فضای مجازی زندگی و راه حقیقی شهدا را به نمایش بگذاریم.

مدیرکل حفظ و نشر آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با اشاره به برگزاری مراسم‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در بیش از پنج هزار نقطه استان فارس هفته دفاع مقدس بیان داشت: بسیاری ازهمین یادواره‌های شهدا جلسات تکریم خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را همین الان جوانان و نوجوانان ما اداره و راه اندازی می‌کنند و امثال ما دیگر کمتر در این برنامه‌ها دیده می‌شوند.

وی با با بیان اینکه برگزاری این مراسمات بیانگر این است که در بین جوانان فرهنگ ایثار و شهادت کشش و جذابیت دارد، تاکید کرد: اما باید این مهم الگو سازی شود و سبک و سیره شهدا در روش‌ها و قالب‌های گوناگون به جامعه و جوانان منتقل شود. این مهم کار رسانه ای، فرهنگی و تربیتی را می‌طلب که در محیط‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و… جامعه ما به نمایش گذاشته شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس به عنوان نماد تجلیل از همه پیشکسوتان و قهرمانان این حوزه است، تصریح کرد: دفاع مقدس خط کشی سیاسی و جناحی هیچ قشر و جامعه‌ای نیست و متعلق تمام ملت است، ملتی که تابع امام و حضرت آقا هستند.

سردار کوشکی در ادامه افزود: اگر در این مهم خط کشی سیاسی ایجاد شود در واقع به شهدا ظلم شده است و چرا دفاع مقدس با با استفاده از بینش و راه اسلام از کشور و جمعیتمان محافظت کرده ایم و این کشور و جمعیت را در این راه قرار داده ایم.

وی، رویکرد‌های هفته دفاع مقدس امسال را تجلیل و تکریم از همسران شهدا، جانبازان و ایثارگران، اعلام و خاطر نشان کرد: زنان فعال در عرصه دوران دفاع مقدس و ترویج این فرهنگ باید تکریم شوند.

سردار کوشکی، تجلیل از یک میلیون ایثارگر این دوران دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان و افزود: بنا به فرموده حضرت آقا برگزاری جشن و جشنواره در این ایام پیروزی ما را نشان می‌دهد. در این ایام سبک زندگی شهدا به نسل جوان به طریق مختلف از رسانه‌ها، فضای مجازی و… انتقال داده شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ جلد کتاب در قالب مختلف در حوزه دفاع مقدس آماده رونمایی شده است، بیان کرد: اداره کل حفظ و نشر آثار تنها متولی این مهم نیست، همه دستگاه‌ها متولی نشر، تدوین و تکریم حوزه ایثار و شهادت و دفاع مقدس هستند.

سردار کوشکی با بیان اینکه اولین برنامه هفته دوران دفاع مقدس از ۲۹ شهریور با تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دوران دفاع مقدس با ارتباط تصویری با رهبر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس ۱۱ شب برنامه زنده تلویزیونی موزه دفاع مقدس پخش می‌شود.

وی گلباران قبور شهدا را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام و افزود: پنج هزار نقطه بسیج، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد و اقشار مختلف مردم مراسم برگزار می‌کنند.

سردار کوشکی با تاکید بر اینکه همه این کار‌ها به ترویج آثار دفاع مقدس کمک می‌کند، بیان کرد: یک شب برنامه در این هفته برای اصحاب رسانه دیده شده است و در پایان هفته دفاع مقدس از عملکرد خبرنگاران حوزه دفاع مقدس تجلیل می‌شود، ما به شهدا نیاز داریم نه اینکه شهدا به ما نیاز دارند و ما باید به عنوان الگو در تمام مسیر‌های زندگی و کاری خود از رفتار و آرمان‌های آن‌ها استفاده کنیم.

سردار کوشکی گفت: فضای دردناکی در حال حاضر در جامعه ایجاد شده که هرچه این مهم بهتر دیده شود، جدی‌تر دنبال شود قطعا آرامش و آسایش و فرهنگ ما محکم‌تر می‌شود، فضای مجازی فرصت است و باید از این فرصت در حوزه فهم جنگ این گنج گران بها استفاده شود.

  • نویسنده : اعظم صفری