آیین تکریم و معارفه جمعی مدیران شهرداری شیراز با حضور رئیس و جمعی اعضای شورای اسلامی شهر، قائم‌مقام شهردار، معاونین و مدیران شهرداری این کلان‌شهر برگزار شد. در آیین تکریم و معارفه جمعی مدیران شهرداری شیراز مطرح شد؛ مدیران با شفاف‌سازی در مسیر قانون و خدمات‌رسانی حرکت کنند/ جلوداری دوره ششم مدیریت شهری در عمران و آبادانی

 

به گزارش روجا نیوز، آیین تکریم و معارفه جمعی مدیران شهرداری این کلان‌شهر با حضور رئیس و جمعی اعضای شورای اسلامی شهر، قائم‌مقام شهردار، معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد.

سید ابراهیم حسینی در این آیین با تسلیت ایام شهادت ماه صفر و اشاره به جابجایی‌های صورت گرفته، فرصت خدمت را نعمتی از جانب خداوند متعال دانست که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب «در جمهوری اسلامی، هر جا که قرارگرفته‌اید، همان‌‌‌جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است» اظهار کرد: شما مدیران سرمایه‌های نظام اسلامی هستید و باید قدر فرصت خدمت را بدانید.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: قانون به‌عنوان خط قرمز و فصل‌الخطاب بوده و مدیران باید با شفاف‌سازی در این مسیر حرکت کنند.

وی بر تقویت ابعاد اطلاع‌رسانی به‌منظور آگاهی حداکثری شهروندان از روند خدمات‌رسانی مدیریت شهری تاکید کرد.

تربیت شهروند تراز و توجه به فرهنگ و پیوست فرهنگی در مقولات سازندگی از دیگر اولویت‌هایی بود که حسینی به‌عنوان مسئله‌ای مهم مدنظر شورای اسلامی شهر به آن توجه ویژه داشت.

مدیریت درآمد- هزینه دیگر مقوله‌ای بود که رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بر آن تاکید و بیان کرد: شهرداری شیراز در بُعد مدیریت درآمد از رشد بالایی برخوردار است.

وی، به محرومیت‌زدایی به‌عنوان مسئله‌ای سرمایه‌ای در اولویت فعالیت مدیریت شهری تصریح و بیان کرد: ازاین‌پس سرکشی از مناطق در دستور کار قرار دارد تا اگر کاری بر زمین‌مانده و شهردار و ناظر منطقه نتوانسته‌اند از آن گره‌گشایی کنند؛ با حضور شورای اسلامی و شهردار کلان‌شهر شیراز آن موضوع مرتفع شود؛ چراکه معتقدیم این مسئله باید ریشه‌ای حل شود.

آرش فرج زاده، نیز در این آیین با تسلیت ایام شهادت ماه صفر، به تغییرات و جابجایی مدیریتی به‌عنوان تحولاتی طبیعی یاد و اظهار کرد: این تغییرات به‌منزله تحرک و شادابی در بدنه مدیریتی است.

قائم‌مقام شهردار شیراز تصریح کرد: قطار مدیریت شهری با حرکت منسجم و برنامه‌ریزی‌شده بر مبنای برنامه ۵ ساله با سرعت در حال حرکت است و جایگاه برنامه‌ها و امور مختلف مشخص است و باید در با هوشمندی و درایت. سرعت عمل با حرکت آن قطار در ریل مناسب خود حرکت کرد.

در ادامه غلامحسن اسکندری، محمدرضا هاجری، محمود صفایی و سیده مریم حسینی ناظرین شورای اسلامی شهر شیراز در مناطق با ذکر سخنانی از تلاش‌های مدیران مناطق خود با عنوان شهردار و سرپرست شهرداری مناطق تقدیر و برای سرپرستان جدید در ماموریت خود آرزوی توفیق و بر برنامه محوری و پیشروی حرکت مدیریت شهری در مناطق تاکید کردند.

غلامحسن اسکندری ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه یک شهرداری ضمن طبیعی دانستن مسئولیت گرفتن و واگذاری و آرزوی عاقبت‌به‌خیری بر ویژگی‌های سوق‌الجیشی و راهبردی منطقه یک ازنظر باغات، منابع آبی، خدمات شهری و رفاهی و خدمات‌رسانی مدیریت شهری بر آن تصریح داشت.

محمدرضا هاجری، نیز از جلوداری دوره ششم شورای اسلامی شهر و شهردار این کلان‌شهر در عمران و آبادانی سخن گفت و تصریح کرد: امروز مدیریت شهری در هر محفلی سخن برای گفتن دارد و ایمان و امید ایجاد کرده است و بزرگ‌ترین حلاوت همین خدمات‌رسانی و امیدآفرینی ایجاد می‌کند که یادگاری جاودانه است.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۳ شهرداری شیراز بیان کرد: همدلی و همگرایی تحقق پیداکرده است و این نشان می‌دهد شهرداری ظرفیت بالای دارد و باید این دستاوردها تبیین شود.

وی به محرومیت‌زدایی در ۴۰ محله کم برخوردار شیراز نیز اشاره که باهمت شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز به تحقق پیوسته است.

محمود صفایی ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۷ شهرداری با بیان اینکه این نوع جلسات تکریم و معارفه امری طبیعی بوده که تکرار می‌شود، عنوان کرد: شایسته است که این آمدورفت‌ها بر زندگی و رفاه مردم تاثیر داشته باشد و خدمات‌رسانی به نحو صحیحی انجام شود.

سیده مریم حسینی ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۹ شهرداری نیز با تبریک به مدیران جدید و آرزوی توفیق برای مدیران قدیم از نگاه شهردار این کلان‌شهر بر مبنای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در انتصابات و تحول امور مدیریت شهری سخن گفت و ابراز امیدواری کرد: شرایط بهتری در شان سومین حرم اهل‌بیت(ع) رقم خورد.

جهان‌بین میرزایی، سید محمدجواد افضلی، علی امینی و عبدالصالح رستم زاده به ترتیب به سرپرستی مناطق ۱، ۳، ۷ و ۹ و غلامرضا شهریاری و غلامحسین فروزان به‌عنوان مشاور ارتباطات مردمی و مدیر پروژه بهره‌برداری و راه‌اندازی پروژه‌های اقتصادی و دارائی سرمایه‌ای معارفه شدند.

عبدالصالح رستم زاده، غلامرضا شهریاری، محمد جعفری و سید محمدجواد افضلی شهرداران و سرپرست شهرداری مناطق نیز تکریم شدند.

تقدیر از فرصت خدمت گذاری و پاسخ به اعتماد شهردار کلان‌شهر شیراز، تلاش برای پیشبرد پروژه‌ها به‌ویژه پروژه‌های کلان عمرانی، محرومیت‌زدایی با تاکید بر به سرانجام رسانیدن پروژه‌های تعریف شده و انجام پروژه‌های باقیمانده، تکریم ارباب‌رجوع، عمل‌گرایی، باغات و تامین آب، رفاه و رضایتمندی شهروندان و تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری از مواردی بود که مدیران جدید و قدیم در مراسم تکریم و معارفه خود بیان داشتند.

 

 

  • نویسنده : اعظم صفری