عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه دارالسلام یک اثر ملی و مهم است، گفت: متاسفانه به محض طرح مسئله، هر یک از سازمان های متولی ادعای اقدام دارند در حالیکه موضوع به سرانجام رساندن این اثر ملی مهم، تنها در قالب یک پروژه متمرکز و با تشریک مساعی همه سازمان های ذی نفع مانند ادره میراث و اوقاف و حتی توجه به نظرات بستگان متوفیات،قابل حل شدن است.

به گزارش روجا نیوز، مهدی طاهری در نطق پیش از دستور امروز خود در صحن علنی شورای شهر شیراز، ضمن قدردانی از تلاش خدمتگزاران زوار اربعین حسینی در موکب احمدبن موسی مستقر در مرز شلمچه و آرزوی عاقبت‌بخیری برای آنها سه نکته را متذکر شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، خطاب به محمدحسن اسدی اظهار داشت: جناب شهردار، آرمستان دارالسلام یک موضوع میان و فرابخشی شهرداری است که فقط با یک اقدام مدیریتی منسجم و قدرتمند به سرانجام خواهد رسید.

او‌گفت: متاسفانه به محض طرح مسئله، هر یک از سازمان های متولی ادعای اقدام دارند در حالیکه موضوع به سرانجام رساندن این اثر ملی مهم، تنها در قالب یک پروژه متمرکز و با تشریک مساعی همه سازمانهای ذی نفع مانند اداره میراث و اوقاف و حتی توجه به نظرات بستگان متوفیات، قابل حل شدن است.

طاهری ادامه داد: متاسفانه تصمیمات در قالب صورتجلسات متعدد باقی مانده و عملا قریب به دو سال است که کار مهمی صورت نگرفته، حتی خرابی های گسترده شبکه های آب این آرامستان در حال تخریب بخشی از این گنجینه بزرگ شیراز است.

عضو شورای شهر شیراز اذعان کرد: شک ندارم چنین گنجینه ای که قدمت آن به سالهای صدر اسلام بازمی گردد اگر در اختیار هر شهر یا کشور دیگری بود اینچنین بی تفاوت از کنار آن رد نمیشدند. لطفا به آرامستان های بزرگ و میراثی جهان اسلام مانند قبرستان باب‌ الصغیر که یکی از قبرستانهای بسیار مهم و تاریخی اسلامی در شهر دمشق که مدفن برخی از همسران پیامبر و شهدای کربلا و صحابی پیامبر است و یا قبرستان وادی‌السلام نجف که مدفن بزرگان اسلام و شیعه است و سالانه میلیون‌ها زائر مسلمان و گردشگر غیرمسلمان از آنها دیدن می‌کنند، سری بزنید تا متوجه عظمت کار و در عین حال عقب ماندگی دارالسلام شیراز شوید، بیایید و برای خودتان یک عاقبت بخیری بزرگ در کنار سایر اقدامات خوبتان برجای گذارید.

 

  • نویسنده : اعظم صفری