رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس با اعلام اینکه نرخ سرویس مدارس فارس برای سال تحصیلی جدید از سوی شورای شهر تصویب شده، گفت: این نرخ بسته به نوع خودرو، تعداد دانش‌آموزان و میزان مسافت برای دانش‌آموزان متفاوت است.

به گزارش روجا نیورز به نقل از ایرنا، حشمت‌الله وفایی با اعلام اینکه نرخ سرویس مدارس فارس برای سال تحصیلی جدید از سوی شورای شهر تصویب شده، گفت: این نرخ بسته به نوع خودرو، تعداد دانش‌آموزان و میزان مسافت برای داونش‌آموزان متفاوت است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس افزود: بر این اساس سرویس مدارس به پنج گروه دسته‌بندی شده‌اند که نرخ استفاده از آنها برای دانش‌آموزان بسته به نوع خودرو برای یک کیلومتر از چهار میلیون و ۴۸ هزار تومان تا هفت میلیون و ۳۹۸ هزار تومان متغیر است و هزینه مسافت بیشتر نیز به آن افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: میزان ۱۰ درصد به نرخ سرویس مدارس واقع در طرح مصوب محدوده ترافیک شهر شیراز اضافه می‌شود، میزان پنج درصد نیز به نرخ مصوب خدمات حمل و نقل دانش آموزان مدارس خاص (استثنایی) افزوده خواهد شد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس توضیح داد: نرخ سرورس مدارس از ابتدا از سوی سازمان حمل و نقل شهرداری به آموزش و پرورش پیشنهاد و سپس در شوراهای شهر نیز مصوب شد و پس از تایید از سوی فرمانداریها، از سوی سازمان‌های حمل و نقل شهرداری‌ به آموزش و پرورش ابلاغ شد.

وفایی ادامه داد: این نرخ‌نامه برای آگاهی مردم بر روی سامانه https://shirazs.org قرار گرفته و به شرکت‌های پیمانکار سرویس‌های مدارس نیز ابلاغ شده تا مبنای کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه والدین دانش‌آموزان می‌توانند نرخ مصوب سرویس مدارس را در بخش «نرخ‌نامه سرویس مدارس ۱۴۰۲ -۱۴۰۳» مشاهده کنند، بیان کرد: ۲۵ شهریور ماه آخرین مهلت برای نام نویسی استفاده از سروریس مدارس است و رانندگان نیز تا همین تاریخ می‌توانند برای به عهده گرفت سرویس به شرکت‌های پیمانکار مراجعه کنند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: والدین پس از ثبت نام سرویس مدارس از پرداخت هرگونه وجه نقد و دستی به رانندگان خودداری کنند چرا که دریافت هر هزینه‌ای خارج از درگاه الکترونیکی سامانه https://shirazs.org خلاف قانون است.

وفایی توضیح داد: هزینه سروریس مدارس از این درگاه الکترونیکی در سه قسط ۴۰، ۴۰ و ۲۰ درصدی در آبان، بهمن و اسفندماه از دانش‌آموزان دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: سرویس‌های مدارس تا پایان اردیبهشت‌ماه به دانش‌آموزان خدمت‌رسانی می‌کنند.

اعلام آمادگی هفت‌هزار راننده برای حمل و نقل دانش‌آموزان فارس

وفایی گفت: تا امروز ۱۹ شرکت پیمانکار حمل و نقل دانش‌آموزی برای همکاری در سال تحصیلی جدید قرارداد خود را ثبت کرده‌اند.

وی افزود: هفت هزار راننده در قالب این شرکت‌های پیمانکاری برای فعالیت به عنوان سرویس مدارس نام نویسی کرده‌اند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: تا این لحظه ۶۰ هزار دانش‌آموز استان فارس برای استفاده از سوریس مدارس نام نویسی کرده‌اند.

وفایی اظهار کرد: با تصویب به موقع نرخ و نام نویسی از رانندگان، پیش بینی می‌شود در ابتدای مهر ماه کمترین مشکل را در زمینه سرویس مدارس داشته باشیم.

شهرداری شیراز نیز در ۲ هفته نخست مهرماه استفاده از خطوط مترو را برای دانش‌آموزان رایگان اعلام کرده است.

 

  • نویسنده : اعظم صفری