مدیر شیلات استان تهران از برگزاری نمایشگاه و همایش سراسری ”صنعت آکواریوم، ماهیان زینتی؛ محصولات و خدمات وابسته” ۱۷ مرداد ماه در مجتمع نمایشگاهی گفت وگو تهران خبر داد.

به گزارش روجا نیوز، نوراله حسینی مدیر شیلات استان تهران  در گفت وگو با خبرنگار آبزی نیوز گفت: با همکاری بخش های مختلف دولتی و خصوصی اولین رویداد ملی نمایشگاهی و همایش سراسری صنعت آکواریوم و ماهیان زینتی و گیاهان آبزی و محصولات و خدمات وابسته در بوستان گفت وگو تهران با مشارکت استانداری تهران توسط مدیریت شیلات استان تهران برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شیلات استان تهران رتبه دوم کشور را از لحاظ تولید ماهیان زینتی را دارد و در راستای حمایت از تولیدکنندگان زیربخش آن این نمایشگاه برگزار می‌شودکه با توجه به تنوع گونه های زیستی ماهیان زینتی، احتمال استقبال خوبی از این نمایشگاه وجود دارد.

مدیر شیلات استان تهران در ادامه درباره برگزاری نخستین دوره این رویداد شیلاتی با مشارکت بخش های مختلف زنجیره تولید و عرضه ماهیان زینتی گفت: در این نمایشگاه و همایش زنجیره کاملی از طراحی و ساخت، خوراک و تجهیزات تولید، جایگاه و آکواریوم و نیز انواع ماهی زینتی تولید داخل به نمایش و معرفی گذاشته می شود که فرصتی مغتنم برای ترویج و حمایت از این عرصه است.

حسینی عنوان کرد: صدها مجموعه تکثیر و عرضه ماهیان زینتی و گیاهان آبزی، کارگاه های محصولات جانبی آکواریوم، شیشه، تجهیزات مرتبط و همچنین کارخانجات خوراک، مکمل و مواد بهداشتی دامپزشکی مرتبط با ماهیان زینتی در تهران و دیگر استانهای کشور اعم از ساحلی و غیرساحلی فعالیت دارند که با برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها از سوی سازمان شیلات و جهاد کشاورزی برای بخش بازار و تبلیغات شان، فرصت فراهم می شود.

همچنین مجموعه های آبزی پروری دشت قزوین، آکواریوم پارک شهر تهران، نوین آبزیان ستاره آسیا، پژوهش آبزیان هزاره، اقیانوس آبی، ماهی پت، آکوا پلنت آمانو، آکواریوم هشتم از جمله حامیان و مشارکت کنندگان این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه صنعت آکواریوم و ماهیان زینتی توسط مدیریت شیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی استان تهران در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت وگو از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ مرداد به مدت چهار روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ با همکاری سازمان شیلات ایران،موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور،استانداری تهران، انجمن علمی ماهیان زینتی، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران، دامپزشکی استان تهران با حمایت گروه بتا از تولیدکنندگان برتر و داخلی خوراک آبزیان برگزار می شود.