عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سازمان فرهنگی شهرداری شیراز باید نسبت به باز تعریف نقش خود اقدام کند و این سازمان بداند که متولی فعالیت‌های فرهنگی نیست.

به گزارش روجا نیوز، غلامحسن اسکندری در نطق پیش از دستور از خود به موضوع پر حاشیه و پر دغدغه فرهنگ اشاره و اظهار کرد: بر اساس مبانی دینی و اندیشه‌های دینی و آنچه که از علما آموخته ایم فرهنگ به عنوان اولین و مهم‌ترین اثر در مبانی اندیشه به عنوان زیر بنای ساخت اجتماعی محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین مسائلی است که اگر در خصوص آن حرف نداشته باشیم در حوزه ساخت اجتماعی نیز با مشکل مواجه می‌شویم.

وی افزود: از ابتدا تاکنون، شورای ششم اهمیت ویژه ای برای حوزه فرهنگ قائل بوده است و تنها ۲ کمیسیون فرهنگ و برنامه و بودجه با ۹ عضو در شورای اسلامی شهر شیراز فعالیت دارد و این به معنای اهمیت موضوع فرهنگ در شورای ششم است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: از ابتدای فعالیت اینجانب در شورای ششم پیگیری موضوع فرهنگ در دستور کار قرار گرفت و جلسه‌ای با مدیریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز برگزار شد و با توجه به مسائلی که در این سازمان رخ داده بود و نیاز بود تا این فرصت و وقت داده شود تا احیا مجدد این مجموعه صورت گیرد تا خدمت رسانی شایسته به شهروندان شیراز داشته باشد.

اسکندری خاطر نشان کرد: معتقدم پس از گذشت یک سال از این موضوع، ضرورت دارد تا یک برآورد منطقی، صحیح و منصفانه از فعالیت‌های فرهنگی در حوزه شهرداری ارائه شود.

وی اضافه کرد: در این خصوص سه مورد تذکر را به شهردار شیراز اعلام می‌دارم که یا سازمان فرهنگی را منطبق بر این موارد همراه بدارند تا در فرصت یک ساله باقی مانده شورا، خدمت رسانی مناسب داشته باشیم و یا در صورت نیاز، فردی که متناسب با این نوع نگاه است جایگزین شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: مهم‌ترین نقد وارده بر سازمان فرهنگی اینست که متاسفانه این سازمان قامت مناسب خود را با توجه به شانی که می‌تواند داشته باشد، نگرفته است و این تفکر در سازمان جاری است که خود را به عنوان یک مجری فرهنگی تعریف کند. لذا از نصب پرچم مشکی در ایام عزاداری تا نصب پرچم شادی و برگزاری مناسبت‌های مختلف را وظیفه خود می‌داند. این در حالی است که نقش اساسی سازمان فرهنگی باید ریل گذاری و جریان سازی حوزه فرهنگی و نه متولی اجرای فرهنگ باشد.

اسکندری افزود: این موضوع را شاهد هستیم که سازمان فرهنگی زحمات و فعالیت بی شماری دارد اما بسیاری از مردم نسبت به این فعالیت‌های فرهنگی انتقاد دارند.

وی تاکید کرد: سازمان فرهنگی باید نسبت به باز تعریف نقش خود اقدام کند و این سازمان بداند که متولی فعالیت‌های فرهنگی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: سایر سازمان‌ها و ادارات باید این موضوع را ارائه کنند که طی چند ماهه گذشته از سال جاری، چه فعالیت و کاری در حوزه مردمی سازی انجام داده اند. همچنین سازمان فرهنگی نیز در این خصوص پاسخگو باشد.

اسکندری افزود: سازمان فرهنگی فضایی است که دارای پتانسیل قوی مردمی است و گروه‌های مردمی متفاوت دارد که می‌تواند در این حوزه کمک کننده باشد.

وی در بخش دوم سخنان خود تصریح کرد: مدیریت غیر حرفه‌ای موضوعی است که شاهد آن هستیم و در کمیسیون‌های مختلف شورا مرتبط با فرهنگ طی ۳ ماه اخیر گاهاً پیش آمده است که هنگام برگزاری جلسه و دعوت از ریاست سازمان، ایشان در جلسه حضور نداشته و اعلام می‌شود در جلسه دیگری حضور دارند. این در حالی است که کاری واجب تر از گرفتن رویکردها و اجرای آنها در شهرداری نیست و متاسفانه این مدیریت غیر حرفه‌ای منجر به انتقال هزینه‌های کلان به سایر بخش‌ها خواهد شد.

مصوبات بر زمین مانده و اجرا نشده، دیگر موضوع مورد اشاره عضو شورای اسلامی شهر شیراز بود و وی خاطر نشان کرد: در این راستا موضوعی که اولویت دارد مباحث فرهنگی است.

اسکندری ابراز امیدواری کرد: تغییر رویه در مدیریت سازمان فرهنگی دیده و اجرا شود.

  • نویسنده : اعظم صفری
  • منبع خبر : دریافتی