قائم‌مقام شهردار شیراز در جلسه تقدیر از پیشنهادکننده‌ها و مدیران حوزه‌های برتر در اجرای پیشنهادها در سال ۱۴۰۲ گفت: مدیریت شهری براساس برنامه ۵ ساله و چشم‌انداز ۲۰ ساله، اسناد بالادستی توسعه و سند راهبردی شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت(ع) حرکت می‌کند.

به گزارش روجا نیوز، طی جلسه‌ای با حضور قائم‌مقام شهردار شیراز از پیشنهادکننده‌ها و مدیران حوزه‌های برتر در اجرای پیشنهادها در سال ۱۴۰۲ تقدیر شد.

قائم‌مقام شهردار شیراز در این جلسه با بیان اینکه اساساً نظام پیشنهادها یک کار مدرن و به روز اداری است، اظهار کرد: این موضوع از اهمیت بسزایی در مدیریت شهری قرار دارد و شهرداری این کلان‌شهر این مقوله را براساس ضوابط مورد اصلاح و مدنظر قرارداده است.

آرش فرج زاده که برنامه محوری در شهرداری شیراز را مورد تأکید قرار می‌داد، بر برنامه‌ریزی و افق دید مدیریت شهری این کلان‌شهر با توجه به برنامه پنج و چشم‌انداز ۲۰ ساله بر اساس اسناد بالادستی توسعه و سند راهبردی “شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت(ع)” و طرح‌های مصوب تصریح کرد.

وی همچنین عنوان کرد: سرخط برنامه‌های مدیریت شهری بر اساس خط مشی و برنامه‌ریزی جامع و کامل مشخص‌شده است و بر اساس برنامه‌ریزی جامع جهت و هدف در حوزه‌های حمل‌ونقل عمومی، شهرسازی یا نظام شهرسازی مشخص‌شده و طبق آن برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز با بیان اینکه یکی از چشم‌اندازهای نظام پیشنهادها، ايجاد پويایی، بهبود فرآيندها و كيفيت ارائه خدمات در شهرداری این کلان‌شهر است، تصریح کرد: با تمام موارد گفته‌شده، اما برخی مسائل ممکن است از چشم مسئولین به دور بماند، اما کارشناسان، کارکنان و کارمندان که سال‌ها در حوزه‌های مختلف شهری خدمت کرده‌اند و از مسائل شهری مطلع و داده‌ها و اطلاعات را در اختیاردارند، می‌توانند پیشنهادهای کاربردی خود را در سامانه نظام پیشنهاد‌ها ارائه دهند که بسیاری از مشکلات و مسائل را برای مردم و مدیریت شهری رفع کنند.

فرج زاده افزود: پیشنهاد‌های ارائه‌شده توسط هیئت‌های داوری مورد رسیدگی علمی قرارگرفته تا در چهارچوب قانون و مقررات باشد و نتیجه این پیشنهاد‌ها که از عمق تجارب و تخصص کارشناسان خبره شهرداری تراوش کرده حاوی نکات ریزودرشتی است که از چشم برنامه ریزان دورمانده و مورداستفاده بهینه قرار می‌گیرد.

وی گفت: اداره کل نوسازی و تحول داری در حوزه بهبود روش‌ها برنامه‌ریزی‌های خوبی را انجام داده است و اکنون نیز با ساماندهی و برنامه‌ریزی به‌صورت منظم به موضوع نظام پیشنهادها ورود کرده. این علاوه بر دگرمی مجموعه خانواده بزرگ شهرداری شیراز، تأثیرگذاری مناسبی را در خدمت‌رسانی به مردم شهر دارد.

بنابراین گزارش، در ابن جلسه که محمدرضا بهبودی مدیرکل نوسازی و تحول اداری نیز حضور داشت، علاوه بر تبادل‌نظر پیرامون حوزه‌های مختلف پیشنهاد و اجرای آن، محمد امین معاون فنی و عمرانی، علی فراشاییان شهردار (سابق) منطقه ۱۱ و امیر یقطین رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز، مدیران حوزه‌های برتر در اجرای بیشتریان تعداد پیشنهاد با بالاترین امتیاز در سال ۱۴۰۲ تقدیر شدند.

همچنین سعید غریبی، فاطمه مهتری و حمید بیرجندی نیز به لحاظ کسب بالاترین امتیاز در سامانه نظام پیشنهادها تقدیر و زهرا جوانمردی دبیر نظام جامع پذیرش و بررسی پیشنهادهای شهرداری شیراز موردتقدیر آرش فرج زاده قائم‌مقام شهردار شیراز واقع شدند.

  • نویسنده : اعظم صفری