مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از برگزاری کنسرت علیرضا قربانی در 9 سانس در پنج شب به میزبانی تخت جمشید خبر داد.

به گزارش روجا نیوز، محمد ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه بحث گردشگری با یک مقوله جدید به نام جاذبه مواجه شده است، گفت: این جاذبه می تواند یک مرکز مقدس مثل زیارتگاه و یا یک مرکز فرهنگی و تاریخی تمدنی و یا می تواند یک منظر طبیعی باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با طرح این پرسش که آیا هر جاذبه ای این امکان را دارد که گردشگر پذیر باشد یا خیر، گفت: این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد و یکی از عواملی که باعث می شود مکان جاذبه به یک مقصد گردشگری تبدیل شود بحث برگزاری رویداد و میزبانی از رویدادهای مختلف است که باعث پویایی یک جاذبه می شود و می تواند به توسعه گردشگری در آن جاذبه گردشگری شتاب و سرعت بخشد.

وی افزود: تخت جمشید برند و گردشگری فرهنگی در کشور محسوب می شود و در بازارهای اروپایی و آمریکایی، ایران را به نوعی با تخت جمشید می شناسند.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه مقام عالی وزارت جناب مهندس ضرغامی و دکتر دارابی تاکید داشتند تا یک رویداد مناسب شکل گیرد و آنهم اینست که به زودی تخت جمشید میزبان کنسرت علیرضا قربانی است.

وی گفت: کنسرت علیرضا قربانی در ۹ سانس برنامه ریزی شده که در پنج شب اجرا می شود و در هر سانس، ۲ هزار و ۷۰۰ نفر را میزبانی می کنیم و تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

ثابت اقلیدی گفت: ما متولی میراث فرهنگی کشور هستیم پس بنابراین مردم عزیز خیالشان راحت باشد که ما در ابتدا میراث، مسئول حفاظت و صیانت از آثار تاریخی کشور و استان است و از هر حیث تدابیر لازم را اندیشیده ایم.

وی گفت: به طور قطع هر پدیده موضوعی که آثار ما را تهدید کند ما وظیفه داریم تمهیدات لازم را برای آن بیندیشیم و از این رو تمام تدابیر لازم برای این کنسرت اندیشیده شده و هیچ تهدیدی تخت جمشید را تهدید نمی کند و الحمدلله یک اتفاق بسیار خوب شکل می گیرد.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه تاکنون بلیط سه سانس از این کنسرت به فروش رفته بررسی های ما نشان می دهد که بالغ بر ۵۰ درصد از خریداران این بلیت ها خارج از استان فارس و به خصوص تهران هستند، افزود: این باعث می شود که رونق گردشگری در استان شکل گیرد ما الان در زمان کم سفر قرار داریم و این کنسرت باعث شده که یک تحرکی در استان ایجاد شود و بسیاری از افراد به خاطر کنسرت قطعا به استان فارس سفر می کنند و سفر مردم و رونق گردشگری است و آنهم ضریب اشغال اقامتگاه ها را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه آژانس های مسافرتی می توانند تورهای مناسبی را داشته باشند، گفت: گردشگری شبانه رو در مجموعه جهانی تخت جمشید تقویت کنیم تا اینکه بتوانیم به جامعه محلی آن منطقه که شهروندان عزیز مرودشت و روستاهای پیرامون هستند، کمکی شده باشد.

ثابت اقلیدی در مورد بازار سیاه فروش بلیط کنسرت علیرضا قربانی هم گفت: برنامه ریزی شده تا جلوی بازار سیاه بلیط گرفته شود، مردم هم بدانند نیازی به خرید از بازار سیاه ندارند و تا الان یک سوم بلیط ها فروش رفته و به محض اینکه بخواهیم ۲ سوم دیگر را به فروش برسانیم به مردم عزیز برای خرید بلیط اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: برنامه کنسرت در پنج شب و ۹ سانس اجرا می شود که برخی شب ها فقط یک سانس دارد و برخی هم تعداد سانس های متفاوتی دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی فارس اظهار کرد: از دکتر ایمانیه، مدیریت ارشد استان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه های نظامی، انتظامی و امنیتی که همکاری خوبی داشته و دارند تشکر می کنم و نمونه این همدلی در سال تحویل روی داد که که اتفاق خوبی روی داد بنحوی که مهندس ضرغامی در ستاد مرکزی خدمات سفر برای رئیس جمهور شهید گزارش داد و شهید رئیسی هم بابت این اتفاق مهم تشکر کرد.

  • نویسنده : اعظم صفری