نماینده ولی فقیه در فارس گفت: مردم فارس از امکانات ملی بهره زیادی ندارد اما همت مردم فارس در سطح ملی بسیار بیشتر است و مردم فارس در اجرای امور خیر، نمونه هستند.

به گزارش روجا نیوز، آیت الله لطف الله دژکام، در همایش «مهر مولا» که به مناسبت توزیع یک هزار و ۱۱۰ سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس، گفت: مردم عزیز و خیرین عالی همت ما مشوق مسئولین برای انجام خدمات بزرگ هستند.
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه ما یک هدف گذاری هایی برای کشور داریم که بخش قابل توجهی متناسب با رشد جمعیت است، افزود: مردم در تشکیل خانواده فرزندانشان مشکل بزرگ برای تامین جهیزیه دارند اما برخی ازدواج را عقب می اندازند به خاطر تامین جهیزیه، اما باید با توکل به خدا ازدواج و فرزندآوری کنند.امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه اینکه خداوند روزی رسان است، اعتقاد واقعی جامعه ما بوده است، افزود: باید کار خود را با خدا درست کنیم و خداوند روزی رسان است و به خدا گمان خوب داشته باشید.
وی گفت: مردم فارس از امکانات ملی بهره زیادی ندارد اما همت مردم فارس در سطح ملی بسیار بیشتر است و مردم فارس در اجرای امور خیر، نمونه هستند.
آیت الله دژکام ضمن تبریک فرارسیدن روز میلاد امام موسی کاظم (ع)، گفت: در ایام جشن باید جشن گرفته و در ایام عزا هم عزاداری انجام شود، یک روایت میلاد آن حضرت در این روز است و باید به آن توجه شود، روز دیگر میلاد آن حضرت بر اساس روایت ها در ماه محرم و صفر است و به خاطر اینکه این سند قوی تر است و در ایام جشن قرار دارد جشن گرفته می شود و لازم است در ایام عزای محرم و صفر به عزای پسر رسول خدا (ص) پرداخت و اگر محرم و صفر را نداشته باشیم از نظر فرهنگی شکست خواهیم خورد.
وی بر لزوم انتخاب اصلح در جمعه پیش رو تاکید کرد و گفت: فردا یک حماسه جدید با حضور حداکثری و انتخاب اصلح شکل گیرد.
بر اساس این گزارش در ادامه، مرتضی موصلی هم گفت: ۵۰۰ هزار نیکوکاری که با امداد همکاری می کنند و این کار مشترک با برخی دستگاه ها انجام شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اهمیت امر مقدس ازدواج، گفت: امروز یک هزار و ۱۱۰ جهیزیه توزیع می شود و سال گذشته توفیق داشتیم پنج هزار و ۳۰۰ سری جهیزیه تامین کنیم.
وی گفت: در بحث اشتغال، توسعه فعالیت های فرهنگی و خانواده کمیته امداد گام های موثری برداشته است.
موصلی گفت: با مبلغ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان که ۴۰ میلیارد تومان آن توسط خیرین تامین شد که ۲۵ درصد منابع این جهیزیه ها از سوی خیرین بوده است.
خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم از خیرین برتر تجلیل شد.

  • نویسنده : اعظم صفری